اخبار روز

تلویزیون چه روزی شد؟

زمانی می گفتند پخش مسابقات فوتبال داخلی و خارجی تنها راه جذب بیننده صدا و سیما است. صدا و سیما در تمام این سال ها با بحران مخاطب روبه رو بوده است، اما اکنون شرایط به حدی پیش رفته است که این راه حل دیگر جوابگوی صدا و سیما نیست و برنامه های این سازمان از جمله در حوزه ورزش به این سمت می رود. “زرد” برای ویروسی شدن در فضای مجازی امکان پذیر است. و دلیل انتخاب خداداد عزیزی به عنوان کارشناس ویژه برنامه شبکه ورزش یورو چیست؟ آیا ممکن است رفتارهای عجیب بخشی از برنامه را در شبکه های اجتماعی پخش کند؟

هرکسی که این شب ها پخش بازی های جام ملت های اروپا را از شبکه ورزش تماشا کرده است، می داند که ما از چه چیزی صحبت می کنیم. از کل بچه خداداد عزیزی با جواد خاتانی در راه بالا یکی از تیم هایی که در اینستاگرام و تلگرام دست به دست می شدند تا این پخش عصر یکشنبه که خداداد عزیزی با رسول مجیدی مجری برنامه درگیر شد، چون نظرات افرادی که نوشته بودند خداداد و جواد خبانی زیاد حرف می زنند را خواند. و اشکان دژاگه یکی دیگر از کارشناسان برنامه کمتر صحبت می کند هاف!

خداداد عزیزی در تلویزیون زنده به مجیدی حمله کرد و او را جوانی معرفی کرد که می خواهد او و جواد خبانی را نابود کند. خداداد با تاکید بر اینکه «بازی را بلد است» گلایه کرد که چرا مجری برنامه در دو پخش قبلی کامنت نخوانده و ناگهان از شب سوم این کار را کرده و چرا درباره خودش اظهار نظر انتقادی کرده و خیابانی خوانده است! سپس عصبانی شد و اصرار کرد که با الفاظ زشت در مورد یک سوال صحبت کند و در حالی که دائماً گوشی خود را روی میز می انداخت و رسول مجیدی را متلک می کرد، گفت: به هیچ سوالی پاسخ نمی دهم.

بحث دفاع از مجری برنامه نیست که اتفاقاً تجربه ای مشابه مهدی تاج در این زمینه داشت، در همان برنامه ای که وقتی مجری از تاج در مورد نکات منفی کارنامه اش پرسید، تاج پاسخ داد: «چطور؟ آیا شما پیر هستید؟” و امیر حاج رضایی و امثال اینها به عنوان کارشناس و مفسر در برنامه های تلویزیونی ظاهر می شوند و حالا فردی که قرار است نه با نظرات کارشناسی خود که با رفتارهای عجیبش این برنامه را شکل دهد بیشتر شناخته می شود.

چرا می توان رفتار خداداد عزیزی را الگویی دانست که مدام در صدا و سیما تکرار می شود؟ از آنجایی که همین فرد در برنامه ویژه جام ملت های آسیا نیز حضور داشت و رفتاری مشابه داشت، بخش هایی از این پخش در فضای مجازی دست به دست شد. قبل از او، چند مهمان دیگر در برنامه های تلویزیونی دیگر که معمولاً نه از بین کارشناسان، بلکه از سلبریتی ها انتخاب می شوند، چنین کاری انجام داده اند. تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی به کسانی که می‌توانند بخش‌هایی از برنامه را در شبکه‌های اجتماعی دستکاری کنند، پول و پلتفرم ارائه می‌دهند. این شکست آشکار کانالی است که زمانی همه آرزوی حضور چند دقیقه‌ای آن را در سر می‌پرورانند، اما حالا سازندگانش دست به هر کاری می‌زنند تا برنامه‌هایشان را به شبکه‌های اجتماعی برسانند.

امروزه بسیاری از پلتفرم ها پخش ویژه یورو را در فضای مجازی پخش می کنند. با مقالات جذاب، نمایش های جدید و ایده های تازه. همین موضوع کار رادیو و تلویزیون را که در این همه سال هیچ پیشرفتی نداشته و در میان چند چهره یکنواخت با افکار پوچ احاطه شده است، بسیار سخت کرده است.

منبع: روزنامه اعتماد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا