اخبار روز

اولین فب‌لب IoT کشور توسعه پیدا می کند!/جزئیات

همراه اول و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری جهت راه‌اندازی آزمایشگاه نمونه‌سازی و ساخت اینترنت اشیاء تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با حضور خانم شقایق حق جوی رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از آزمایشگاه 5G اولین ماهواره دانشگاه تهران بین همراه اول و معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برای ایجاد آزمایشگاه نمونه‌سازی و ساخت اینترنت اشیا اقتصاد قرارداد همکاری امضا کرد.

عصرشنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه که در آزمایشگاه Open ۵G/IoT Lab همراه اول صورت گرفت، حق‌جوی به بازدید از این آزمایشگاه، زیرساخت‌ها و سرویس‌های توسعه داده شده در آن پرداخت.

به گزارش مهر، این تفاهم‌نامه جهت پاسخگویی موثر به نیازهای فناورانه در زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش عمق بومی‌سازی در توسعه و تولید زیرساخت‌های حیاتی و گلوگاهی لایه دسترسی شبکه، غلبه بر محدودیت‌های تحریمی، امنیت و صیانت از داده‌ها و اطلاعات منعقد شد.

از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه باید به وجود آوردن زمینه‌های استقلال و اقتدار در توسعه شبکه ملی اطلاعات و علاوه بر این رونق کسب‌وکارهای مربوط در سطح ملی اشاره کرد که زیست‌بوم صنعت ارتباطات و به خصوص فناوری‌های اتصال‌پذیری و هوشمندسازی و ایجاد زیرساخت جهت توسعه فناوری‌های حیاتی و پایه از موارد مهم آن است.

در همکاری دوجانبه بین همراه اول و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مقدمات لازم برای راه اندازی اولین آزمایشگاه نمونه سازی و ساخت اینترنت اشیا در کشور در حال انجام است.

گفتنی است از طریق این تفاهم نامه حمایت مالی از تامین تجهیزات آزمایشگاهی به مبلغ 100 میلیارد ریال از محل بودجه های مصوب سالانه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به صورت رایگان انجام می شود.

همچنین از تمامی ظرفیت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در چارچوب صدور اعتبارات مالیاتی تا سقف 100 میلیارد تومان برای تامین مالی و حمایت از طرح ها و پروژه‌های  تحقیقاتی و توسعه مشترک با شرکت های نوپا و منتخب استفاده خواهد شد.

نگاه مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به این تفاهم نامه، با توجه به هدفش در مورد تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری های نوین و بومی در حوزه توسعه اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بوده و در همین راستا  از طرح توسعه این آزمایشگاه تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال حمایت مالی خواهد کرد.

با توجه به اینکه همکاری همراه اول با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری جامع و راهبردی است؛ به نظر می رسد در آینده توسعه بیشتری پیدا کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا