اخبار روز سینما

تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در نقش «محمودرضا خاوری»!







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، علیرضا خمسه بازیگر نقش فردی به ظاهر متدین به نام آقای قیدی در فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» که به تازگی اکران شده است، گفت: چند سال پیش منوچهر هادی به من پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی را داد. تولید سری نیسان آبی در نقش حاج آقا ستاری به عنوان یک مدیر صادق عمل می کرد.

یک انسان واقعاً مذهبی که پاک و موحد بود. وقتی این پیشنهاد را از هادی گرفتم به او گفتم مردم من را به عنوان کمدین می شناسند و تا به حال نقشی به این شکل با این خصوصیات بازی نکرده ام. با این حال، این کار را کردم و بازخورد خوبی از مردم گرفتم.

وی افزود: برخی از کارگردانان دوست دارند از بازیگرانی مانند من نقش‌های جدیدی را بر عهده بگیرند. او نقش یک مقام عالی رتبه کشور را به من پیشنهاد کرد که ریاکارانه خود را انقلابی نشان می دهد. نقشی کاملا جدی و متفاوت که تا به حال تجربه نکرده بودم.

وقتی کارگردانی تصمیماتی می گیرد که با تصویری که در ذهن مردم نقش بسته است در تضاد است، در واقع در حال ساختارشکنی است و برخلاف اصل حرکت می کند. وقتی فیلم را با حضور نسیم ادبی، امیرمهدی ژوله و حمید بهرامیان در سالن سینما دیدم، کاملا به آقای قائدی باور کردم و فکر کردم که این شخص می تواند علیرضا خمسه باشد.

بازیگری فقط بازی در نقش های شاد نیست

خمسه درباره جذابیت یک نقش منفی گفت: بازیگران معمولا از نقش های کلیشه ای و بی خاصیت فرار می کنند و به دنبال نقش های چند لایه می گردند. برای همه بازیگران، نقش های پیچیده جذاب تر از نقش های معمولی است. بازیگران دوست دارند در نقش های مختلف بازی کنند. این قاعده ای است که من از آن مستثنی نکرده ام. چند سال پیش در سریال میکائیل سیروس مقدم نقش منفی بازی کردم یا در سریال زمین گرم سعید نعمت الله و…

وی افزود: یعنی برخلاف افکار عمومی نقش‌های غیرطنز بازی کرده‌ام و جالب است بدانید که او در نهایت برای بازی در فیلم بیست برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد جشنواره فیلم فجر

برای من ایفای نقشی مشابه خاوری جذاب بود

فیلم “ملاقات با جادوگر” پس از مدت ها ممنوعیت اکران شد و به یاد دارم که نقشی که بازی کردم بزرگتر از آن چیزی بود که امروز روی پرده بزرگ می بینیم. خمسه درباره شباهت این نقش به شخصیت واقعی محمودرضا خاوری (متهم پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی فراری به کانادا) گفت: آقای قیدی ویژگی های شخصیتی محمودرضا خاوری را دارد.

او نیز مانند خاوری مدعی انقلابی بودن است اما اختلاس می کند و به کانادا می گریزد. البته بازی در این نقش برایم جالب بود. بازیگری فقط بازی در نقش های شاد نیست. به عنوان مثال، بازی در نقش صدام، هیتلر و هر دیکتاتور دیگری بسیار هیجان انگیز است.

وی تاکید کرد: فیلم «ملاقات با جادوگر» پس از مدت ها توقیف نمایش داده شد و یادم هست نقشی که بازی کردم بیشتر از آن چیزی است که امروز در اکران می بینیم. البته دقیقاً یادم نیست چه سکانس هایی را بازی کردم که در نسخه نهایی نمی بینیم، اما مطمئنم نقشم قطع شد.

بازیگر فیلم های «روز باشکوه»، «کوله بری ها به بهشت ​​نمی روند»، «من زمین را دوست دارم» و «معجزه خنده» افزود: پس از فیلم «ملاقات با شعبده باز» مجموعه تلویزیونی طنز را آغاز کرد. چوب خط با حمید. من با بهرامیان کار کرده ام و می دانم که او چگونه کار می کند. آقای بهرامیان کارگردان جوان و با استعدادی است که آینده درخشانی دارد. ملاقات با جادوگر یک کمدی سالم و خوش ساخت است که با کمدی های امروزی متفاوت است و فکر می کنم در باکس آفیس عملکرد خوبی داشته باشد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا