اخبار روز

توسعه گردشگری پایدار در جزیره با مشارکت کیشوندان و اصناف کیش

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از کیش، مراسم افتتاحیه جشنواره تابستانی کیش با محوریت کمپین «به کیش برو» که با حضور مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین رؤسا برگزار شد. رحیم سرهنگی از بین تمامی جوامع، اصناف، ادارات و نهادهای کیش با تبریک عید قربان سیدان اظهار داشت: این مراسم و آغاز این حرکت در این عید فرخنده برای جزیره کیش بسیار حائز اهمیت است زیرا آغاز مسیری دشوار به سوی گردشگری پایدار است. .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اشاره به بازدید از محل در سال گذشته و تکرار گلایه فعالان اقتصادی از عدم رونق تابستانی هر ساله، افزود: توسعه پایدار گردشگری بدون مشارکت مردم و کسبه امکان پذیر نیست. ایجاد پایداری نیازمند سازوکاری است تا صنعت گردشگری جزیره کیش دچار نوسانات ناشی از تغییرات مدیریتی نشود.

رحیم سرهنگی تاکید کرد: در این مراسم انعقاد کنسرسیوم گردشگری و امضای منشور مالک باشگاه اولین قدم در راستای توسعه گردشگری کیش با رویکرد تعاونی بین اصناف و فعالان اقتصادی این جزیره است.

وی تاکید کرد: تنها راه توسعه جزیره کیش مشارکت مردمی و بخش خصوصی است. تجربه سال های اخیر نشان داده است که گردشگری جزیره کیش نباید دستخوش تغییرات دولتی شود، بلکه باید به عنوان یک سیستم کارآمد توسط بخش خصوصی و تحت نظارت بخش دولتی مدیریت و هدایت شود.

سرهنگی در ادامه کمپین «بیا به کیش» را حاصل 9 ماه مطالعه و بر اساس رایزنی با کارشناسان، پیشکسوتان و فعالان اقتصادی در رده های مختلف کیش عنوان کرد و گفت: این کمپین طرحی برای بخش خصوصی و ما است. مزیت این طرح به عنوان یک پروژه بلندمدت و اساسی، البته ثبات اقتصادی و گردشگری جزیره کیش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان افزود: رمز توسعه در همه کشورها مشارکت مردمی، مشارکت بخش خصوصی در کنار هم و مشارکت بخش عمومی و خصوصی در دولت است، مشروط بر اینکه زمینه ساز مرکز اقدام توسعه باشد.

در ادامه این جلسه قرارداد «کنسرسیوم توسعه پایدار جزیره کیش» توسط مدیران بازار و جوامع تجاری کیش، هتلداران، مراکز پذیرایی، آژانس های مسافرتی و گردشگری، باشگاه داران و آژانس های تفریحی دریایی امضا شد.

همچنین «مدیریت باشگاه داران و انجمن تفریحات دریایی» به امضای مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، رئیس شرکت عمران، آب و خدمات جزیره و مدیرعامل اتحادیه باشگاه داران و تفریحات دریایی کیش رسید.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم «سفیر افتخاری طبیعت و محیط زیست» از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به کاظم بایرام بخش مستندساز سرشناس ملی و بین المللی جزیره کیش اعطا شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا