اخبار روز

تولید این خودروها متوقف شد!

عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: بر اساس طرح تحول صنعت خودرو، در دو سال آینده سازه های جدید جایگزین خودروها و سازه های تجاری و باربری قدیمی می شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های تحول آفرین در صنعت خودرو، تولید سازه های جدید و دفع خودروهای قدیمی است. دلیل اینکه هنوز خودروهای تجاری قدیمی تولید می شوند، داخلی سازی قطعات مهم این خودروها در سال های اخیر است. اکنون باید این داخلی سازی را برای محصولات جدید انجام دهیم، اما این اقدام نیازمند تولید در مقیاس بزرگ است تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

توکلی لاهیجانی تصریح کرد: در حوزه تولید خودروهای تجاری و باری، مقیاس اقتصادی تولید عاملی است که سرمایه گذاری در محصولات جدید را توجیه می کند، بنابراین لازم است تولیدکنندگان مختلف با مشارکت و هم افزایی به سمت محصولات جدید حرکت کنند.

مدیرکل دفتر صنایع خودروسازی وزارت حراست گفت: باید به سمت هم افزایی بین شرکت ها در حوزه های مرتبط با موتور، گیربکس و قطعات کلیدی حرکت کنیم و ساختار مشترک را تقویت کنیم.

منبع: تسنیم


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا