اخبار روز سینما

تمام استعفاهای محسن تنابنده در این سال ها به بهانه کناره گیری از سریال عزازیل. و من نیستم

محسن تنابنده که قرار بود در سریال عزازیل حسن فتحی ایفای نقش کند. یکی او برای اینکه یکی از نقش های اصلی باشد از بازی در این پروژه خودداری کرد، اتفاقی که پیش از این در چندین پروژه سینمایی دیگر از «رحمن 1400» تا «روباه» و «ماهورا» تکرار کرده است.

به گزارش بازتاب آنلاین، محسن تنابنده که چند ماهی است درگیر فیلم «زودپاز» به کارگردانی بازتاب آنلاین است، قرار بود با اتمام این پروژه کار خود را در سریال «ازازیل» به کارگردانی حسن فتحی آغاز کند. اما فراهم شدن شرایط برای ساخت مجموعه فیلم «پایتخت» باعث شد تا از بازی در سریال فتحی دست بکشد. از آنجایی که او مسئولیت های عمده ای در پروژه «پایتخت» از جمله سرپرستی گروه نویسندگی دارد، عملاً امکان حضور وی در هر دو پروژه وجود دارد. بنابراین تصمیم گرفت تمام حواس خود را معطوف سری فیلم های سیروس مقدم کند.

توقف بازی در سریال عزازیل اولین بار نیست که برای تنابنده اتفاق می افتد، او در چند سال اخیر در چندین پروژه سینمایی دیگر آن را تکرار کرده و در آخرین لحظه از آن کار کناره گیری کرده است. از این پروژه ها

روباه | بازیگر جایگزین: حمید گودرزی کارگردان: بهروز افخمی 1392

حمید گودرزی در نمایی از فیلم روباه در نقشی که قرار بود محسن تنابنده آن را بازی کند.

محسن تنابنده پس از همکاری موفق با بهروز افخمی در فیلم «سن پترزبورگ» تصمیم گرفت دوباره با این کارگردان همکاری کند و به همین دلیل به پیشنهاد افخمی برای بازی در فیلم امنیتی «روباه» پاسخ مثبت داد. طبق شنیده ها تنابنده برای بازی در نقش «پیک موتوری» انتخاب شد که بعدها حمید گودرزی بازی کرد. اما تنها چند روز مانده به شروع فیلمبرداری از این فیلم کناره گیری می کند. محمد پیرهادی تهیه کننده فیلم «روباه» در گفت وگویی علت استعفای تنابنده را اینگونه توضیح داد: «محسن تنابنده. یکی او یکی از کسانی بود که با او قرارداد بسته شد. علاوه بر دریافت پول، او یک ماه با ما بود. اما از آنجایی که آقای جوزانی در فیلم حضور داشت و قصد داشت اولین فیلمش را سریع بسازد، مجبور شدیم همکاری را قطع کنیم چون نمی توانستیم به او اطمینان دهیم که فیلم در یک بازه زمانی مشخص مثلاً دو ماهه تمام می شود. “.

ماهورا | بازیگر جایگزین: ساعد سهیلی کارگردان: حمید زرگرانژاد 1394

تمام استعفاهای محسن تنابنده در این سال ها به بهانه کناره گیری از سریال عزازیل. و من نیستم
ساعد سهیلی پس از مصدومیت محسن تنابنده در فیلم ماهورا در نقش «امین» بازی کرد.

«ماهورا» دومین فیلم حمید زرگرنژاد است که در سال 1394 جلوی دوربین رفت و برای اولین نقش در فیلم جدیدش به محسن تنابنده روی آورد تا در نقش شخصیتی به نام «امین» بازی کند. امین اهل مناطق جنوبی و از عشایر عرب زبان خوزستان بود و تنابنده باید با لهجه عربی و شمایل یک عرب جنوبی در این فیلم ایفای نقش می کرد. او پس از امضای قرارداد به مراحل تست بازیگری رفت و تست های گریم و لباس را انجام داد اما چند روز قبل از شروع فیلمبرداری دچار سانحه شد و رباط صلیبی اش آسیب دید. با توجه به اینکه امکان تعویق ساخت فیلم تا بهبودی کامل تنابنده وجود دارد، این بازیگر برای بازی در نقش زرگر نژاد «ماهورا» با حضور ساعد سهیلی از بازی در این فیلم بازنشسته شد.

رحمان 1400 | بازیگر جایگزین: سعید آقاخانی کارگردان: منوچهر هادی 1396

تمام استعفاهای محسن تنابنده در این سال ها به بهانه کناره گیری از سریال عزازیل. و من نیستم
پس از کناره گیری محسن تنابنده از حضور در فیلم «رحمان 1400»، سعید آقاخانی جایگزین او شد.

منوچهر هادی پس از پرفروش های سریالی با کمدی های «من ناجی نیستم» و «آینه باغ» تصمیم گرفت سومین فیلم کمدی خود به نام «خزه» را جلوی دوربین ببرد. او در دو تجربه قبلی خود حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، محمدرضا گلزار و جواد عزتی را داشت، این بار به سراغ محسن تنابنده رفت. مذاکرات اولیه نتیجه داد و در نهایت علی سرتیپی به عنوان تهیه کننده با این بازیگر به توافق نهایی رسید. خبر حضور تنابنده خیلی زود در رسانه ها منتشر شد اما چند روز بعد این بازیگر انصراف خود را از این فیلم اعلام کرد. تنابنده در گفت و گوی کوتاهی با رسانه ها دلیل اصلی کناره گیری خود را دلایل شخصی دانست و گفت: قرار بود در این فیلم همکاری کنم و به همین منظور جلسه مشترکی با دوستان داشتیم اما به دلیل مشکلات شخصی ما من نمی توانم بابت حضور در این فیلم همکاری و عذرخواهی کنم.پس از استعفای تنابند، سعید آقاخانی جایگزین او شد و عنوان فیلم به «رحمان 1400» تغییر یافت.

شاگوش کارگردان پرونده ویژه: داود میرباقری 1391

تمام استعفاهای محسن تنابنده در این سال ها به بهانه کناره گیری از سریال عزازیل. و من نیستم
“روشن” یکی او یکی از سه شخصیت تنابنده در سریال شاهگوش است.

محسن تنابنده قرار بود در سریال «شاهگوش» چند نقش با گریم متفاوت بازی کند که اولین همکاری او با داودمیر باقری به حساب می آمد. تست گریم و لباس نیز برای این شخصیت ها انجام شد اما به دلیل تمدید فیلمبرداری شاهگوش و تداخل آن با شروع پیش تولید فصل سوم «پایتخت»، تنابنده مجبور به کناره گیری از آن شد. پروژه و در نهایت حضور او در این سریال به قد سه شخصیت «شب نما»، «حاجی طلایی» و «اسفندیار مشعر» محدود شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا