به گزارش «مبلغ»- به نقل از ردنا مجله بیلد فاش کرد که حزب دموکرات مسیحی در حال آماده شدن برای ارائه برنامه ای است که از دیدگاه مرکل و چهره های برجسته آن حزب در مورد اسلام و مسلمانان فاصله بگیرد.

چهره‌های مشهور این حزب آلمانی، از جمله ولفگانگ شویبله رییس مجلس و وزیر کشور سابق، کریستیان ولف رییس جمهور اسبق و آنگلا مرکل صدر اعظم سابق نگرش مثبتی نسبت به اسلام و مسلمانان در آلمان ارائه کردند. همانطور که آنگلا مرکل یک بار در سال 2015 گفت: اسلام متعلق به ماست زیرا ما از میلیون ها مسلمان در این کشور استقبال کرده ایم. وی بار دیگر در سال ۲۰۱۸ گفت: مسلمانان بخشی از آلمان محسوب می شوند و بنابراین اسلام نیز متعلق به آلمان است.

اما مسئولان فعلی حزب دموکرات مسیحی آلمان می خواهند دوران مرکل را پشت سر بگذارند و می خواهند از موضع و شعار مرکل نسبت اسلام و مسلمانان در آلمان فاصله بگیرند.

در برنامه جدید این حزب آمده است که تنها مسلمانانی که ارزش های این کشور را جدی می گیرند متعلق به آلمان هستند و بنابراین شریعت اسلامی دیگر متعلق به آلمان نیست.

آنها ادعا می کنند که در گذشته یک سیاست تساهل نامحدود حتی در مورد نیروهای افراطی اعمال می شد، اما اکنون یکی از چیزهایی است که نمی تواند متعلق به آلمان باشد. یکی قوانین اسلامی و دیگران مسلمانانی هستند که به ارزش های این جامعه احترام نمی گذارند.

در برنامه جدید حزب دموکرات مسیحی، افرادی که به طور طبیعی در آلمان زندگی می کنند جزء آلمان محسوب نمی شوند و تنها مسلمانانی که ارزش های آن را قبول دارند می توانند به این کشور تعلق داشته باشند.

مسئولان حزب دموکرات مسیحی متن این برنامه را چهارشنبه هفته جاری اعلام خواهند کرد.

به نظر می رسد مسائل دو ماه اخیر مربوط به درگیری های خاورمیانه ممکن است در رویارویی حزب آلمان با مسلمانان دخیل باشد، چرا که این حزب یکی از حامیان سرسخت اسرائیل به شمار می رود و پیش از این در آلمان برخی از احزاب موضوع را  به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان شرط اطاعت از مردم مطرح کرده بودند.

شامگاه دوشنبه 11 دسامبر، شبکه یک تلویزیونی آلمان از تغییرات برنامه اساسی حزب دموکرات مسیحی خبر داد: «حزب دموکرات مسیحی در برنامه پایه به تغییرات گسترده در حوزه سیاست مهاجرت و پناهندگی پرداخته است. . علاوه بر این، به رسمیت شناختن فرهنگ استراتژیک آلمان، انرژی هسته ای و اصلاح قانون کار و بازنشستگی نقش ویژه ای در این تغییرات دارد.

کارستن لینمان ، دبیرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز از نهادهای اسلامی در کشورش خواست حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

در بیانیه ای که روز شنبه 11 نوامبر درروزنامه آلمانی Neue Osnabrücker Zeitung انتشار یافت، لینمان گفت: “ما به اعلامیه ای از سوی همه نهادهای اسلامی نیاز داریم که در آن حق وجود اسرائیل را به رسمیت بشناسند و یهودی ستیزی را رد کنند.” در غیر این صورت، آنها حق ادامه کار در آلمان را ندارند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *