اخبار خودرو

توقف تولید پارس قطعی است ؛ مردم فریب دلالان را نخورند

توقف تولید پارس قطعی است ؛ مردم فریب دلالان را نخورند

طبق تایید سازمان استاندارد کشور، توقف تولید پژو پارس قطعی و کامل است. خرداد باید با این سدان کهنه کار خداحافظی کنیم.

پژو یا فیس لیفت پژو 405 از اواخر دهه 70 توسط ایران خودرو ارائه شد و سال ها مهمان جاده های کشور بود. پس از سال ها قرار بود سال گذشته این خودرو از تولید خارج شود و سورن پلاس XU7P به عنوان جانشین این محصول معرفی شود. در پایان سال گذشته سازمان ملی استاندارد مجوز تولید این محصول را تا پایان صادر کرد. خرداد 1403 تمدید شد تا با این سدان قدیمی و محبوب ایران خودرو خداحافظی کند. اما اکنون بر اساس آخرین مجوز استاندارد و اظهارات قبلی مسئولان این مجموعه، تولید پژو پارس قطعی شده و در نهایت خرداد (این آخر هفته) باید با این محصول خداحافظی کنیم. توجه داشته باشید که در سال های اخیر انتقادات زیادی به پلت فرم قدیمی و ایمنی نه چندان بالای این سدان وارد شده است و همین موضوع باعث شد تا پارس از سبد محصولات ایران خودرو حذف شود.

فریب توزیع کنندگان را نخورید!

پارس در سیستم یکپارچه وارد تیراژ گسترده شد و مشتریان زیادی این خودرو را برای خرید انتخاب کرده بودند. اگرچه خرید و فروش اولویت های این سامانه عملا غیرقانونی است، اما از سال گذشته تعداد زیادی واسطه اقدام به خرید و فروش محموله های این خودرو می کنند. تفاوت قیمت فاحش قیمت کارخانه قبلی با قیمت بازار باعث نارضایتی بسیاری از دلالان از اعلام قیمت جدید پارس شد در حالی که فروش این خودرو با قیمت قبلی با توجه به شرایط فعلی بازار کاملا منطقی است. نبود. اما حالا با اینکه بارها اعلام شد که پاریس در پایان خرداد تولید متوقف می‌شود، بسیاری از دلال‌ها به خرید و فروش محموله‌های این خودرو می‌گویند که تولید این محصول ادامه دارد. این در حالی است که مجوز تولید سدان پارس قابل تمدید نیست و این واسطه ها نباید مردم را فریب دهند.

تکلیف مشتریان پژو پارس چیست؟

اکنون که پارس به پایان خط تولید می رسد، مشتریانی که اولویت های تحویل اعلام شده این خودرو را نداشتند، پارس را انتخاب کنند. ایران خودرو برای تشویق مشتریان تصمیم به ارائه تسهیلات برای عرضه این محصول گرفته است و تاکنون استقبال نسبتا خوبی از این سدان جدید در بازار الورود داشته ایم. اما همچنان مشتریانی هستند که طرح تبدیل این محصول را با حمایت توزیع کنندگان انتخاب نکرده اند. این مشتریان باید مراقب باشند که توقف تولید پژو پارس دائمی باشد و باید برای تحویل خودرو طرح جایگزینی برای این محصول انتخاب کنند. به گزارش ایران خودرو، هر چه طرح جایگزین زودتر فعال شود، خودرو با سرعت بیشتری تحویل می شود و از تاخیرهای احتمالی جلوگیری می شود. همچنین توجه داشته باشید که عدم انتخاب جایگزین منجر به از دست دادن اولویت خواهد شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا