اخبار روز

تهرانی‌های پرمصرف، قبوض میلیونی دریافت کردند!

به نقل از شمانیوز؛ به گزارش پی ام آپ، کامبیز ناظریان با بیان اینکه در روزهای گرم سال قرار داریم و با افزایش بار مصرفی مواجه هستیم، اظهار داشت: پیک تهران 4300 مگاوات بوده که نسبت به سال قبل 3.5 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر شبکه برق تهران کاملا پایدار است و با توجه به اقدامات انجام شده و هماهنگی های انجام شده مشکل خاصی در شهر تهران برای تامین برق وجود ندارد.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص افزایش دما تاکید کرد: استفاده از دستگاه های برودتی باعث افزایش مصرف انرژی الکتریکی می شود به گونه ای که این تجهیزات 2000 مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه به ازای هر درجه افزایش دما تا 200 مگاوات به شبکه شهری تهران اضافه می شود، گفت: مدیریت مصرف در تیر و مرداد به ویژه در ساعات پیک ضروری است.

نظریان با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برای ایجاد پایداری در شبکه برق، گفت: مصرف به ویژه در حوزه وسایل سرمایشی نیاز به مدیریت و کنترل دارد و این در حالی است که مشترکین در ساعات اوج مصرف از چیلرهای آبی استفاده می کنند. ما معتقدیم که با مدیریت مصرف تا 200 مگاوات در سیستم های تبرید صرفه جویی می کنیم.

تهرانی‌های پرمصرف، قبوض میلیونی دریافت کردند!

وی در پاسخ به این سوال که برآوردی از وقوع خاموشی در تهران انجام شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی هایی که از سال گذشته انجام شده، مقدمات پایداری شبکه را فراهم کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: این برنامه در دو بخش زیرساخت شبکه و مدیریت و نیازهای مصرفی با توجه به برنامه های ایجاد شده در شهر تهران به ویژه در حوزه کنترل مصرف در حوزه مدیریتی است. کاهش مصرف این بخش که حدود 800 مگاوات است ضروری است.

اجرای برنامه کاهش مصرف 50 درصدی در بخش اداری

با اشاره به مصوبه هیات وزیران، ناظران بیان کردند که تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی مکلف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته هستند. همچنین، در ساعات غیراداری، باید مصرف برق به میزان ۶۰ درصد کمتر از ساعات اداری باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد از برنامه هایی که در حوزه ادارات در نظر گرفته شده محقق شده است، گفت: این بدان معناست که شاهد کاهش مصرف برق در بخش اداری هستیم که به این معنی است که در این زمینه 100 مگاوات صرفه جویی شده است. طرحی که معادل برق رسانی به 100 هزار مشترک داخلی است.

40 درصد از مشترکان واجد شرایط دریافت اوراق پس‌انداز بودند

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه خانگی و بخش کنترل مصرف، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرد که امیدوارند با همکاری مشترکان در قالب طرح‌های تشویق‌محور، مانند سال ۱۴۰۱، تابستان را با موفقیت پشت سر بگذارند. ایشان بیان کردند که این هدف با همکاری مردم و مشترکان دست‌یافتنی است.

نظریان با اشاره به طرح تشویق مشترکان کم مصرف در بخش داخلی گفت: این طرح از ابتدای خرداد ماه اجرا شد و بر اساس ارزیابی ها 40 درصد از مشترکان داخلی تهران مشمول دریافت اوراق پرمصرف شدند.

وی بیان کرد: یعنی 40 درصد از مشترکان نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دادند که امیدواریم با همکاری مشترکان شاهد کاهش مصرف در بخش داخلی باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه در سال گذشته شاهد کاهش 10 درصدی مصرف برق در بخش خانگی بودیم، اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که در زمینه زیرساخت ها و در بحث مدیریت مصرف انجام شده است. امیدوارم بتوانیم تابستان را بدون محدودیت سپری کنیم.

نظریان با اشاره به قبوض مشترکان داخلی تهران گفت: 40 درصد از قبوض صادر شده تا 24 خرداد مشمول پاداش پس انداز بوده است که از نظر پاداش نیز سیاست های خوبی در نظر گرفته شده و نسبت به آن بهبود یافته است. پارسال.

به گفته وی، طرح پاداش مشترک پرمصرف امسال دارای دو ویژگی است، این طرح برای همه مشترکان در نظر گرفته شده است و مبلغ پاداش تا چهار برابر افزایش یافته است، بنابراین پاداش پس انداز 20 برابر نرخ برق است. حوزه. از مشترکین کم مصرف

80 درصد ساکنان تهران مصرف متعادلی دارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، با تاکید بر این که انتظارشان این است که بیشتر از مشترکان در این طرح مشارکت داشته باشند، اعلام کرد که بالغ بر ۸۰ درصد از مشترکان شهر تهران یا زیر الگوی مصرف قرار دارند و چهار درصد دیگر در رده مصرفی بالاتر از الگو قرار دارند.

نظریان با بیان اینکه چهار درصد مشترکان بیش از دو برابر الگوی مصرف برق مصرف می کنند و تاکید ما بر این است که این مشترکان مصرف خود را کاهش دهند، گفت: این موضوع یک تکلیف قانونی است و از نظر محاسبه قبض این دسته از مشترکان مشمول قبوض چند میلیون تومانی است زیرا این قبوض بدون احتساب یارانه بوده و 3.5 برابر قیمت تمام شده محاسبه می شود.

به گفته وی، بهتر است میزان مصرف کاهش یابد تا مشترکان بدمصرف مشمول جرایم سنگین نشوند، فعلا با توجه به اینکه قبض برق در بازه زمانی 45 روزه صادر می شود، امکان صدور قبض برق وجود ندارد. اطلاعات دقیق در مورد فاکتورها داشته باشید.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از مشترکان مشمول پاداش شده‌اند، بیان کرد که این یک عدد قابل توجه است و در دوره بعدی می‌توان به تعداد مشترکانی که دارای قبض رایگان خواهند بود، اشاره کرد. همچنین افزود که مشترکانی که بیش از دو برابر الگوی مصرف برق را داشته و رعایت نکنند، تا چند ده میلیون نیز می‌شوند.

به گفته ناظریان، برخی از مشترکان می‌توانند به میزان بیش از هزاران کیلووات در ماه برق مصرف کنند؛ اما در موارد محدودی این اتفاق می‌افتد. این دسته از مشترکان به عمدتا خانه‌های ویلایی بزرگ و یا در برج‌های بزرگ ساکن هستند، و در صورتی که رعایت نکنند، مشمول جریمه خواهند شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا