تغییر شناسنامه از امروز اجباری است


به گزارش مانیبان، افراد می توانند شناسنامه هایی را که به هر دلیل فرسوده و فرسوده شده اند، از جمله نامناسب بودن، شناسنامه هایی که عکس آن با صاحب شناسنامه مطابقت ندارد به دلیل گذشت زمان، شناسنامه، تعویض کنند. تولد دو صفحه که صاحبان آن 15 ساله شده اند. شناسنامه هایی که صاحب آن با تایید مراجع ذیصلاح نام، نام خانوادگی و سن خود را تغییر داده است (شناسنامه هایی که با تایید مراجع ذیصلاح از نظر مشخصات هویتی اصلاح شده اند) و شناسنامه قدیمی (روکش قرمز) که برای تغییر شناسنامه به فرمت جدید شناسنامه تبدیل نشده اند.

برای تعویض شناسنامه های دست دوم، به اصل شناسنامه و 2 عکس تمام رخ جدید 4*3 (برای افراد 15 سال به بالا) نیاز دارید. ضمناً در صورتی که شناسنامه ارائه شده جهت تعویض فاقد عکس باشد، مدارک معتبر و معتبر همراه با عکس از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت یا معافیت، گواهینامه رانندگی، کارنامه دبیرستان همراه با عکس و در مقاطع تحصیلی عالی را ارائه نمایید. ، ارائه معرفی نامه دانش آموز به همراه عکس مدرسه محل تحصیل الزامی است.

افراد می توانند در صورت مفقود شدن یا جابجایی با مراجعه به ادارات ثبت احوال سراسر کشور (ویندوز) درخواست صدور شناسنامه المثنی نمایند.

تعویض شناسنامه جلد قرمز

رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های سازمان ثبت احوال کشور و سازمان ثبت احوال استان، شناسنامه های قدیمی با جلد قرمز با شناسنامه های مکانیزه جدید جایگزین می شود. با توجه به احتمال دستکاری و جعل شناسنامه های قدیمی که به صورت مکتوب تهیه می شود، برای جلوگیری از هر نوع سوء استفاده، طرح جایگزینی این شناسنامه ها اجرا شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همچنین از سایر استان ها خواست تا هر چه سریعتر شناسنامه های قدیمی قرمز رنگ خود را به ویترین ها و ادارات ثبت احوال شهرستان های خود تغییر دهند.

در حال حاضر 42 پنجره سکتور خصوصی به همراه ادارات ثبت احوال استان کار مبادله شناسنامه را انجام می دهند. کلیه افراد بالای 18 سال دارای اصل شناسنامه با جلد قرمز، عکس جدید متقاضی به همراه شماره ملی والدین و در صورت متاهل بودن و داشتن فرزند، شماره ملی همسر و فرزندان و آخرین آدرس محل سکونت و دارای کد پستی و شماره همراه با نام متقاضی باید در دفاتر ثبت احوال و ثبت احوال حضور یافته و درخواست تغییر شناسنامه را داشته باشد.

مدیر کل ثبت احوال استان همچنین از متقاضیانی که قبلاً شناسنامه خود را تغییر داده اند، با توجه به اینکه این شناسنامه ها صادر شده و اکنون در دفاتر ثبت احوال نگهداری می شود، خواست تا در اسرع وقت شناسنامه خود را دریافت کنند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما