اخبار روز

تمرکز ویژه بر برگزاری یک رویداد سینمایی

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، نشست خبری این مراسم با حضور قدیر آشنا دبیر دومین جشن برگزار شد. مهر سینمای ایران و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، محمدرضا سخندی، مدیرکل حقوقی، اجرا، امور استان ها و مجلس، مرضیه فرزالیان، مدیر روابط عمومی و اصحاب رسانه امروز سه شنبه 21 شهریور همزمان با روز ملی سینما برگزار شد.

مرضیه فرضعلیان مدیر روابط عمومی جشن دوم در ابتدای این نشست به سخنرانی پرداخت مهر سینمای ایران ضمن خیرمقدم به خدمت اصحاب رسانه، روز سینمای ایران را به جامعه سینمایی و خبرنگاران به عنوان داستان نویس و نویسنده تبریک گفت و افزود: دومین جشن مهر سینمای ایران با شعار اخلاق، شعور و امید برای تحقق تداوم نشاط و پویایی در فضای روانی سینمای کشور که از 5 تا 19 مهرماه در استان ها شاهد آن خواهیم بود و 21 مهر در تهران میزبان آن خواهیم بود. پیشکسوتان سینما از رشته های مختلف و شناسایی فیلمبرداران فعال استان. از برندگان تجلیل خواهد شد.

سپس قدیر آشنا دبیر دومین جشن مهر سینمای ایران در ابتدای نشست خبری این جشن، روز ملی سینمای ایران را به مردم، هنرمندان و دست اندرکاران این عرصه تبریک گفت و گفت: سال گذشته اولین جشن برگزار شد. مهر سینمای ایران را با این رویکرد طراحی کردیم که جشن روز سینما فقط محدود به تهران نباشد بلکه عمومیت پیدا کند تا این اتفاق در سطح ملی رخ دهد.

وی ادامه داد: تجلیل از هنرمندان پیش از این مغفول مانده سینمای استان ها و برجسته سازی روز ملی سینما به همه اقشار جامعه به ویژه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف برگزاری این جشن است. مهر سینمای ایران افزود: یکی از مهم ترین و اساسی ترین سیاست های سازمان سینمایی در این دوره تمرکز زدایی، توزیع متوازن و عدالت فرهنگی با در نظر گرفتن هنرمندان استانی و شهرستانی است.

وی افزود: در جشنواره های مختلف کشور معمولا از سازندگان آثار اعم از کارگردان، بازیگر و عوامل فیلم تجلیل می شود، در حالی که روند سینما با گروه بزرگی از فعالان سینمایی و اجتماعی گره خورده است و آن هم همین است. شایسته است که از فرصت های دیگر حوزه های سینمایی نیز تجلیل شود.

آشنا معتقد است: ظرفیت های مغفول زیادی در استان ها وجود دارد که هنوز در رویدادهای مختلف به کار گرفته نشده و شناسایی نشده است. مهر سینما این فرصت را فراهم می کند.

منشی جشن مهر سینمای ایران در تشریح این جشنواره گفت: سال گذشته این جشنواره در 22 استان برگزار شد که از 350 هنرمند تجلیل شد و 37 هنرمند باتجربه، 64 کارگردان، 26 فیلمنامه نویس، 19 بازیگر و 27 تهیه کننده در این جشنواره حضور داشتند. کار در این زمینه زیاد است.

آشنا ادامه داد: همچنین امسال از 19 اردیبهشت ماه ادارات کل نیازسنجی برای استان ها انجام دادند و همه استان ها از تجربه ای که این جشن به ارمغان آورد استقبال کردند و آمادگی خود را برای دوره های آینده اعلام کردند.

به گفته وی جشن است مهر سینمای ایران چتری می گسترد تا تمام ظرفیت های سینمایی یک استان در همه بخش ها و فعالیت های سینمایی مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

گفت: جشن مهر سینمای ایران در دو حوزه تهران و استان ها شکل می گیرد و جشنواره سراسری مهرماه 13 در تهران برگزار می شود.

وی افزود: شک نداریم که این جشنواره بستر و فرصتی برای دیده شدن است تا نیروهای مهجور سینما و همه خادمان این عرصه را در کنار سینماگران احیا و تشویق کنیم. جشن گرفتن مهر از سینمای تهران نمایندگانی از تمامی استان های کشور بازدید می کنند. از هر استان یک نفر را برای تجلیل معرفی می کنیم که شامل سه مستندساز برتر، سه فیلم کوتاه، سه فیلمساز انیمیشن، دفاتر موفق انجمن سینمای جوان، استانداران موفق در حوزه و… حتی وزرا می شود. در همین راستا از دولتمردان در توسعه سینما و رونق رویدادهای سینمایی کشور در کنار هنرمندان پیشکسوت و همچنین کسانی که در حوزه زیرساختی در بخش خصوصی و غیردولتی فعال و کمک کردند تجلیل شد. مسیر.

وی ادامه داد: در این مراسم از یک نهاد دولتی غیردولتی، دو موسسه خصوصی و پنج مرکز فعال در بخش خصوصی استان که در چرخه تولید پرفروش ترین فیلم و پرکارترین تهیه کننده مغفول مانده اند تجلیل می کنیم. کارگردان و همچنین 3 نویسنده برتر و آن حوزه پژوهشی در این زمینه. . موسسه ای که بیشترین محصول را در حوزه تولید تولید کرده است در بخش دولتی و خصوصی نیز مورد تجلیل قرار می گیرد.

آشنا تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر این جشن است و آقای خزایی نیز به صورت ویژه بر این جشن تاکید دارند و هدف ما برجسته سازی روز ملی سینما است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص جایگاه مردم در این جشن و برنامه در نظر گرفته شده برای آن، گفت: در هفته ملی سینما سال گذشته پیش بینی می شد بلیت فیلم نیم بها موجود شود و برای امسال نیز پیشنهاداتی ارائه کرده ایم. که قابل اجراست. و قطعی اعلام می شود.

سوکندی با قدردانی از جشن مهر سینمای ایران برای دومین بار گفت: در دولت سیزدهم رویکرد جامعی به استان ها و مناطق محروم در سازمان سینمایی شکل گرفت که قبلا وجود نداشت.

وی ادامه داد: آقای خزایی در بیش از 20 استان کشور در سخت ترین شرایط به همراه مدیران سازمان سفر کردند و از مناطق محروم شروع کردند. جلسات شخصی با دست اندرکاران، هنرمندان و مدیران، شرکت ها، تهیه کنندگان، فعالان، مدیران فرهنگی داشتیم که منجر به اخذ 168 مصوبه استانی در زمینه زیرساخت، تولید، رویدادها و رفع مشکلات و مشکلات سینماها و فیلمبرداران استان شد. که برخی از آنها به تصویب شورای عالی سینما منجر شد.

مدیرکل امور استان های سازمان سینمایی تصریح کرد: تمامی نهادهای سازمان سینمایی از بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن، موسسه سینماشهر، انجمن سینمای جوانان پرداخت کرده اند. توجه به استان ها و شهرستان ها و تسریع در روند ارائه خدمات به نهادهای مستقل در منشور. شما سازمان خود را تعریف کرده اید. من معتقدم اگر قرار باشد در سینما تحولی رخ دهد از شهرستان ها و شهرستان های استان می آید چون مهر سینمای ایران در این زنجیره تعریف می شود.

وی در ادامه توضیح داد: ما به سینما می رویم تا افکار و ایده ها را در یک صفحه سفید در سالنی تاریک ببینیم اما گاهی خود سینما دیده نمی شود و. مهر سینما فرصتی است برای دیدن خود سینما.

وی درباره اهمیت مخاطب در جایگاه سینما گفت: رشد سینما و هنر ارتباط تنگاتنگی با مخاطب دارد. مهر سینما می خواهد با گسترش فضای فرهنگی در کشور، سینما را وارد سبد خانواده ها کند تا دغدغه وام های محدود دولتی نداشته باشند و تولید از دل مخاطب باشد.

در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه آرتمن در خصوص برنامه جشن برگزارکنندگان سینماهای سیار و اکران فیلم در روستاها و عشایر و همچنین خشم مردم از سینما که به نظر وی توسط گرانی بلیت سینما، توضیح خواست، آشنا گفت: از قیمت بلیت اطلاعی ندارم. می توانم نظر بدهم اما هنرمندان استان و دست اندرکاران سینما در کانون این جشنواره هستند.»

۲۴۵۲۴۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا