رئیس قاضی هرمزگان گفت: با هماهنگی مراجع قضایی سه فروند کشتی حامل سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس توقیف شد.

به گزارش تسنیم، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: با هماهنگی رئیس کل دادگستری شهرداری پارسی، تفنگداران ذوالفقار 412 نیروی دریایی منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی سه فروند شناور که اقدام به قاچاق سوخت از طریق اسکله تبان می کردند. ، برای ضبط آنها اقداماتی انجام شده است.

وی در این زمینه به دستگیری 6 نفر اشاره و خاطرنشان کرد: در بازرسی از این کشتی ها بیش از 500 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: سوخت کشف شده از کشتی های مورد نظر نیز با حکم قضایی به شرکت پخش و پخش فرآورده های نفتی تحویل و به چرخه توزیع قانونی بازگشت.

رئیس قاضی هرمزگان در خاتمه خاطرنشان کرد: برای متهمان دستگیر شده پرونده ای با عنوان “قاچاق سازمانی سوخت” تشکیل و سیر مراحل قانونی ادامه دارد. وی تاکید کرد: قاضی استان هرمزگان با همکاری با قاطعیت به سوخت یابی ادامه می دهد و لحظه ای در پاسداری از سرمایه ملی درنگ نخواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه عاملان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جزای نقدی و حبس به ضبط اموال ناشی از ارتکاب جرم محکوم می شوند، گفت: در اجرای ماده 20 قانون مبارزه با قاچاق کالا. وسایل نقلیه و شناورها همچنین افراد دست اندرکار در امر قاچاق ثبت می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما