اخبار روز

تغییرات امید به زندگی در قاره های مختلف از سال 1950 تا 2050 (+ اینفوگرافیک)

بر اساس چشم انداز جمعیت جهانی سازمان ملل متحد در سال 2022، انتظار می رود که میانگین امید به زندگی در بدو تولد تا سال 2050 در بیشتر مناطق جهان از 80 سال فراتر رود. این اینفوگرافیک تکامل امید به زندگی در بدو تولد را برای هر دو جنس نشان می دهد و داده های سال های 1950 و 2000 را با پیش بینی های سازمان ملل برای سال 2050 مقایسه می کند.

امید به زندگی به طور قابل توجهی افزایش یافت

به گفته روزیاتو، در آغاز قرن نوزدهم، امید به زندگی در هیچ کشوری از 40 سال تجاوز نمی کرد. نبود و بسیاری از جمعیت جهان در فقر شدید، دسترسی محدود به مراقبت های پزشکی و کمبود مراقبت های بهداشتی زندگی می کردند.

تا سال 1950، امید به زندگی نوزادان در اروپا، آمریکای شمالی، اقیانوسیه، ژاپن و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی بیش از 60 سال بود، در حالی که در مناطق دیگر انتظار می‌رفت که نوزادان فقط تا 30 سال عمر کنند.

به عنوان مثال، مردم نروژ 72 سال امید به زندگی داشتند، در حالی که در مالی تنها 26 سال بود. به طور متوسط، امید به زندگی در آفریقا تنها 38 سال بود.

از آن زمان، امید به زندگی به طور قابل توجهی در سراسر جهان افزایش یافته است. شایان ذکر است که بین سالهای 1950 تا 2000 پیشرفت قابل توجهی در آسیا، آمریکای لاتین و دریای کارائیب حاصل شد.

تغییرات امید به زندگی در قاره های مختلف از سال 1950 تا 2050 (+ اینفوگرافیک)

بهبود امید به زندگی را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد، از جمله پیشرفت در فناوری پزشکی، زیرساخت های بهداشتی بهتر، بهبود بهداشت، دسترسی به آب پاک و افزایش آگاهی از سلامت و تغذیه.

امید به زندگی هماهنگ با گذشته و پیشینه تاریخی

اگرچه امروزه افزایش امید به زندگی امری مسلم به نظر می رسد، اما نگاهی به تاریخ نشان می دهد که امید به زندگی برای قرن ها ثابت بوده است.

تغییرات امید به زندگی در قاره های مختلف از سال 1950 تا 2050 (+ اینفوگرافیک)

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، امید به زندگی در هنگام تولد در واقع بین 20 تا 30 سال در بیشتر تاریخ بشر بوده است. تا اواسط قرن 19 بود که موارد ذکر شده در بالا (بهداشت، آب تمیز و غیره) منجر به پیشرفتی شد که امروزه شاهد آن هستیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا