اخبار روز سینما

تلاش می کنیم در مناطق کم برخوردار فضای سینمایی ایجاد کنیم

طاهری بیان کرد: استان گیلان ظرفیت ساخت سینماهای بیشتر را دارد و تلاش می کنیم با دید مثبت و عزم جدی برای مناطق کمتر برخوردار که سینماهایی که استانداردهای لازم برای ساخت سینما را دارند، سرعت بخشیم.

بازتاب آنلاین، جلسه کمیسیون با هدف رسیدگی به موضوع ماده 8 آیین نامه تاسیس، ساماندهی و نظارت بر سینماهای استان روز پنجشنبه 21 برگزار شد. مرداد در ماه 1403 به ریاست امیرحسین طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با حضور اعضای این کمیسیون در اتاق جلسات م.م.تصویب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. راهنمایی گیلان به دست آمد.

امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص لزوم گسترش فضاهای مناسب سینمایی و تسهیل دسترسی عموم به سینماهای استان گیلان گفت: استان گیلان ظرفیت ایجاد سالن های بیشتر سینمایی را دارد و تلاش می کنیم تا کمتر برخوردار شوند. مناطق فاقد سینما که استانداردها را رعایت می کنند. راه اندازی سینما ضروری است. ما باید با دید مثبت و عزم جدی برای سرعت بخشیدن به کارها عمل کنیم.

طاهری گفت: با توجه به رویکرد و حمایت های رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر اخیر به استان و همچنین بازدیدها و گزارش های صورت گرفته در زمینه بحث تجهیز، تکمیل و ایجاد سالن های نمایش در شهرهای بدون سینماها، امدادگران زیادی جذب شدند و در شهرهای فاقد سینما، رایزنی های لازم برای مشارکت نهادهای شهرداری در ساخت سینماها انجام شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره مهر سینمای ایران به عنوان یکی وی با برشمردن رویدادهای مهم استانی در حوزه سینما گفت: با توجه به میزبانی و تقدیر و تجلیل از سینماگران استان، نیازمند حمایت و مشارکت مسئولان فرهنگی و هنری در برگزاری این رویداد بزرگ استانی هستیم. “

طاهری افزود: یکی یکی از کارهایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و در قالب ستاد فرهنگی شهید آوینی در حوزه سینما پیگیری و اجرا کرده است، تولید 20 مستند کوتاه با موضوع موضوع ریشه رشت .

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا