اخبار روز

تفاوت بین ماست یونانی و ماست ایسلندی چیست؟

طرز تهیه ماست بسیار آسان است و هرکسی می تواند با حوصله خود بهترین ماست را تهیه کند. به سادگی ماست را در یک کیسه نخی روشن یا سفید بریزید، آن را روی یک سبد قرار دهید و یک کاسه در زیر آن قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود، این کار 3 تا 4 ساعت طول می کشد.

به گزارش ایسکانیوز، هنگام تهیه ماست تغلیظ شده بهتر است از ماست کم چرب استفاده شود زیرا زمانی که ماست آب خود را از دست می دهد چربی بیشتری در خود نگه می دارد.

به علاوه، می‌توانید آبی را که ماست از دست می‌دهد نگه دارید و به افرادی که در گذشته از فشار خون بالا رنج می‌بردند، بدهید. آب ماست فشار خون و همچنین سطح چربی و کلسترول خون را کاهش می دهد.

برای تهیه ماست یونانی شیر با خامه مخلوط می شود تا 10 درصد چربی حاصل شود. این نوع ماست معمولا با عسل به عنوان نوعی دسر مصرف می شود. این ماست به ماست خامه ای معروف است. گاهی ماست را با سیر له شده یا موسیر و حتی سبزی خرد شده مخلوط می کنند و طعم های متفاوتی برای ماست ایجاد می کنند.

این ماست بسیار بسیار غلیظ تر از ماست آمریکایی یا یونانی است. Skyr احتمالاً سالم ترین ماست است زیرا از شیر بدون چربی تهیه می شود، حاوی یک محیط کشت زنده است، پروتئین بالایی دارد (حاوی سه برابر بیشتر از ماست معمولی) و کاملاً پروبیوتیک است.

این ماست در سال های اخیر (2005) توسط یک کارآموز جوان به نام زیگی هلمرسون به مردم آمریکا معرفی شد و از آن زمان با نام تجاری “زیگی” به فروش می رسد.

ماست ایسلندی مانند ماست یونانی غلیظ و نرم است. در واقع صاف و ابریشمی است. اسکایر یک محصول لبنی سنتی ایسلندی است و اگرچه نوعی ماست است اما شبیه پنیر است. این محصول پس از حذف چربی از شیر کم چرب تهیه می شود. پس از استفاده از ماست قبلی که در واقع محل رشد باکتری های ماست است، شیر را در محیطی گرم قرار می دهند و پس از غلیظ شدن، آب آن را از طریق کیسه پنیر تخلیه می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا