توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا و جواهر به مردم؛ از این مراکز طلا و سکه نخرید

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر و طلا و جواهر تهران گفت: توصیه ما این است که مردم از فضای مجازی و اصناف فاقد جواز کسب خرید نکنند.

بر اساس تاکید وزارت حراست، کلیه اصناف و واحدهای سکه و طلا باید هنگام فروش سکه، طلا (ذوب شده و مصنوعات) فاکتورهای ثبت شده در سامانه جامع معاملات صادر و به مشتری تحویل دهند.

اما رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این باره گفت: ابلاغیه وزارت محرمانه بر اساس تبصره الحاقی 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که از مهرماه 1401 لازم الاجرا شده است، اما با توجه به نیاز به آموزش و تدارک زیرساخت در صنعت طلا وجواهر ۳ ماه به عقب افتاد.

الزام ثبت معاملات طلا و سکه

نادر بذرافشان ادامه داد: آموزش در سندیکا از دی ماه سال گذشته آغاز شده و طبق ابلاغیه وزارت حراست کلیه اصناف طلا، سکه و جواهر و همچنین افراد در هنگام خرید و فروش انواع طلا از جمله طلای مذاب، سکه و مصنوعات ملزم به ثبت معاملات خود در سامانه جامع معاملات هستند. البته شایان ذکر است که در این زمینه هنگام خرید و فروش، مراحل ثبت نام در سامانه جامع معاملات توسط فروشندگان انجام می شود و افراد تنها باید کد ملی، شماره تلفن همراه و فاکتور خرید خود را ارائه و ثبت کنند. .

بذرافشان افزود: این طرح در مراحل اولیه کار است اما امیدواریم با اطلاع رسانی از رسانه ها و همکاری مردم، شرایط ثبت معاملات در سامانه جامع معاملات فراهم شود.

مدیرعامل اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه از مردم خواست فقط از اتحادیه های مجاز خرید کنند. بذرافشان تصریح کرد: در صورت عدم ثبت اطلاعات معاملات در سامانه جامع تجارت، خریداران در حین فروش با مشکل و زیان مالی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: پیگیری شکایات مردم نشان داده است که اکثر خریداران از خرید اینترنتی طلا شکایت داشته اند و طلا و سکه هایی که از این طریق خریداری کرده اند از کیفیت پایینی برخوردار بوده است، اما اکثر این شکایات قابل مدیریت و پیگیری نیستند. هویت و مشخصات صنف فروشنده مشخص نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بر این اساس توصیه ما این است که مردم از فضای مجازی و اتحادیه هایی که جواز کسب ندارند خرید نکنند زیرا سکه و طلا از فلزات گرانبها هستند و در حال حاضر هر گرم طلا حدود 2 میلیون و 300 هزار است. تومان و هر قطعه سکه امامی ۲۸ میلیون تومان قیمت دارد، بنابراین به مردم و کسانی که قصد سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه را دارند توصیه می کنیم هرگز از فضای مجازی و واحدهای صنفی غیررسمی اقدام به خرید نکنند و حتما خرید خود را از واحدهای دارای پروانه کسب و رسته‌های مربوطه انجام دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *