اخبار روز

تهران; شهری که روس ها آلن دلون را برای «پرش ارتفاع» استخدام کردند.

کنفرانسی با اسم رمز اورکا که در آن استالین چرچیل و روزولت به عنوان سران متفقین در مورد آینده جنگ با هیتلر و آینده و استقلال ایران گفتگو کردند.

البته این موضوع برای آلمان نازی خوشایند است نبود. و جاسوسان نازی و ماموران سرویس مخفی آلمان تلاش های زیادی برای برهم زدن این کنفرانس انجام دادند.

روس ها ادعا می کنند که هیتلر شخصاً سرهنگ اتو اسکورسنی را که قبلاً موسولینی را در یک عملیات پارتیزانی نجات داده بود، برای ترور رهبران متفقین منصوب کرد. اما روس ها با کمک گیورگ وارتانیان و همسرش از این عملیات به نام هوچسپرونگ جلوگیری کردند و کنفرانس به سلامت برگزار شد.

بسیاری معتقدند که اصلاً چنین عملیات خارجی وجود نداشته و نتیجه تبلیغات شوروی و کا گ ب بوده است. اما روس‌ها در سال‌های بعد همچنان بر وجود این عملیات پافشاری کردند و «تهران ۴۳» را مأمور تبلیغ فیلم کردند.

این فیلم جاسوسی محصول مشترک کشورهای شوروی سابق، فرانسه و سوئیس بوده و در سال 1981 ساخته شده است.این فیلم به کارگردانی الکساندر آلوف و ولادیمیر نائوموف ساخته شده و بازیگران معروفی چون آلن دلون و کلود جود در آن بازی کرده اند.

تهران; شهری که روس ها آلن دلون را برای آن خریدند "پرش طول" اجاره شده

این فیلم در سال 1981 با 47.5 میلیون بیننده بهترین فیلم شوروی سال شد. او همچنین در سال 1981 جایزه طلایی جشنواره بین المللی فیلم مسکو را دریافت کرد.

آلن دلون در این فیلم نقش بازرس پلیس جرج روش را بازی می کند که قرار است ماریا باشد. یکی از شاهدان تاریخ محافظت کنید که بخشی از تاریخچه عملیات پرش ارتفاع در سال 1943 است.

مامور مخفی شوروی آندری ایلیچ (ایگور کوستولوفسکی) در حراج اسناد محرمانه سال 1943 در لندن در سال 1980 شرکت می کند که توسط ماکس ریچارد (آرمن جیگارخانیان) ترتیب داده شده بود. مکس یک جاسوس نازی بود که توسط شرنر (آلبرت فیلوزوف) ماموریت داشت تا در سال 1943، سال عشق بین آندره و یک زن جوان فرانسوی (ناتاشا بلوخوستیکوا) به “سه نفر بزرگ” چرچیل، استالین و روزولت حمله کند.

در پاریس در سال 1980، آندره می داند که هنوز در خطر است زیرا شرنر، رئیس یک شبکه تروریستی بزرگ، به تازگی در پاریس در ازای گروگان های هواپیمای ربوده شده آزاد شده است و تقریباً همه کسانی را که شاهد حوادث 1943 بوده اند می کشد. . ایلیچ در آن شرکت می کند. شرنر، محرک حمله، نمی تواند آزاد شود. مکس احساس می کند شکار شده و به یک آپارتمان قدیمی فرار می کند، بدون اینکه شک کند که همراه جوانش فرانسوا (کلود جید) توسط شرنر استخدام شده است. مکس فیلم‌های مخفی قدیمی را به فرانسوا نشان می‌دهد که می‌خواهد وکیل لگرن را به حراج بگذارد.

در طی یک هواپیماربایی که توسط شرنر آغاز شد، دختر ماری، ناتالی (ناتالیا بلوخوستیکووا در نقش دوگانه) نیز با آندری ملاقات می کند. بازرس پلیس پاریس ژرژ روش (آلن دلون) که می خواهد از شاهد ماری محافظت کند، با ناتالی ملاقات می کند و…

نکته قابل ذکر در مورد این فیلم آهنگ آن است که شهرت آن فراتر از خود فیلم است یکی این آهنگ یکی از ماندگارترین آهنگ های فرانسوی در تاریخ موسیقی است.

آهنگ عشق ابدی با صدای شار ازناو و سپس دکلمه با مری ماتیو یکی از زیباترین آهنگ های فرانسوی.

این فیلم معمولاً جزو آثار خوب آلن دلون به حساب نمی‌آید، زیرا منتقدان و حتی خود دلون معتقد بودند که روایت فیلم و فیلم الکان بی‌معنی است، اما دیگر تمام شده بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا