اخبار روز

تناسب 40 درصدی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز می شود

حقوق بازنشستگان | در این خصوص حسین قاسمی کارشناس مسائل بازنشستگان گفت: تامین اجتماعی باید غرامت مستمری بگیران از محل بازپرداخت بدهی دولت را که امسال 130 همات است اجرا کند. این 50 تلاش برای حدود 2.3 میلیون بازنشسته کشوری و لشکری ​​مشمول جبران خسارت به طور متوسط ​​1.8 میلیون در ماه جمع آوری می کند (حداقل 200000 نفر از مجموع 2.5 میلیون نفر در سال اول شامل نمی شوند). از سوی دیگر دولت موظف است مقررات را بر اساس کارکنان مشابه و برابر وضع کند و ضوابط آن قطعاً با میانگین هر دستگاه مطابقت خواهد داشت.

به گفته وی، در سال اول اجرای این برنامه 40 درصد مابه التفاوت حقوق بازنشستگی و 90 درصد حقوق قابل کسر کارمندان مبنای محاسبه ارزیابی ها و در سال دوم 30 درصد و در سال دوم 30 درصد مابه التفاوت حقوق بازنشستگی و 90 درصد حقوق قابل کسر کارمندان مبنای محاسبه قرار می گیرد. در سال سوم این تفاوت 30 درصد خواهد بود تا زمانی که حقوق حذف شده به 90 درصد حقوق برسد. کسر کارمند مشابه و یکسان است.

قاسمی اضافه کرد: بنابراین مستمری مستمری بگیران سال های 1401 و 1402 که از حکم ویژه، ویژه یا رتبه ای در دستگاه های مختلف بهره مند شده اند و این افزایش میانگین مستمری آنها موثر بوده، در حال حاضر بالاتر از مستمری سال های گذشته به اضافه 40 درصد است. غرامت و در سال اول لحاظ نمی شود./ایلنا

دو خبر خوب در مورد حقوق بازنشستگی

بسیاری از بازنشستگان معتقدند تساوی حقوق که منجر به بی عدالتی و عدالت نامتوازن می شود از بین می رود. اما در سال های اخیر تلاش هایی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در ایران صورت گرفته است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تأثیری که یکسان سازی دستمزدها بر سطح حقوق بازنشستگان خواهد گذاشت ارزش تمام انتظارها را دارد. بدون شک یکسان سازی حقوق بازنشستگان با افزایش حقوق همراه خواهد بود. در این گزارش به قوانین یکسان سازی حقوق بازنشستگان در سطح کشور می پردازیم.

قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری 1403

به گفته وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، یکسان سازی حقوق بازنشستگی قطعا از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون انجام می شود.

صولت مرتضوی وزیر کار درباره تاریخ همسان سازی گفت: تاریخ اجرای برنامه هفتم از ابتدا فروردین 1403 است. هرگونه تغییر در قوانین بازنشستگی از ابتدا فروردین اعمال خواهد شد.

وزیر کار ادامه داد: غرامت با ابلاغ قانون اجرا می شود. حال با فرض اینکه اصلاحیه داده باشند، اگر این اصلاحیه هم اصلاح شود، قطعاً از تاریخ اجرای قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: باید اینطور باشد شهریور مطالبات مربوط به اجرای طرح تناسب حقوق بازنشستگان و البته در مرداد موضوع ارزشیابی معلمان و الزامات فرهنگیان بازنشسته باید روشن و روشن شود.

وی در پایان تاکید کرد: مطالباتی که گفته می شود مطالبات جمعی است که قطعا به آن عمل خواهیم کرد. تصمیم دولت تسویه مطالبات صندوق های بازنشستگی است.

آیین نامه جدید استقرار مستمری بگیران را در کدام سایت می توان مشاهده کرد؟

رسید رای غرامت بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی سایت صبا مستمری بگیران به نشانی و آدرس ایمیل قابل دریافت و مشاهده است. مستمری بگیران محترم جهت اخذ حکم غرامت بازنشستگان کشوری جهت اطلاع از آخرین وضعیت حقوقی، سند قانونی و ثبت نام و دریافت وام به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نام صبا مراجعه نمایند.

یکسان سازی حقوق بازنشستگی یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است. تعدیل حقوق بازنشستگان به معنای یکسان سازی درآمد بازنشستگان با شرایط فعلی جامعه است. در گذشته نظام بازنشستگی در ایران بر اساس سیستم گمرکی بود، یعنی حقوق بازنشستگان بر اساس حقوق آخرین شغلی که انجام می دادند تعیین می شد.

یکسان سازی حقوق بازنشستگی منجر به عدم تعادل در پرداخت حقوق بازنشستگان شده است.

این تلاش ها شامل تغییر قوانین و مقررات بازنشستگی، اصلاح نظام بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید برای پرداخت حقوق بازنشستگان است. با این حال، یکسان سازی حقوق بازنشستگی همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

سازمان بیمه گر اختصاص یافته به بازنشستگان کشوری صندوق بازنشستگی کشوری است که دارای شخصیت حقوقی مستقل از زیرمجموعه های وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی بوده و مدیریت امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله بر اساس مصوبه دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرا و اعتبارات لازم برای پرداخت این مستمری را تامین می کند.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری هر ساله در آیین نامه حقوق بازنشستگان کشوری منعکس و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به آنها ابلاغ می شود. بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1402 نسبت به آخرین مصوبه حقوق در سال 1401 20 درصد افزایش می یابد، بنابراین مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری در سال 1402 بر این اساس اصلاح شده است. افزایش حقوق است و چه مقدار برای آنها باقی می ماند.

در سال های گذشته در ابتدای سال و پس از تصویب و اجرای افزایش حقوق بازنشستگی، مستمری بگیران کشوری برای اطلاع از مقررات جدید بازنشستگان کشوری و دریافت اخطاریه های بازنشستگی جدید خود باید شخصاً به صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه می کردند. که فرآیندی زمان بر و پرهزینه است

به همین دلیل صندوق بازنشستگی کشوری در راستای گسترش مفهوم مدیریت الکترونیک و عدم مشارکت در خدمات دولتی سامانه ای را نیز ایجاد کرده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای سال جاری برای دریافت مقررات جدید بازنشستگان کشوری به آن مراجعه کنند. هر ساله.

سامانه تصمیمات جدید 1402 بازنشستگان کشوری همانند سال های گذشته پایگاه اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می باشد که بازنشستگان کشوری می توانند از طریق قسمت (الکترونیکی و بدون نیاز به درگاه خدمات بازدید شخصی) به آن دسترسی داشته باشند. ) 1402 مستمری بگیر در سراسر کشور درباره افزایش مزایای بازنشستگی خود اطلاعات دریافت خواهند کرد.

حقوق بازنشستگان

اخطار حقوق بازنشستگی جدید 1403 را اینگونه دریافت می کنید

ابتدا لازم است که شخص برای دسترسی به صفحه اصلی سایت مطابق تصویر زیر، مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir را جستجو کند.

2 برای دریافت طرح حقوقی آیین نامه جدید بازنشستگان کشوری 1403، فرد باید بر روی گزینه حقوق مشخص شده با فلش قرمز در تصویر کلیک کند.

3 در صفحه جدید؛ یعنی در صفحه درگاه خدمات الکترونیکی سایت صندوق بازنشستگی کشوری فرد باید روی گزینه دریافت فیش و احکام دادگاه کلیک کند.

4 حال برای دریافت مستمری جدید کشوری 1403 فرد باید اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سامانه را در فیلدهای مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه “ورود” کلیک کند.

پس از اینکه فرد وارد درگاه شخصی خود در سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری شد، می‌تواند تصمیمات جدید مستمری خود را مشاهده و دریافت کند.

وی ادامه داد: تصویر آیین نامه حقوق بازنشستگان 1403 از روز سه شنبه 21 بر روی سایت صندوق به آدرس cspf.ir بارگذاری و منتشر می شود. فروردین قابل مشاهده خواهد بود.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش می شود این حقوق 20 درصد افزایش یابد. فروردین پرداخت حقوق بازنشستگان

پیام فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گفته رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان بیمه اجتماعی لغو می شود. اردیبهشت ماه ماه اعمال می شود و ما نظرات متفاوتی داریم فروردین واریز در خرداد انجام می شود.

افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی سالانه محاسبه می شود فروردین ماهانه و در راستای افزایش 35 درصدی دستمزد کارکنان، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش می یابد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا