اخبار روز سینما

تلویزیون با آغاز ماه محرم نمایش تاریخی داوود میرباقری را پخش می کند پس از یک سال وقفه دوباره «مختارنامه» را تماشا کنید.

مدیران تلویزیون بار دیگر به فکر پخش سریال «مختارنامه» افتاده اند و می خواهند همزمان با آغاز دهه اول محرم، آن را هر شب از شبکه آی فیلم آغاز کنند. سال گذشته در همین ایام بود که بالاخره پس از دوازده سال متوالی با توجه به اعتراضات و ممنوعیت پخش «مختارنامه» موافقت کردند.

به گزارش بازتاب آنلاین، سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری اولین بار در سال 1388 پخش شد و با استقبال خوبی روبرو شد. این استقبال بزرگ باعث شد تا مسئولان تلویزیون تصمیم بگیرند که او را در ماه های محرم و صفر به عنوان سرپرست شبکه های مختلف بر عهده بگیرند. بنابراین در چهارده سالی که از پخش این سریال می گذرد، هر سال شاهد پخش چندین بار آن از شبکه های مختلف بوده ایم.

پخش مکرر این سریال باعث افزایش اعتراض ها شد و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با آن شوخی کردند و در این باره میم سازی کردند اما تلویزیون تحت هیچ شرایطی حاضر به توقف نشد.

فرهاد اصلانی در نقش «ابن زیاد» در نمایی از سریال «مختارنامه»

تا اینکه حتی داوود میرباقری به بازپخش بیش از حد مختارنامه واکنش نشان داد و در سال ۱۳۹۶ به مسئولان صدا و سیما گفت: واقعا جرات دارید دوباره آن را بازپخش کنید؟ پس از آن نوبت به بازیگران و عوامل سریال رسید که بابت تکرار این سریال عذرخواهی کنند. حتی فریبا کوثری هر سال در یک مصاحبه تلویزیونی از مردم به خاطر پخش مجدد این سریال انتقاد و عذرخواهی کرد. با وجود همه این انتقادات، مسئولان در خصوص این حجم از پخش تنها یک پاسخ داشتند و آن اینکه «مردم خود خواستار پخش این سریال هستند».

سایت شبکه آی فیلم سال گذشته برای پخش سریال «مختارنامه» نظرسنجی انجام داد. در این نظرسنجی تعداد مخالفان پخش این سریال از حامیان آن بیشتر بود اما در آخرین به روز رسانی درصد حمایت کنندگان از پخش این سریال به 51 درصد و مخالفان 49 درصد افزایش یافت.

خلاصه اینکه سال گذشته سریال «مختارنامه» از هیچ شبکه ای پخش نشد، اما شبکه آی فیلم در روزهای تاسوعا و عاشورا دو نسخه سینمایی از این سریال را با نام های «راه عشاقی» و «راز عشاقی» روی آنتن برد. معاون سیما در عین حال درباره پخش نسخه سینمایی گفت: بینندگان زیادی تمایل به پخش این سریال دارند.

سریال «مختارنامه» ساعت 22:00 از شبکه آی فیلم پخش می شود و هر شب دو قسمت آن به مدت 100 تا 120 دقیقه پخش می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا