اخبار روز

تهدید اتحادیه فوتبال: اگر شرایط فراهم نشود، لیگ برگزار نمی شود!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ منصور قنبرز ب برن برن ت ت درب درب نق نق نق قوت مسابق یگ ب ب ظه ظه گر بخو بخو گر یگ یگ مقد ق ق ق ق بودجه باشگایر و شدن به حرفه ای شدن. یکی یکی از نقاط قوت بود. امسال تعداد تیم هایی که مجوز حرفه ای دریافت کرده اند افزایش یافته و برخی از تیم های ما مانند استقلال و پرسپولیس که با مشکل مواجه شده اند موفق به کسب مجوز حرفه ای شده اند. حذف قهرمان و تیم ها تا روز آخر مشخص نبود و مسابقات خیلی نزدیک بود. یکی این یکی از نقاط قوت لیگ بود. با وجود وقفه های ناشی از فیفادی، برنامه ریزی کلی به خوبی پیش رفت.

وی در ادامه افزود: یکی از نقاط ضعف لیگ عدم ​​استفاده از VAR بود یکی این یکی از بزرگترین نقاط ضعف مسابقات بود و برای لیگ پیش رو باید این مشکل برطرف شود و ورزشگاه های ما از حالت سنتی برای فروش الکترونیکی بلیت خارج شوند. انجمن و تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) این موضوع را برجسته می کنند و تاکید می کنند در صورت عدم رعایت شرایط و رعایت حداقل استانداردها نمی توان لیگ را بازی کرد.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به مشکلی که نسبت به فصل گذشته وجود داشت و برنامه ریزی بازی ها هر چهار تا پنج هفته یکبار انجام شد، گفت: معتقدم این امکان وجود دارد و می توانیم حداقل ساعت 18 بازی ها را تعیین کنیم نیم فصل با مربیان ملی هم جلساتی داشتیم و توانستیم در این مدت بازی ها را بهتر برنامه ریزی کنیم. فصل گذشته مسابقات کشوری و تعطیلات ناخواسته داشتیم که تبعات بیشتری داشت.

قنبرزاده در خصوص اینکه هفته گذشته بازی استقلال و پرسپولیس همزمان در تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: کمبود امکانات در تهران به دلیل تیم هایی است که دارد. ورزشگاه پاس قوامین ورزشگاه خوبی است اما برای بازی هایی که استقلال و پرسپولیس حضور دارند به دلیل موقعیت جغرافیایی امکان حضور 15 یا 20 هزار هوادار وجود ندارد. البته این مشکل باید حل شود و ورزشگاه تختی و شهر قدس تجهیز شود و مسابقات در ورزشگاه هایی که شرایط میزبانی در این مدت را ندارند برگزار شود. ما می توانیم تا آنجا که ممکن است برای جلوگیری از مشکل هفته گذشته برنامه ریزی کنیم.

وی درباره اشتباهات متعدد داوری که در لیگ بیست و دوم رخ داده و باعث شد بگوییم فوتبال ما بیش از هر زمان دیگری به VAR نیاز دارد، گفت: این یک مشکل آسیب شناسی است و در مورد تعداد داور بحث شد. در نیم فصل دوم و در پنج هفته اخیر حتی شاهد استفاده از داوران سرشناس تری بودیم. در این قسمت مشکل سخت افزاری نیز وجود دارد. اگر بخواهیم در مورد VAR صادق باشیم، تعدادی محدودیت وجود داشت. دیدیم که دیروز وزیر محترم ورزش به صراحت اعلام کردند که بودجه مصوب شورای حکومتی 110 میلیارد تومان بوده و این مبلغ برای تجهیز ورزشگاه هایی که اکثرا دولتی هستند و قرار است تکمیل شود در نظر گرفته شده است. انتظار می رود شرکت توسعه و تجهیز به روند اجرا تسریع کند و فدراسیون فوتبال نیز در حال کار روی موضوعاتی است که نیاز به هماهنگی با فیفا دارد. ما نمی‌توانیم انتظار یک لیگ با کیفیت را به این شکل داشته باشیم. او تصمیم گرفت که اگر VAR وجود داشت، مشکلاتی که در هفته‌های اخیر به وجود آمده کمتر می‌شد، زیرا چیزهایی که اتفاق افتاده به سختی با چشم انسان قابل مشاهده است.

در پاسخ به این سوال که «حداقل نمی توانیم قول بدهیم چه زمانی در ورزشگاه آزادی VAR داشته باشیم، پاسخ داد: دیروز رئیس کمیته امور بین الملل فدراسیون هم در این باره صحبت کرد؟» تکلیف این کار به شرکت توسعه و تجهیز محول شده است و اعتبارات آن در اختیار فدراسیون نیست و وظیفه اصلی این کار بر عهده آن است. خوشبختانه دیروز وزیر ورزش دستور اکید داد که شرکت توسعه و تجهیز سریعاً امور اداری را تکمیل کند و از طرفی فدراسیون فوتبال می تواند تسریع کننده باشد و شرکت هایی را که با آن ها مرتبط است در اختیار آنها بگذارد.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال به پایین بودن حقوق داوران و تفاوت درآمد آنها با قراردادهای میلیاردی بازیکنان اشاره کرد و گفت: در لیگ های پایه برای داورانی که در لیگ کار می کنند 200 هزار تومان دستمزد می گیرند. مجموعه فوتبال یک گروه فنی در فوتبال کار می کند. یکی یکی از مهم ترین حوزه های فوتبال، داوری است و این موضوع باید به نوعی تنظیم شود. البته در این مدت سطح دستمزدها چهار برابر شده است، اما این هنوز کافی نیست و باید برای افزایش دستمزدها بودجه ای در انجمن تخصیص داده شود. باید درآمد مشخصی داشته باشیم تا بتوانیم هزینه ها را تامین کنیم. این حرف درست است و باید به حقوق قضات توجه شود. آمار دقیق داوران لیگ پایه را نمی دانم، اما فکر می کنم حدود این تعداد باشد.

وی با توجه به تاکید بر اجرای سقف بودجه باشگاه ها در فصل گذشته، یادآور شد: در ابتدا گفته شد که استاندارد و شاخص چقدر بوده و سقف بودجه حقوق و دستمزد بر اساس 325 میلیارد بر چه اساسی بوده است؟ کمیته مجوزهای حرفه ای بر اساس درآمدهای شناخته شده و آپلود شده در باشگاه ها برای مجوز حرفه ای، درآمدی را تعیین کرد و این درآمدها برای کل درآمدهای 13 باشگاه تقریباً 2700 میلیارد بود، اگرچه سه باشگاه اطلاعاتی به درآمد او ارائه نکردند و اگر شما اضافه کنید، کمتر از سه هزار میلیارد بود. ما 13 باشگاه در حال آپلود داریم. بیشترین هزینه یک باشگاه 550 میلیارد تومان و سه چهار باشگاه نزدیک به 500 میلیارد بوده است. اینها درآمدهایی است که این باشگاه ها اعلام کرده اند. ما به بحث در مورد بازی جوانمردانه مالی نزدیک شدیم و معیار در دست ما این است که کدام باشگاه چقدر درآمد داشته است. برای مجوز حرفه ای و لیگ نخبگان یک نکته وجود دارد که فکر می کنم حدود 440-450 میلیارد برای باشگاه هایی است که در لیگ نخبگان در نظر گرفته می شوند.

قنبرزاده ادامه داد: نکته ای که از تجربه سال گذشته گرفتیم این بود که درآمد باشگاه های آسیا را محاسبه کردیم. باشگاه ها از ما خواستند که این پاداش آسیایی را به سقف بودجه خود اضافه کنیم که به نظر ما منطقی است و می توانند 100 درصد آن را در بودجه خود بگذارند. مشکل دیگر اخذ مجوز حرفه ای بود که باشگاه ها را تشویق به اخذ آن کردیم. نکته دیگر در این سیاست این بود که برای در نظر گرفتن رتبه های پایه، لازم بود تیم های حاضر در آسیا حداقل 10 درصد از کل بودجه خود را به تیم های پایه و آکادمی اختصاص دهند و مدارک را به حرفه ای ارائه کنند. هیئت صدور مجوز AFC وارد عمل شده است و اگر این اتفاق نیفتد، آنها برای گرفتن مجوز حرفه ای دچار مشکل خواهند شد. در باشگاه های دیگر این مبلغ هشت درصد است که می تواند بین تیم های معمولی خود تقسیم کند.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که سقف بودجه تیم هایی که در آسیا حضور ندارند چقدر است، گفت: 325 میلیارد تومان است. در صورت دریافت مجوز پروفایل باشگاه 60 میلیارد به این مبلغ اضافه می شود. باشگاه‌هایی که در آسیا پاداش دریافت می‌کنند، 100 درصد پاداشی که دریافت می‌کنند به بودجه آنها واریز می‌شود. یکی یکی از مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده است، موضوع تشخیص درآمد است. آنها می گویند شما باید به اندازه ای که لیاقت دارید متعهد باشید. البته، هرچه بیشتر درآمد داشته باشید، می توانید بازیکنان با کیفیت تری بخرید و مجبور به فروش نباشید. با همین بودجه همچنان باشگاه ها بدهکار هستند. در مورد بانوان هم تصمیم داریم که تیم های لیگ برتری باید تیم بانوان داشته باشند و بودجه مشخصی به آنها اختصاص داده شود. یکی این یکی دیگر از الزامات AFC است که باشگاه ها باید آن را جدی بگیرند.

قنبرزاده درباره اهرم‌های نظارتی و ضمانت اجرایی خاطرنشان کرد: در این بحث می‌دانید که امسال دستورالعمل 30 نقطه‌ای داشتیم و نظرات 16 تیم لیگ برتری و لیگ گرفته شده است به حساب آوردن یکی و همه کمیته ها نظر خود را اعلام کردند. در واقع این دستورالعمل هنوز منتشر نشده و بسیار پیشرفته است. این همچنین ضمانت های قوه مجریه در مورد نحوه برخورد با انحراف را در نظر می گیرد. در بحث مسائل فرهنگی بارها پیوست های فرهنگی دیده شد که باشگاه ها باید رعایت می کردند. هیئت مدیره اکنون دستورالعمل هایی را برای کارگزاران، به اصطلاح مدیران برنامه، تصویب کرده است. یک خط مشی کامل ایجاد می شود و کارگزاران باید دارای اعتبار و شناخته شده باشند. کارگزاران غیر رسمی فاقد پروانه کسب هستند و باید رسمی باشند. همچنین تعیین می کرد که چقدر می توانند به یک باشگاه به یک بازیکن بدهند. اینطور نیست که یک نفر به یک باشگاه تعداد زیادی بازیکن بدهد. ما در گذشته مدیر برنامه ای داشتیم که در یک باشگاه هشت تا ده بازیکن داشت که مشکلاتی را به وجود آورد. دلال فقط باید با بازیکن قرارداد ببندد و باشگاه ها در این دستورالعمل مستقیم با بازیکن قرارداد نبندند و طرف حساب بازیکن فقط مدیر برنامه است و کپی قراردادش هم هست. به باشگاه ارسال شد. باشگاه مجاز به پرداخت تعهدات مدیر برنامه نیست. این مشکلات تشخیص داده شده است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که باشگاه تراکتورسازی واگذار شده است، گفت: مکاتباتی در رسانه ها منتشر شد و اعلام کردند که تشریفات و مقرراتی برای جلسه واگذاری وجود دارد ، که حاوی قوانین خاصی هستند. این را هم بگویم که انتقال تیم از یک استان به استان دیگر ممنوع است و هر اتفاقی بیفتد باید در همان استان باشد. آقای زنوزی سخت کار کرده است و فکر می کنم در هفته های اخیر کمی ناامید شده است. انشاالله برمیگرده از شما می خواهیم مانند گذشته به کار خود ادامه دهید.

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا