تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از استان چهارمحال و بختیاری افشین امیریان وی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز سال تحصیلی افزود: وظیفه اصلی بازگشایی مدارس از… اردیبهشت ماه ماه شروع می شود و بخشنامه و دستورالعمل ثبت نام سال تحصیلی جدید به ادارات تابعه، مدارس و … ارسال می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امسال وزارت کشور برای استانداران نسخه سلام صادر کرد. مهر اعلام شد تمامی فرمانداران و دهیاران در روستاها موظف به اجرای آن و همکاری با آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: 208 هزار دانش آموز در 2 هزار و 137 مدرسه در 8 هزار کلاس درس یاد می گیرند.

گفت: برای اولین بار می بینمت مهر حدود 27 پروژه شامل حدود 23 پروژه آموزشی و 4 پروژه ورزشی نیز با 10 هزار و 910 متر مربع افتتاح می شود.

امیریان تصریح کرد: از چند ماه پیش شهرداری فرآیند ثبت نام دانش آموزان در سامانه سپندگز و 20 شرکت واجد شرایط را راه اندازی کرد و تاکنون 7 هزار دانش آموز در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی تاکید کرد: خانواده هایی که تاکنون اقدامی نکرده اند در اسرع وقت نسبت به ثبت نام فرزند خود در سامانه سپند اقدام کنند.

وی افزود: از 19 شهریورماه 2 میلیون جلد کتاب درسی در مدارس استان توزیع می شود.

به گفته وی، 543 مدرسه در طرح شهید عجمیان در مناطق محروم با کمک دانش آموزان، اولیا، کارکنان دانش آموزی و دانش آموزان بسیجی با خرید 60 میلیارد ریالی نوسازی و زیباسازی شدند.

وی با اشاره به کمبود 1100 معلم در سال تحصیلی گفت: در سال گذشته 1100 نفر از همکاران متقاضی بازنشستگی بودند که منجر به کمبود کادر آموزشی شد اما با درخواست ادامه خدمت بیش از 400 نفر از این همکاران و … بکارگیری بازنشستگان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و همچنین اضافه کاری همکاران مشکل کمبود نیرو در استان را حل کرده است و امسال کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

امیریان گفت: 900 قلم لوازم التحریر توسط بسیج دانش آموزی، 4500 قلم لوازم التحریر توسط بنیاد برکت و 1700 قلم لوازم التحریر توسط بنیاد خیریه آبشار عاطفه جمع آوری و بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

وی تاکید کرد: هیچ سازمانی حق تعطیلی شعب مدارس را ندارد، استاندار در شورای آموزش و پرورش تذکرات لازم را به دستگاه های خدمات رسان در استان داده است و این نهاد حق تعطیلی شعب مدارس در شهرستان ها و شهرستان ها را ندارد. روستاها

وی در خصوص حضور اتباع بیگانه در استان گفت: اتباع خارجی باید در سامانه ای که به همین منظور راه اندازی شده ثبت نام کنند و کد رهگیری دریافت کنند تا فرآیند ثبت نام در مدارس استان انجام شود.

به گفته وی: در منظره به 14 مدرسه نیازمندیم که متاسفانه در حال حاضر چهار مدرسه دیگر در حال ساخت است و با توجه به حجم ساخت و سازهای صورت گرفته در این شهرستان باید از متولیان امر پرسید که چرا هنوز اقدام به ساخت مدرسه نکرده اند. شهر، ساخت مدرسه توسط متولیان باعث ازدحام بیش از حد این مدارس در داخل شهر و در نتیجه ترافیک زیاد و تراکم مدارس از جمله مشکلات دیگر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از 370 میلیارد تومانی که برداشت شد 70 میلیارد برای مدارس آموزشی اختصاص یافت که رقمی بی سابقه است و این وام برای ساخت و تعمیر مدارس استان هزینه می شود.

وی کف تدریس در مقطع ابتدایی را 12 میلیون تومان، در مقطع ابتدایی 12 میلیون و 500 تومان و در مقطع متوسطه 13 میلیون تومان عنوان کرد. تخمین زده می شود که برای این منظور معرفی شده است.

به گفته امیریان: تاکنون 80 درصد البسه توسط تولیدکنندگان آماده تحویل به مدارس است و طبق قانون 3 درصد از لباس های تولید شده برای افراد بی بضاعت در نظر گرفته شده است که با معرفی مدیر مدرسه می توانند لباس های خود را دریافت کنند.

وی افزود: امسال در حوزه آموزش و پرورش حدود 12 هزار معلم کار آموزش دانش آموزان را بر عهده می گیرند و علاوه بر این افراد 1500 نیروی خدماتی نیز از روند آموزشی حمایت می کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی عادی کشورمان به جز بیمه کتاب دانش آموزان نیازی به پرداخت شهریه ندارند و محرومیت دانش آموزان نیز طبق قانون خاصی انجام می شود. نکته خاص این است که این مدارس قوانین خاص خود را دارند و از آنها پیروی می کنند و شهریه دریافت می کنند. در صورت وجود کلاس های فوق برنامه شهریه به صورت جداگانه محاسبه و توسط دانشجو پرداخت می شود.

پیمان خلفیان وبختیاری دی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بازتاب آنلاین از استان چهارمحال گفت: متاسفانه خانواده ها برای ثبت نام در مدارس برند استان محل سکونت خود را جعلی می کنند و به دلیل کثرت دانش آموزان این امکان وجود ندارد. برای معرفی هر مدرسه به صورت جداگانه، که منجر به افزایش تعداد دانش آموزانی که در برنامه شرکت نمی کنند و ترافیک در زمان تعطیلی مدارس ایجاد شده است.

وی گفت: متاسفانه ضعف زیرساخت ها در مرکز استان باعث ترافیک در شهر می شود و در ساعات تعطیلی مدارس شاهد ترافیک در سطح شهر هستیم که توجه ویژه مسئولان را در این زمینه می طلبد. “

معاون آموزش متوسطه استان گفت: خوشبختانه در نهاد ریاست جمهوری به مناطق محروم توجه ویژه ای شده است و کلاس درس در مهرماه امسال در دورافتاده ترین و محروم ترین نقطه استان افتتاح می شود.

به گفته وی، در این مدت تجهیزاتی به ارزش 30 میلیارد تومان در هنرستان های استان و 15 سایت رایانه ای در 17 منطقه استان توزیع شد.

خلفیان گفت: با توجه به وجود میدان CMC در شهرهای فارسان و شهرکرد، تجهیزات این میدان خریداری و در این شهرستان ها نصب شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: در روستای وسکان مرکزی به دو صورت از ترک تحصیل دانش آموزان شبانه جلوگیری می شود.

نصرت الله محمودی معاون آموزش ابتدایی و مهدکودک گفت: بر اساس آمار ارائه شده به ما اعلام شد که 586 نفر ترک تحصیل کردند که از این تعداد 231 نفر دختر و 355 نفر پسر بودند.

محمودی ادامه داد: تعدادی از این افراد شناسایی و جذب شدند اما تعدادی از آنها به دلایل مختلف از جمله 49 نفر فوت کردند و سیستم آموزشی و پرورشی توضیح داده نشد. 43 دانش آموز به دلیل کوچک بودن، 0 و 29 دانش آموز عشایری بودند و تعدادی از آنها به دلیل فقر فرهنگی به نهادهای مربوطه معرفی شدند.

حجت الله شریفی معاون ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: فرآیند ثبت نام دانش آموزان در تاریخ مقرر طبق زمان بندی اعلام شده به پایان رسید.

به گفته وی، تعدادی از دانشجویان در رشته های مختلف ثبت نام نمی کنند، از جمله مشاوره تحصیلی که با رفع مشکل انجام می شود.

شریفی گفت: بهترین مدرسه نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی شماست. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با مرکز ثبت نام آموزش و پرورش تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم برای ثبت نام انجام شود.

وی افزود: مدارس دولتی به غیر از کتاب و بیمه حق دریافت وجه ندارند و در مدارس نیز هیئت امناء پس از تصمیم گیری در شورای آموزش و پرورش باید از دانش آموزان پول دریافت کنند.

ذوالفقار علیخانی معاون پرورشی و تربیتی استان گفت: نظام حاکم برای رسیدن به اهداف خود با روش های غیرقانونی سعی در نفوذ در فرهنگ مردم دارد.

به گفته او موج کره یا بی تی اس در ظاهر یک گروه موسیقی است، اما در واقع محتوایی که ارائه می کنند ساختارشکنی است و باورهای ذهنی و مذهبی مردم را به چالش می کشد.

علیخانی گفت: متأسفانه نیمی از لوازم التحریر استان نیر را عکس این هفت نفر تشکیل می دهد که تذکرات لازم به مسئولان ارائه شده است و امیدواریم این لوازم التحریر از بازار برداشت شود.

وی در خصوص برنامه های آموزشی در این زمینه گفت: تنها راه مقابله با این مسائل، حساس سازی والدین از طریق رسانه است.

یاسار خسروی رئیس نهضت آموزش و پرورش استان گفت: بیش از 98 درصد جمعیت استان قادر به خواندن و نوشتن هستند

به گفته وی، برنامه نهضت برای افراد 10 تا 49 ساله که قادر به خواندن و نوشتن هستند، اجرا می شود.

تصاویری از نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش و معاونین استانداری استان چهارمحال و بختیاری با اصحاب رسانه با موضوع آغاز سال تحصیلی جدید.

46

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما