اخبار روز سینما

تمام خطوط قرمز توسط “هفت سر اژدها” عبور می کند.








به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین به نقل از ایسنا، مجموعه تلویزیونی «هفت سر اژدها» ساخته ابوالقاسم طالبی که از ابتدای ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود، در هفته های اخیر با نمایش برخی از قسمت های کمتر صحنه محبوب شده است. دیده می شود به نظر می رسد در برخی از این صحنه ها، سازندگان خطوط قرمزی را که معمولاً در سریال های تلویزیونی دیده می شود، رد کرده اند و اتفاقاتی را به تصویر کشیده اند که قبلاً کمتر در تلویزیون دیده شده یا هرگز پخش نشده است.

یک بازیگر محجبه

یکی یکی از پرمخاطب ترین و جنجالی ترین سکانس های سریال در شبکه های اجتماعی، صحنه ای از قسمت اول اثر است که طبق برخی شواهد از جمله مارک بوم استفاده شده در صحنه، احتمالا در داخل کشور فیلمبرداری شده است، اما برعکس طبق قوانین معمول در مورد یک بازیگر زن بدون حجاب است. این بازیگر به نام سرنا شاهقلیان که در تیتراژ به عنوان یک بازیگر مسیحی معرفی شده است در بسیاری از سکانس ها بدون حجاب ظاهر شده و یا قسمت قابل توجهی از موهایش بیرون از روسری نمایان است.

در عین حال رعایت قانون حجاب برای کلیه آثار دارای مجوز سینمایی، تلویزیونی و نمایش خانگی ضبط شده در کشور الزامی است.

ویدیوهای کوتاه صفحه اینستاگرام این بازیگر این ظن را تقویت می کند که در هنگام عکسبرداری از کلاه بالایی استفاده نشده است. با این حال، حتی اگر موهای این بازیگر نمایش داده نمی شد، باز هم عادت های تلویزیونی شکسته می شد. پیش از این حداقل یک فیلم بلند سینمایی به نام «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری به دلیل استفاده از پوسترسازی از بازیگران زن توقیف شده بود و چنین رویکردی در سینما و تلویزیون رایج نیست.

فساد قاضی و سرهنگ ناجا

در حالی که سازندگان سینما، تلویزیون و نمایش های خانگی معمولاً مجاز به نمایش پرسنل فاسد، رشوه دهنده و نفوذی در نهادهایی مانند قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیستند، این اتفاق در «هفت سر اژدها» رخ داد. قاضی «خریده» بر اساس شواهد ارائه شده و البته بی اعتمادی شدید به شخصیت های سرویس مخفی سریال، در محل کار حضور دارد و پرونده را در دست گرفته است.

این سریال همچنین نگهبانی با درجه سرهنگی را به تصویر می کشد که در خدمت «متین سلطانخواه» شخصیت منفی اصلی سریال است و به اصطلاح مزاحم است. او به جای خدمت، در جهت ضدقهرمان داستان قدم می گذارد.

این در حالی است که پیش از این سریالی مانند مانکن با بازی محمدرضا فروتن در شبکه نمایش خانگی به دلیل این محدودیت با تغییر داستانی مواجه شده بود.

مماشات غیرمنتظره خوب با طالبی

پنجشنبه 16 فروردین ماه سردار سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرجا، در گفت وگو با ایسنا، با انتقاد از تصویر نیروی انتظامی در سریال «هفت سر اژدها»، گفت: اگر الان بود، ما. این کار را نمی کرد «اجازه داد یک تصویر پلیس بدون نظارت و تأیید کارشناسان پلیس فیلمبرداری شود.» قرار است پخش شود.

وی در بخشی دیگر از این گفت و گو توضیح داد: از آنجایی که سریال فوق تاییدیه تولید لازم را از موسسه هنری ناجی دریافت کرده بود، به کارگردان اثر تذکر داده شد که صحنه های پلیسی بازنگری شود که وی اعلام کرد. با پیشروی داستان، شاهد اتفاقات پلیسی جدیدی خواهیم بود که نگرانی های پلیس را برطرف می کند.

با توجه به صحبت های منتظرالمهدی، به نظر می رسد مجموعه «هفت سر اژدها» در فرجا مراحل بازبینی مجدد را طی نکرده و پلیس در رسیدگی به این اثر بر اساس صحبت های ابوالقاسم طالبی کوتاهی کرده است. اتفاقی که معمولا در نهادهای انتظامی، نظامی و اطلاعاتی رخ نمی دهد و تا زمانی که درام های پیرامون آن را بررسی نکنند، محصول مذکور پخش نخواهد شد.

وحشیانه ترین قتل تلویزیون

سریال Seven Heads of the Dragon در قسمت های اخیر مجوزهای ویژه ای برای نمایش خشونت برهنه داشت که در قسمت 11 به اوج خود رسید. در این قسمت با هشدار رتبه +13 در ابتدای قسمت و با وجود اینکه این هشدار در طول قسمت زیرنویس نشده بود، یک صحنه قتل خشن به نمایش درآمد که سابقه ای در تلویزیون ندارد.

این قتل از نمای نزدیک به قدری خشونت آمیز است که حتی در فیلم های خانگی به ندرت دیده می شود.

از ملاقات با زن و مرد گرفته تا پخش موسیقی رپ!

در برخی از صحنه های سریال Seven Heads of the Dragon، شخصیت ها نیز سیگار می کشند که در سریال های تلویزیونی به ندرت دیده می شود. در قسمت 11 این مجموعه حتی صحنه مصرف مواد مخدر به وضوح و از نزدیک نمایش داده می شود.

این سریال ساخته ابوالقاسم طالبی در اتفاقی بسیار نادر تقابل دو شخصیت زن و مرد را در قسمت 18 نشان می دهد که زن به مرد و مرد به سینه زن ضربه می زند.

در سیزدهمین قسمت از سریال هفت سر اژدها، آهنگ سال ۹۹ حمید صفت با صدای خودش پخش می شود که انگار در استودیو ضبط شده است. آهنگی با عنوان «الو خدا» که در اتفاقی چشمگیر راه موسیقی رپ را به صدا و سیما باز کرد. جالب است که حمیدرضا صفت برای نقش اصلی این اثر انتخاب شد، چرا که او تا پیش از این سریال در هیچ تئاتری حضور نداشته و فعالان موسیقی رپ زیرزمینی معمولاً جایی در رسانه های رسمی ندارند.

حال باید دید آیا خط شکنی های سریال «هفت سر اژدها» که در حوزه های مختلف رخ داده است، در ادامه این اثر نیز ادامه خواهد داشت و آیا این سریال صحنه های نادر یا دیده نشده دیگری را نمایش می دهد. در تلویزیون یا نه




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا