اخبار روز

تهدید ایران جدی است. ما باید آماده دفاع از منافع آمریکا و اسرائیل باشیم

این مقام آمریکایی اعتراف کرد که واشنگتن از واکنش احتمالی ایران به اقدامات تنش‌زای اخیر رژیم صهیونیستی نگران است و برای حفظ منافع خود تلاش می‌کند از گسترش درگیری در منطقه جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در جریان حضور در شبکه فاکس نیوز گفت: واشنگتن از واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران نگران است. و به همین دلیل نیروهای خود را برای حفاظت از رژیم صهیونیستی به منطقه اعزام کرد.

مجری برنامه با اشاره به دیدار اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن که در آن موضوع آتش بس مطرح شد، گفت: اکنون پس از گذشت چند روز شاهد تضعیف آتش بس هستیم. آتش بس شاهد ورود ناوها و کشتی های جنگی آمریکایی به منطقه است.

کربی در واکنش به این اظهارات مدعی شد که هدف واشنگتن از اعزام نیرو به منطقه، جلوگیری از تبدیل درگیری به یک جنگ منطقه ای همه جانبه است.

وی گفت: اگر رهبر معظم انقلاب می فرمایند که ایران انتقام می گیرد، ما باید آن را جدی بگیریم، البته نمی دانم چه زمانی و چگونه واکنش نشان خواهند داد، اما باید مطمئن باشیم ما آماده ایم “از منافع و نهادهای خود و اسرائیل دفاع کنیم.”

کربی همچنین در پاسخ به سوال مجری شبکه فاکس نیوز که آیا بایدن از تنش های نتانیاهو به اندازه کافی حوصله داشته باشد، از دادن پاسخ صریح خودداری کرد و بار دیگر با ادعای عدم حمایت آمریکا از گسترش درگیری های منطقه ای، بار دیگر به مداخله نتانیاهو اشاره کرد. آمریکا در حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر عملیات پرداخت صادقانه.

وی همچنین اظهار داشت که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آن کشور، از تصمیم اخیر واشنگتن برای تقویت نیروهای خود در منطقه آگاه بوده و در این تصمیم حضور داشته است. فرایند ساخت.

جان کربی نیز خواستار آتش بس شد یکی وی با آگاهی از گزینه‌های احتمالی، گفت: ما همچنان معتقدیم که آتش‌بس بهترین راه برای پایان دادن به این جنگ است و از منظر ما، اختلافات تا حدی وجود دارد که بتوان بر آنها فائق آمد.

کربی نسبت به آتش بس ابراز امیدواری کرد در حالی که بسیاری از تحلیلگران غربی در روزهای اخیر گفته اند که قصد نتانیاهو از کشتن چهره های برجسته جبهه مقاومت در هفته گذشته از بین بردن امکان آتش بس بوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا