اخبار روز

اساسی‌ترین تفاوت‌های در اتاق و درب ورودی ساختمان‌ها!/ بررسی جزئیات این 2 در!

درب، نقش بسیار مهمی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و غیره دارد. این محصولات از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که شامل درب‌های ورودی ضد سرقت، درب‌های اتاقی و درب‌های ضدآب می‌باشند. درب ورودی ساختمان به دلیل محافظت از امنیت ورودی ساختمان، اغلب به کار می‌رود و به همین دلیل کاربرد بیشتری دارد.

شرکت دژ، به عنوان یکی از تولیدکنندگان این محصولات متنوع، با ارائه کالاهای وارداتی با کیفیت بالا، سعی در رضایت مشتریان خود دارد. در اینجا، بررسی دو مدل از پرفروش‌ترین و مهم‌ترین درب‌ها، یعنی درب‌های ورودی و درب‌های اتاقی انجام خواهد شد.

درب اتاق

یکی از محصولات پرکاربرد، درب اتاقی است که تقریباً در همه منازل و شرکت‌ها استفاده می‌شود. این محصول به وسیله‌ی دیوار جداسازی فضای داخلی ساختمان و جداکردن اتاق‌ها از یکدیگر را آسان کرده و به شخص حریم خصوصی می‌دهد. با نصب درب اتاقی برای هر اتاق، افراد می‌توانند از فضای خصوصی خود لذت ببرند. این محصول همچنین با تنظیم دما، نورپردازی و روشنایی هر قسمت از ساختمان، به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.

جنس درب اتاقی

همیشه توصیه می شود که درهای ساختمان باید ضد سرقت باشد. اما در مورد این محصول اینطور نیست زیرا فقط در داخل ساختمان استفاده می شود. نسخه ضد سرقت هم اکنون برای ورودی اصلی یک واحد مسکونی استفاده می شود. با این محصول باید به متریال آن توجه کرد. ابتدا مطمئن شوید که این محصول در معرض نور مستقیم خورشید، برف و باران قرار نگیرد. بنابراین به مقاومت آن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی توجه نکنید. درب اتاق معمولا از M ساخته شده است دی ام دی اف با روکش پی وی سی، ملامین، تخته سه لا، ABS، M دی ام دی اف با روکش چوب، h دی F.HDF، M دی ام دی اف با روکش نرم تماما از چوب راش و بلوط ساخته شده است.

اساسی‌ترین تفاوت‌های در اتاق و درب ورودی ساختمان‌ها!/ بررسی جزئیات این 2 در!

انواع درهای اتاق در دژ

درب اتاقی با انواع مختلفی عرضه می‌شود، اما بهترین راه حل برای هم‌تنظیمی و هم‌استحکامی تمامی اجزای خانه، استفاده از یک نوع درب است. درب مدرن شیک و زیباست و اغلب طرح مکعبی و زاویه‌دار ندارد. اگر دکوراسیون داخلی شما مدرن است، این نوع درب جلوه خاصی به محیط شما می‌دهد. درب کلاسیک با طرح برجسته و منحنی برای فضاهای با دکوراسیون کلاسیک مناسب است.

یکی از خاص‌ترین انواع، درب اتاقی ریلی است که روی یک ریل حرکت می‌کند و باز و بسته می‌شود. درب اتاق خواب سفید مدل دیگری است که کاربرد زیادی دارد و خصوصاً برای افرادی که علاقه‌مند به استفاده از محصولات سفید در دکوراسیون فضای داخلی هستند.

قیمت درب اتاق چقدر است؟

این نوع درب در سه سری ساخت شرکت دژ می باشد. سری اول که محصولات اقتصادی ارزان قیمت هستند شامل ملامینه و ABS می باشد. سری دوم قیمت بالایی دارد و شامل محصولاتی با روکش نرم، روکش چوب طبیعی، ام دی اف با روکش چوب است، اما سری سوم شامل مواد می باشد. دی F با PVC پوشیده شده اند و متعلق به طبقه متوسط ​​هستند، قیمت آنها متوسط ​​است. به طور کلی قیمت این محصول به طرح، جنس و ابعاد بستگی دارد. مدل اتاق را می توان با قیمتی در حدود 2 میلیون تومان از شرکت دژ خریداری کرد. بالاترین قیمت با بهترین کیفیت در این مجموعه حدود 40 میلیون تومان است.

تفاوت درب ورودی ساختمان و درب اتاق

درب ورودی ساختمان

در هر ساختمان اداری، تجاری، مسکونی و… برای ورود به داخل، از درب ورودی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه درب ورودی در فضای آزاد قرار دارد و تحت تأثیر شرایط آب و هوایی مختلف قرار می‌گیرد، لذا برای مقاومت در برابر این شرایط، باید از درب با مقاومت بالا استفاده کرد. علاوه بر این، استفاده از درب ورودی ضد سرقت نیز برای افزایش امنیت ساختمان توصیه می‌شود.

در فروشگاه‌ها و شرکت‌های تولید کننده، درب ورودی در دو نوع معمولی و ضد سرقت عرضه می‌شود. درب ورودی ضد سرقت به صورت تک لنگه با عرض ۱۱۰ سانتی‌متر و رویه فلزی طراحی و تولید شده است. البته امروزه مدل‌های تحت عنوان درب ورودی ضد سرقت با رویه‌های ترمو و پلیمری نیز تولید و عرضه می‌شود که با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری بسیار خوبی دارند و برای ساخت دارای محدودیت ابعاد نخواهند بود.

مدل معمولی به صورت تمام فلزی; فلز با تزئینات فرفورژه یا فلز با شیشه ساخته می شود. قفل های آن منظم بوده و در مدل ضد سرقت از قفل های امنیتی بالا استفاده نشده است. رنگ یا الکترواستاتیک است یا از رنگ های دیگری که طراح آن انتخاب می کند استفاده می شود. مدل تک برگ آن حدود 80 تا 125 سانتی متر عرض دارد.

تفاوت درب ورودی ساختمان و درب اتاق

قیمت درب ورودی ساختمان چقدر است؟

عوامل زیادی بر قیمت درب ورودی ساختمان تاثیر می گذارد. عواملی مانند اجزاء، ابعاد، تعداد لولا، وزن، کیفیت سخت افزار، ظاهر، طراحی و … بر قیمت تاثیر می گذارد. هر چه تعداد و کیفیت مواد بیشتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر خواهد بود.

تفاوت درب ورودی ساختمان با درب اتاق

بین درب اتاقی و درب ورودی، امنیت یکی از تفاوت‌های زیادی است. در حالی که درب اتاقی نیازی به قفل امن ندارد، درب ورودی باید مقاومتی بالا در برابر دسترسی سارقان داشته باشد. همچنین، این امنیت باید در شرایط آب و هوایی مختلف نیز حفظ شود. درب اتاقی به صورت کلاسیک، مدرن و ریلی تولید می‌شود در حالی که در درب ورودی، انواع ساده و ضدسرقت وجود دارد. همچنین، اندازه و جنس این دو نیز با یکدیگر متفاوت است.

شرکت دژ درب، یکی از برترین و بزرگترین تولیدکنندگان درب در کشور و تهران است که علاوه بر تولید داخلی، محصولات وارداتی نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. برای خرید بهترین و کاربردی‌ترین محصول، می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید و قبل از خرید به مشاوره ایشان رجوع کنید. در وب‌سایت دژ می‌توانید محصولات متنوعی را مشاهده کنید و بر اساس نیاز خود، کالای مورد نظر خود را سفارش دهید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا