توماس توخل بیشتر به پپ گواردیولا شباهت دارد تا یورگن کلوپ و عجیب نیست که انگلیسی ها پس از پاسخ منفی پپ به سراغ او رفتند.

به گزارش “وارش سه”، گفته می شد پپ گواردیولا مربی ای است که اتحادیه فوتبال انگلیس می خواست با او همکاری کند. در حالی که منچسترسیتی همیشه معتقد بود که می تواند پپ را متقاعد کند که روی نیمکت بماند. در نهایت، البته، انتخاب توخل غیر منطقی است نبود.

در 19 آوریل 2015، بوروسیا دورتموند اعلام کرد که توماس توخل جایگزین یورگن کلوپ خواهد شد، کسی که در پایان فصل در همان ماه بازنشستگی خود را اعلام کرده بود. توخل دیروز پس از هدایت پاری سن ژرمن، چلسی و بایرن مونیخ به عنوان سرمربی جدید انگلیس انتخاب شد و از اول ژانویه 2025 این سمت را آغاز خواهد کرد. نکته اینجاست که توخل به عنوان مربی بیشتر شبیه پپ گواردیولا (الگوی او و مربی بایرن) است تا یورگن کلوپ که جانشین او در بروسیا دورتموند بود.

در واقع، برخی رسانه های آلمانی توخل را در اوایل دوران حرفه ای خود «گواردیولا آلمانی» نامیدند. چرا که توخل مانند پپ گواردیولا مربی ای است که مدام در تلاش است تا روش های کاری خود را بهبود بخشد و در تمام جنبه های بازی تیمش نوآوری کند. برای این منظور سرمربی جدید انگلیس حتی از ریاضیات نیز استفاده می کند.

توخل برای ایده‌های پپ احترام زیادی قائل است و حتی زمانی که گواردیولا مربی بایرن بود، ملاقاتی داشت. این دیدار در سال 2014 در کافه ای در مونیخ به نام شومان برگزار شد. توخل سه ساعت با گواردیولا درباره فوتبال صحبت کرد.

توخل از بازیکنانش حداکثر انتظار را دارد و در عین حال تمام تلاش خود را می کند. سرمربی جدید انگلیس علاوه بر نظم و انضباط در تمرینات و بازی ها، سعی خواهد کرد با بازیکنان ارتباط برقرار کند و یک مربی با دید باز باشد.

توخالی؛ گواردیولا آلمانی بر تخت فوتبال انگلیس

سرنوشت به توخل اجازه داد تا سه سال پیش به عنوان مربی، دومین قهرمانی تاریخ چلسی را در لیگ قهرمانان اروپا، دقیقاً مقابل سیتی گواردیولا (0-1) به دست آورد. این باعث نشد که چلسی در سپتامبر 2022 توخل را به طور غیرمنتظره اخراج نکند. این اتفاق پس از شروع ضعیف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رخ داد. با این حال بدون شک این قهرمانی می توانست برای انتخاب توخل در لیگ انگلیس تعیین کننده باشد.

توخل 51 ساله اخراج های دیگری را نیز تجربه کرده است. PSG او را در دسامبر 2020 آزاد کرد. پس از قهرمانی در جام DFB، او بوروسیا دورتموند را به دلیل اختلاف نظر با مدیران ترک کرد. و بایرن هم در پایان فصل گذشته او را آزاد کرد، هرچند قراردادش تا سال 2025 اعتبار داشت.

اما حالا توخل، گواردیولا آلمانی، فرصتی هیجان انگیز دارد تا با چالش های بزرگ و پرمخاطره، سرمربی انگلیس شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما