اخبار روز

تورم نجومی در فوتبال ایران; بازیکنان متوسط ​​20 میلیارد تومان پیشنهاد دادند!

در پنجره نقل و انتقالات 84 روزه لیگ اصلی فوتبال ایران کف قیمتی که بازیکنان به تیم های متوسط ​​و پایین جدول ارائه می دهند بسیار بالاست و حتی در برخی موارد به 20 میلیارد تومان هم می رسد.

به گزارش تسنیم 25 اردیبهشت ماه کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در ماه 1403 فرصتی 84 روزه برای تیم های لیگ برتری تعیین کرد. با توجه به ابلاغیه کمیته مذکور امکان انتقال بازیکنان از 7 نفر وجود دارد تیر ماه از 28 شروع شد شهریور این ماه داره تموم میشه

این فصل دستورالعمل های مربوط به قراردادها و سقف بودجه باشگاه های فوتبال برای فصل های 1403 تا 1406 را در 3 ارائه می کند. تیر باشگاه ها از ماه مطلع شدند. این قانون در پنج فصل، 59 ماده، دو تبصره و 14 بند منتشر شد و سقف بودجه 325 میلیارد تومان تعیین شد. این قانون در زمان انتقال بازیکنان بسیار موثر است، بنابراین برخی از بازیکنان پس از توافق با باشگاه مقصد مجبور به بازگشت به باشگاه خود از فصل قبل شدند. با این حال، در بحث مالی، ممکن است به گفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، مدت زمان قرارداد بازیکنان بالای 30 سال تغییر کند و این مدت قابل تمدید است. صلاحدید باشگاه ها

در این میان البته برخی از باشگاه های برتر لیگ برتری نیز بدون نام بردن از نام و ارائه کد، ادعاهایی مبنی بر دور زدن قانون محدودیت بودجه توسط برخی باشگاه ها مطرح می کنند، به عنوان مثال رضا درویش بدون نام بردن از باشگاه پیشنهادی گفت: ما به مهدی پیشنهاد دادیم. ترابی 35 میلیارد تومان اما یکی باشگاه ها حاضر بودند دو برابر این مبلغ را به او بپردازند یا اینکه برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که مسکن و ارز خارجی مانند دلار حتی به بازیکنان داخلی اهدا می شود. این شبهه به حدی قوت گرفت که برخی از نمایندگان رسانه ها در صحبت های خود به مدیران ارشد لیگ برتری اشاره کردند.

البته طبق این گزارش لیگ 16 تیمی ما محدود به پنج تیم برتر نیست. این لیگ مانند جامعه ای که دارای طبقه متوسط ​​و ضعیف است، دارای تیم متوسط، خصوصی و کم درآمد نیز می باشد. در این بین برخی بازیکنان با استانداردهای بسیار پایین را دیده ایم که با بودجه بسیار کم به تیم های 17 تا 20 میلیارد تومانی پیشنهاد می دهند. یکی یکی از مدیران همین تیم های لیگ برتری به تسنیم گفت: بازیکنی که تیمش سقوط کرده بود 17 میلیارد تومان به ما پیشنهاد داد یا بازیکن دیگری که نیم فصل دوم نیمکت نشین بود و نیمکت نشین بود. ما 20 میلیارد تومان پول داریم، حتی اگر این همه پول نداریم، چرا باید اینقدر به این بازیکنان حقیر بدهیم؟

توجه کن! این جایزه به باشگاه کم سود ارائه می شود. البته اگر تیمی منابع مالی بیشتر و بودجه بیشتری داشته باشد امکان افزایش قیمت وجود دارد!

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در حاشیه سمینار سالانه مدیران باشگاه در ۲۷ خرداد. تیر در این ماه اختلاف کیفیت و قیمت بازیکنان لیگ برتری برجسته شد: «رشد و پیشرفت فوتبال ما نسبت به پنج یا شش سال پیش آنقدر زیاد بوده که مثلاً تعداد قراردادها حدوداً دو نفر افزایش یافته است یا سه هزار درصد بازیکنانی که هشت تا ده سال پیش در تیم ملی بودند هنوز در تیم ملی استفاده می شوند چون کیفیت بالایی دارند؟ تورم افزایش یافته است. ممکن است با تورم تعداد قراردادها چندین برابر شده باشد. برخی از مدیران باشگاه می گویند بازیکنی که فصل گذشته قراردادش 2 میلیارد دلار بود، امسال 20 میلیارد دلار برای تمدید درخواست کرده است.

این تصویر کوچکی از فصل نقل و انتقالات فوتبال ماست، جایی که تقاضا با عرضه مطابقت ندارد و محصول فوق العاده گران است، بسیار گرانتر از کیفیت آن، فوتبالی که به گفته بسیاری در آستانه ورشکستگی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا