اخبار روز

توزیع گسترده گوشت قرمز به قیمت دولتی.


به گزارش پی ام آپ، قیمت گوشت قرمز در بازار از چند ماه قبل افزایش یافته بود و در برخی فروشگاه ها از مرز 500 هزار تومان گذشت. در این شرایط بود که دولت تصمیم گرفت با واردات گوشت قرمز و سپس تقویت تولید، آرامش را به بازار محصولات پروتئینی بازگرداند تا عرضه به بازار داخلی را تضمین کند.

ایجاد تنوع در مبادی وارداتی یکی از مهم ترین اقداماتی بود که دولت با آن توانست بدون کاهش کیفیت و سلامت نیاز مصرف کنندگان را با قیمتی کمتر تامین کند. نگاهی به مغازه های شهر اثربخشی این سیاست دولت و رضایت مردم از اقدام دولت را نشان می دهد.

بر اساس برنامه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی، فروشگاه های زنجیره ای و برخی مراکز دیگر انواع گوشت قرمز را با قیمت های مختلف و حداکثر کیلویی 390 هزار تومان عرضه می کنند. مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد در فروشگاه های عرضه کننده محصولات تحت نظارت بازار، هر کیلو پای گوسفندی مرغوب 390 هزار تومان، کله گوسفندی مرغوب 390 هزار تومان، پای گوسفندی 310 هزار تومان است. ران گاو 299000 تومان، پای گوشت 390000 تومان، کله گاو 390000 تومان 299000 تومان و گوشت چرخ کرده با قیمت 259000 تومان. عرضه گسترده این محصولات با این قیمت ها توسط وزارت جهاد کشاورزی در بسیاری از فروشگاه ها باعث کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار شده است.

بررسی های میدانی در زمینه عرضه محصولات پروتئینی در فروشگاه های بزرگ که تامین کنندگان اصلی محصولات پروتئینی تنظیم شده در بازار هستند نیز نشان می دهد که برنامه تنظیم بازار دولت تاکنون موفق بوده و توانسته نیاز محصولات پروتئینی مردم را تامین کند. .

در عین حال بررسی قیمت گوشت قرمز در سایر مناطق شهر نیز نشان می دهد که عرضه گوشت های تنظیم شده توانسته آرامش را به بازار این محصولات بازگرداند و قیمت گوشت قرمز را کاهش دهد. در این میان البته بازرسی ها و نظارت های وزارت جهاد کشاورزی بر عرضه کامل و فوری محصولات تنظیم بازار نیز منجر به به حداقل رساندن تخلفات عرضه کنندگان و افزایش رضایتمندی مردم شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا