اخبار روز

توسعه گردشگری و صنایع دستی در استان سمنان از یک جهت

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، حمیدرضا حسنی در دومین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: قطعاً تولید و تنوع صنایع دستی در استان سمنان یکی از عوامل موثر است. قطعاً توسعه گردشگری را تعیین خواهد کرد.»

رئیس اداره گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، جلسات کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان را محل مناسبی برای تبادل نظر دانست وی افزود: یک نکته نتیجه این کمیسیون توسعه سطح گردشگری استان سمنان با رفع چالش ها در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی است.

حمیدرضا حسنی گفت: تعادل و جهت گیری رشد و توسعه گردشگری و صنایع دستی موجب معرفی و برندسازی این استان می شود که قطعا حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان سمنان را افزایش می دهد.

وی افزود: تربیت فعالان گردشگری و توانمندسازی آنها در بازاریابی و غیره یکی از موثرترین اقدامات برای جذب گردشگر است.

رئیس اداره گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: همچنین لازم است مدیران موسسات گردشگری شروع به برندسازی و راه اندازی کنند و سپس با شناخت ذائقه گردشگران، حرفه خود را توسعه دهند. تا گردشگران نیز بتوانند این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

در ادامه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: زمان بندی حضور گردشگران در کارخانجات و مغازه های صنایع دستی می تواند علاوه بر کمک به برندسازی، فروش صنایع دستی را افزایش دهد. گردشگری استان سمنان

سمانه سلطانی پور افزود: ایجاد زنجیره ارزش و بسترسازی برای برگزاری نمایشگاه های موقت صنایع دستی در هتل ها و اماکن گردشگری از جمله اقداماتی است که برای توسعه و گسترش گردشگری و صنایع دستی قابل تقویت است.

وی افزود: بهره برداری از 20 مغازه صنایع دستی در استان سمنان، مستندسازی صنایع دستی در استان سمنان، افتتاح فروشگاه مجازی صنایع دستی، ایجاد آلبوم صنایع دستی و دریافت 33 مورد مهر اصالت ملی صنایع دستی طی دوره ای از هنرمندان استان سمنان در سال گذشته، گنجاندن صنایع دستی استان سمنان در شبکه توزیع آستان قدس رضوی، حل مشکل سهم کارفرما در بیمه بنگاه های صنایع دستی، انجام امور فنی و عمومی. برگزاری دوره های آموزشی در تمامی شهرستان های استان سمنان و از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترویج صنایع دستی استان سمنان در سال گذشته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: اقدامات تقویت هنرمندان صنایع دستی در استان سمنان باعث برندسازی این استان در سطح ملی و افزایش کیفیت و تنوع شده است. صنایع دستی و در نتیجه ایجاد انگیزه برای گردشگران برای بازدید از این استان و خرید صنایع دستی.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا