اخبار روز

دانستنی های عجیب و شگفت انگیز از زندگی پر رمز و راز داوینچی!

لئوناردو داوینچی یکی از مشهورترین و عجیب‌ترین نقاشان جهان به حساب می آید که به غیر از نقاشی، در حوزه‌های دیگری همچون آناتومی، ریاضیات و نجوم نیز فعالیت می کرد.

بسیاری از افرادی که برای موفقیت تلاش می کنند معمولاً از سبک زندگی افراد موفق پیروی می کنند. آنها افراد خاصی هستند که با ما در یک دنیا زندگی کرده اند اما به موفقیت هایی دست یافته اند که همه نمی توانند به آن دست یابند.

به گزارش گجت نیوز، یکی از این افراد موفق، لئوناردو داوینچیدانشمند، نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی است که زندگی اش پر از نکات جالب و البته عجیب بود.

داوینچی فقط 2 ساعت در روز می خوابید

داوینچی از آن دسته افراد مشهوری است که قطعا نباید از سبک زندگی او الگوبرداری کرد. زیرا به نوعی خود را متعهد به جامعه کرده است. برای مثال داوینچی فقط 2 ساعت در روز می خوابید.

الگوی خواب این دانشمند بسیار عجیب بود. چیزی را امتحان کنید که ما اصلاً توصیه نمی کنیم! اما تعجب آور است که چگونه او تنها با ۲ ساعت خواب توانسته خود را با این شرایط وفق دهد!

نکات جالب از زندگی مرموز داوینچی; فقط 2 ساعت خواب در روز و آینه خط

در آن زمان داوینچی از یک الگوی خواب چند مرحله ای استفاده می کرد که امروزه به نام «اوبرمن» شناخته می شود. جالب اینجاست که داوینچی تقریباً 500 سال پیش در زندگی خود از این روش استفاده می کرد!

بسیاری از افراد موفق در طول تاریخ مانند چرچیل و سالوادور دالی نیز از این روش برای خوابیدن استفاده کردند. الگویی که با نگاه به خواب نوزادان و سالمندان به وضوح دیده می شود. داوینچی فقط 2 ساعت در شب می خوابید.

او هر چهار ساعت یک بار حدود 20 دقیقه چرت می زد. هرکسی که از این چرخه خواب استفاده می کند، می تواند 20 سال بیداری بیشتری را در طول زندگی خود تجربه کند.

اما این سبک خوابیدن برای افراد عادی توصیه نمی شود. زیرا هدف داوینچی از این سبک زندگی در واقع به دست آوردن زمان بیشتر برای دستاوردهایی بود که می توانست به بهبود زندگی افراد جامعه و نجات بشریت کمک کند.

او از زمان اضافه ای که از نخوابیدن به دست آورده بود برای خلق آثار ماندگاری مانند لبخند مونالیزا و شام آخر استفاده کرد. به لطف این کمبود خواب، او اولین ماشین پرنده و اولین ربات انسان نما را ساخت.

داوینچی با خط آینه‌ای می‌نوشت

بر اساس اطلاعات تاریخی، داوینچی چپ دست بود. او از این توانایی برای ایجاد خطی به نام آینه یا خط معکوس استفاده کرد. در واقع، او می‌توانست کلمات را به عقب بنویسد تا خواندن آنها سخت‌تر شود. شما فقط می توانید این متن ها را بخوانید که آنها را جلوی آینه قرار دهید.

نکات جالب از زندگی مرموز داوینچی; فقط 2 ساعت خواب در روز و آینه خط

مشخص نیست دقیقاً قصد داوینچی از این کار چه بوده است. اما محققان می گویند او احتمالاً می خواست از خواندن متن هایش توسط دیگران جلوگیری کند.

برخی دیگر می گویند از آنجایی که او چپ دست بود، می خواست با نوشتن به عقب از پخش شدن جوهر روی کاغذ جلوگیری کند تا نوشته هایش آسیب نبیند.

بسیاری از متون کشف شده توسط داوینچی به صورت عادی و با دست راست نوشته شده اند. نبوغ بزرگ او را قادر ساخت که با دو دست بنویسد. حتی گفته می شود که می توانست با دست دیگر متن بنویسد و با یک دست نقاشی بکشد.

سبک زندگی مدرن داوینچی 500 سال پیش; او یک گیاهخوار بود

علاقه زیاد این دانشمند ایتالیایی به حیوانات، او را گیاهخوار کرد. او هرگز به گوشت قرمز دست نزد و با پرداخت پول برای خرید پرندگان در قفس برای فروش در بازار، آنها را آزاد کرد. فراموش نکنید که این سبک زندگی شخصی است که قرن ها پیش زندگی کرده است!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا