دانستنی ها

تغذیه فصلی ممکن است برای سلامتی مفید باشد

آنا فیاناکا، یک گیاهخوار 89 ساله اهل سیسیل، سلامت خود را به رژیم غذایی فصلی نسبت می دهد، زیرا او تمایل دارد در طول سال غذاهای فصلی بیشتری بخورد.

به گزارش سلامت نیوز، خوردن فصلی گامی آسان به سوی رژیم غذایی بهتر است زیرا در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، چاقی و سایر بیماری ها موثر است. این غذاها شامل میوه ها و سبزیجاتی است که در فصول مختلف می رسند.

چرا تغذیه فصلی بهتر است؟

گری که یک کارگاه آشپزی سالم را برای افراد کم درآمد راه اندازی می کند، می گوید: «انتخاب غذاهایی که هر ماه به وفور در بازار وجود دارند، راه خوبی برای شروع یک رژیم غذایی فصلی است، زیرا آنها ویتامین ها، مواد معدنی و کربوهیدرات های پیچیده زیادی را برای ما فراهم می کنند. دارند می دهند. در نیوانگلند، ایالات متحده، گوجه فرنگی تابستانی، توت ها و هلو جای خود را به کدو تنبل و کدو تنبل پاییزی می دهند. همه اینها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند. به علاوه غذاهای فصلی طعم بهتری دارند.

جولیا زومپانو، متخصص تغذیه کلینیک کلیولند می گوید: «غذا خوردن به صورت فصلی مانند غذا خوردن به صورت محلی است. محصولات محلی اغلب حاوی مواد مغذی بیشتری هستند زیرا به طور طبیعی فرآوری می شوند و مردم بلافاصله پس از چیدن آنها را مصرف می کنند. این تضمین می‌کند که افراد ویتامین‌ها و مواد معدنی، پلی فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهند بیشتر دریافت کنند.» شان هفرون متخصص قلب نیز می گوید برای تغییر رژیم غذایی خود باید هوش بازی داشته باشید. او به مردم توصیه می کند که از کلم بروکلی و سایر سبزیجات فراتر رفته و از میوه ها و سبزیجات متنوع تری استفاده کنند.

توصیه کارشناسان این است که هر فصل به بازارهای محلی بروید و از بازارهای ارزان تر استفاده کنید. اما کارشناسان هشدار می دهند که تغذیه فصلی تنها راه نیست و برخی مطالعات نشان می دهد که مردم مناطق سردسیر در زمستان با کمبود مواد مغذی مواجه هستند. بنابراین برای حفظ سلامتی باید سالم غذا خورد و تمام مواد مغذی را مصرف کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا