اخبار روز سینمافیلم و سریال

تلویزیون بار دیگر به رضا عطاران روی آورد! /«کوچه اقاقیا» چند روز دیگر از تلویزیون پخش می شود!

سریال «کوچه اقاقیا» به کارگردانی رضا عطاران از یکشنبه شب 2 مهرماه از شبکه آی فیلم پخش می شود.

به گزارش پی ام آپ، از شامگاه یکشنبه 2 مهرماه، باکس ساعت 19 به پخش سریال «کوچه اقاقیا » به کارگردانی رضا عطاران اختصاص دارد.

این سریال اولین بار در سال 1382 از شبکه 5 پخش شد و با استقبال خوبی روبرو شد. «کوچه اقاقیا» اولین سریال آخر شب رضا عطاران است. او پیش از این کارگردانی سریال «سیب خنده» را برای گروه کودک شبکه یک و بعدها سریال عروسکی زنده دلبندم را کارگردانی کرده بود. مجموعه «قطار ابدی» تجربه کارگردانی عطاران قبل از ساخت سریال «کوچه اقاقیا » است که او در کنار بهروز بقایی برای پخش از شبکه سه آن را تهیه کرد.

عطاران با ساخت این سریال مسیر کارگردانی خود را تغییر داد و به کارگردانی سریال های پرطرفدار «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «ترش و شیرین» و «بزنگاه» رفت. او در سال 1387 با ساخت سریال بزنگاه به همکاری خود با تلویزیون پایان داد.

زنده یاد منوچهر نوذری نقش اول سریال کوچه اقاقیا را بازی می کند. از سال 1357 به بعد بیشتر فعالیت های خود را روی کار رادیویی، بازی و اجرای سریال های طنز متمرکز کرد. نوذری با این سریال پس از مدت ها حضور در یک اثر نمایشی، یک داستان سریالی را تجربه کرد.

کتایون امیر ابراهیمی ، مجید صالحی، یوسف تیموری، رضا شفیعی جم، علی صادقی، روشنک عجمیان و زنده‌یادان عارف لرستانی و باقر صحرا رودی دیگر بازیگران «کوچه اقاقیا» هستند.

این سریال داستان پیرمردی است که هر شب پس از مرگ همسرش خواب او را می بیند. این پیرمرد با بازی منوچهر نوذری به همراه پسر و دخترش در خانه ای آراسته با باغ زندگی می کند.

فیلمنامه سریال کوچه اقاقیا توسط رضا عطاران به همراه سروش صحت، محمدرضا آریان، شهاب عباسی و… به غیر از نگارش فیلمنامه و کارگردانی، در این سریال نیز ایفای نقش می کند و تیتراژ آغازین آن را می خواند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا