اخبار روز

ارتقای قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری آیفون با همکاری Globalstar و SpaceX! /جزئیات

اکنون با امضای قرارداد بین شرکت Globalstar و SpaceX، ارسال پیام‌های اضطراری از طریق ماهواره‌های Globalstar به آیفون‌ها ممکن استفاده شود.

به گزارش پی ام آپ، اپل سال گذشته با معرفی سری آیفون 14، قابلیت ارسال پیام های اضطراری از طریق ماهواره را نیز معرفی کرد. کوپرتینویی ها در حال همکاری با Globalstar برای این ویژگی هستند و اکنون گزارش جدیدی نشان می دهد که Globalstar SpaceX متعلق به ایلان ماسک را برای پرتاب ماهواره های خود برای بهبود عملکرد پیام رسانی اضطراری آیفون انتخاب کرده است.

به گفته رسانه Nola و بر اساس داده های SEC، Globalstar بین سال های 2023 تا 2025 به SpaceX 64 میلیون دلار برای پرتاب ماهواره های خود پرداخت خواهد کرد.

بهبود توانایی ارسال پیام های اضطراری به آیفون با کمک SpaceX

گوشی‌های سری آیفون ۱۴ می‌توانند پیام‌های اضطراری را از طریق ماهواره ارسال کنند، زمانی که به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه دسترسی ندارند. اپل در هنگام معرفی این ویژگی اعلام کرد که به مدت دو سال رایگان خواهد بود، اما نمی دانیم کاربران پس از این مدت چقدر باید پرداخت کنند.

اکنون Globalstar می خواهد عملکرد این ویژگی را با همکاری SpaceX بهبود بخشد. اگرچه ممکن است در نگاه اول قرارداد 64 میلیون دلاری بین گلوبال استار و اسپیس ایکس بزرگ به نظر برسد، اما مبلغ این قرارداد در مقایسه با هزینه های اجرای ماهواره های گلوبال استار در فضا بسیار ناچیز است.

همانطور که می توانید تصور کنید، اپل بیشتر هزینه های مربوط به راه اندازی ماهواره های Globalstar را می پردازد، بنابراین شارژ کاربران پس از دو سال منطقی است. با این حال، ما انتظار نداریم که این هزینه آنقدر بالا باشد.

گلوبال استار موافقت کرده است که 85 درصد از ظرفیت شبکه فعلی و آینده خود را به آیفون اختصاص دهد. این شرکت قبل از معرفی و عرضه سری آیفون 14، 252 میلیون دلار وام از اپل دریافت کرده و 327 میلیون دلار تجهیزات ماهواره ای را از یک شرکت کانادایی خریداری کرده است. او اکنون با قراردادی ۶۴ میلیون دلاری می‌خواهد توانایی آیفون برای ارسال پیام‌های اضطراری را با کمک اسپیس‌ایکس بهبود بخشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا