اخبار روز

تغییر تاریخ واریز 906 هزار تومان سود سوم سرمایه تیر آیا به حساب می آید؟


به گزارش مانیبان، سود سهام 1401 شرکت که تاکنون 2 فاز آن پرداخت شده است، اما به دلیل سوء نیت برخی شرکت ها این سود تسویه نشده و سهامداران منتظر دریافت فاز سوم هستند.

پایان سود سهام آذر پارسال بود که فاز اول واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام 3 اسفند بود که طبق اعلام سازمان بورس، در مرحله دوم سهامداران پرتفوی سهام 492 هزار تومان دریافت کردند. . به ارزش 446 هزار تومان، 532 هزار تومان به ارزش 482 هزار تومان و پرتفوی سهم یک میلیون تومانی 906 هزار تومان سود دریافت کرد، البته میزان سود به دست آمده به پرتفوی سهام فرد بستگی داشت.

سود سهام عدالت که تسویه نشد و در همین راستا 28 فروردین ماه مجید عشقی مدیرعامل سازمان در رسانه ملی گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانستند سود سهام را پرداخت کنند. اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. وی همچنین توصیه کرد که سود سهام پرداخت شود، امیدواریم تا آخر. خرداد برای وصول این سودها و پرداخت مابقی سهام، البته باید لحظه دقیق آن توسط شورای عالی بورس مشخص شود.

مهدی حاجیوند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: چند شرکت بخشی از سود سهام را واریز نکردند و سازمان بورس همچنان نظارت دارد و شرکت سپرده گذاری مرکزی به محض اینکه روزی مزایا دریافت می شود، سپرده اطلاع رسانی خواهد شد.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در صورت عدم پرداخت سود سهام این شرکت ها، سازمان بورس قطعا بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیارات خود اقدامات مناسبی را انجام خواهد داد. اصرار بورس بر دریافت مابقی سود سرمایه که به سهامداران پرداخت خواهد شد.

دیروز مجددا موضوع سپرده مرحله سوم و تسویه سود سهام را پیگیری کردیم و در این خصوص ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس موارد زیر: تاکنون چندین شرکت انجام داده اند. به پرداخت سود سهامی که به طور کامل پرداخت نکرده اند ادامه دهند.

ارسال لیست شرکت های فاقد سود سهام به کمیته رسیدگی به تخلفات

این مسئول در ادامه بیان کرد: لیست و اطلاعات این شرکت ها را به کمیته تخلفات ارسال کرده ایم تا با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

وی در پایان گفت: در هر صورت سازمان بورس همچنان دریافت مرحله سوم سود سهام از شرکت های باقیمانده را ادامه می دهد، بنابراین پس از تکمیل وجوه مرحله سوم سود سهام و پس از تایید، سود پرداخت می شود. توسط شورای عالی بورس.

پرداخت سود سهام و برخورد با شرکت های متخلف که خواسته بسیاری از سهامداران و از این نظر اسدنژاد است. یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت ها طبق قانون باید به صورت سهام سود سهام بدهند اما این موضوع برایشان مهم نیست زیرا هیچ گاه قاطعانه با آنها برخورد نمی شود.

در ادامه یکی دیگر از مخاطبان باشگاه خبرنگاران حجازی پور بیان کرد: شاید سود سهام عدالت مبلغ کمی باشد اما شرکت ها باید این سود را پرداخت کنند.

کدام شرکت ها سود سهام را پرداخت نکردند؟

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود: صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس برای مرحله اول و دوم سود سهام عدالت به حساب‌های صنایع پتروشیمی سمت خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، نفت اصفهان واریز نکرده‌اند. تصفیه خانه. ، پالایش نفت بندرعباس و سوئیچ پارس نیز وجوه فاز دوم خود را پرداخت نکرده اند.

حال باید منتظر ماند و دید کمیته تخلفات با شرکت هایی که سود سرمایه پرداخت نکرده اند چه خواهد کرد. واریز و تسویه سود سهام که مطالبه بسیاری از سهامداران است و سازمان بورس متعهد به نظارت و مطالبه آن از شرکت ها شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا