به گزارش مانی بان به نقل از تجارت نیوز: قیمت دلار به عنوان پیشرو در تعیین قیمت سایر بازارها، با وجود غیرمنتظره ترین و نامطلوب ترین اتفاقات، در کمترین زمان ممکن کمترین تغییرات قیمتی را داشته است. این در حالی است که در سال های اخیر بازار ارز اولین بازاری بود که تحت تاثیر اخبار نامطلوب قرار گرفت و به ندرت کاهش قیمت در آن رخ داد.

طی چند ماه گذشته با افزایش تنش های منطقه ای، قیمت دلار با حداکثر تحمل هزار تومان روندی صعودی را تجربه کرد و تقریباً در روز بعد به محدوده قیمتی قبلی بازگشت. ناآرامی سیاسی

آیا بازارساز به نوسان سالانه 10 هزار تومانی هر دلار توجه کرده است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند ارزش ذاتی دلار بیشتر از ارزشی است که در حال حاضر با آن معامله می شود. اما مدیریت بازار ارز با وجود بحران‌های منطقه‌ای و تغییرات داخلی در شرایطی که تحت شدیدترین تحریم‌های تاریخ هستیم، از یک سو حکایت از دست پر بودن سیاست‌گذار دارد و از سوی دیگر به سیاست‌های پولی بازمی‌گردد. بانک مرکزی

به نظر می رسد برنامه بانک مرکزی برای دلار حداقل در سه سال اخیر رشد تدریجی 10 هزار تومانی در سال باشد؛ این موضوع را محدوده 30 تا 40 هزار تومان در سال 1401، محدوده 40 تا 50 هزار تومان در سال 1402 نیز تأیید می کند و امسال کریدور پنجم و ششم به عنوان محدوده نوسان قیمت دلار در نظر گرفته شده است که تا پایان سال با پیشرفت های تدریجی در راهروی فوقانی سال 1404 آغاز می شود.

آیا صلح در منطقه دلار را ارزان می کند؟

گفتنی است موضوع درگیری رژیم صهیونیستی با لبنان بارها نگرانی از مداخله ایران و احتمال وقوع جنگ را در دل تجار ایجاد کرده است اما به نظر می رسد این موضوع تا حدودی کمرنگ شده است.

به این معنا، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، روز یکشنبه پس از شهادت سید حسن نصرالله تاکید کرد که ارتش این کشور مایل به اجرای قطعنامه 1701 سازمان ملل است. وی به آوارگی یک میلیون لبنانی اشاره کرد و تاکید کرد: چاره ای جز راه حل دیپلماتیک نداریم، ارتش لبنان حاضر است قطعنامه 1701 سازمان ملل را در صورت فراهم شدن شرایط لازم اجرا کند.

بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد، حزب الله لبنان باید به کرانه شمالی رودخانه لیتانی عقب نشینی کند تا راه را برای استقرار ارتش ملی لبنان و نیروهای حافظ صلح هموار کند. همچنین ارتش اسرائیل پس از استقرار این نیروها موظف است نیروهای خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند.

از سوی دیگر، ساداتیان، سفیر سابق ایران در لندن در اظهارنظری گفت: برای ایران، پاسخ نظامی در این مقطع هزینه های بسیار بالایی خواهد داشت.

با توجه به عدم واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران، معامله گران امیدوارند این بار تصمیمات داخلی به نفع بازارهای مالی باشد و روند باثبات فعلی بازار ارز حداقل تا زمان انتخابات آمریکا حفظ شود. .


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما