روزه، روزه منقطع یا روزه منقطع به معنای تناوب خوردن و نخوردن است. برخلاف رژیم‌های غذایی سنتی که بر روی آنچه باید بخوریم تمرکز می‌کنند، این رویکرد بر زمان خوردن تمرکز دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیکال نیوز تودی، اما بسیاری از افراد پس از شروع در ادامه این نوع رژیم با مشکل مواجه می شوند، بنابراین دانستن نکاتی در این زمینه مفید است.

در زیر به چند پیشنهاد در این زمینه خواهیم پرداخت.

آب کافی بنوشید: در طول روز مقدار زیادی آب و نوشیدنی های بدون کالری مانند دمنوش های گیاهی بنوشید. این می تواند به شما کمک کند تا الکترولیت، کلرید سدیم و پتاسیم کافی دریافت کنید.

از فکر کردن به غذا بپرهیزید: برای اینکه به غذا فکر نکنید، فعالیت هایی را برنامه ریزی کنید که حواس شما را پرت می کند، مانند انجام کارهای اداری یا تماشای فیلم.

برای استراحت و آرامش خود ارزش قائل باشید: در حالی که ورزش های ملایم مانند یوگا می تواند مفید باشد، از فعالیت های شدید خودداری کنید.

مراقب کالری دریافتی خود باشید: اگر برنامه ای که انتخاب می کنید به شما امکان می دهد در طول دوره های روزه داری مقداری کالری مصرف کنید، غذاهای غنی از مواد مغذی و سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توان به لوبیا، عدس، تخم مرغ، ماهی، آجیل، آووکادو و گوشت های فرآوری نشده اشاره کرد.

غذاهای با حجم زیاد بخورید: غذاهای سیرکننده اما کم کالری را انتخاب کنید که شامل ذرت بو داده، سبزیجات خام و میوه هایی با محتوای آب بالا هستند، مانند انگور و خربزه.

طعم غذا را تقویت کنید: وعده های غذایی خود را با سیر، سبزی، ادویه، ترشی یا سرکه مزه دار کنید. این غذاها کالری بسیار کمی دارند اما پر طعم هستند که می تواند به کاهش احساس گرسنگی کمک کند.

غذاهای غنی از مواد مغذی را بعد از دوره ناشتا انتخاب کنید: مصرف غذاهای غنی از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی به ثابت نگه داشتن سطح قند خون و جلوگیری از کمبود مواد مغذی کمک می کند. یک رژیم غذایی متعادل همچنین به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می کند.

دیدگاه فعلی در مورد رژیم های روزه داری این است که آنها ممکن است مفید باشند، اما کارشناسان معتقدند تحقیقات بیشتری لازم است.

فواید کوتاه مدتی مانند کاهش وزن و سلامت کلی بهتر به دنبال این نوع رژیم غذایی گزارش شده است، اما ما به طور کامل اثرات بلندمدت آن را درک نمی کنیم، به خصوص وقتی صحبت از خطر سرطان و سایر مشکلات سیستم ایمنی باشد.

از آنجایی که روش‌های بسیار متفاوتی برای روزه گرفتن وجود دارد و مردم به روش‌های متفاوتی به آن‌ها پاسخ می‌دهند، ارائه توصیه‌هایی که برای همه مفید باشد، دشوار است. علاوه بر این، از آنجا که بسیاری از افراد شرکت کننده در این مطالعات دارای اضافه وزن، دیابت یا سایر مشکلات سلامتی بودند، نمی دانیم که چگونه نتایج در مورد جمعیت گسترده تر اعمال می شود.

به طور کلی روزه برای افراد سالم بی خطر تلقی می شود، اما برای همه افراد، به ویژه آنهایی که شرایط پزشکی خاصی دارند، مناسب نیست. همچنین برای زنان باردار یا شیرده و افراد با سابقه اختلالات خوردن؛ بنابراین، قبل از شروع هر برنامه روزه داری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما