اخبار روز

تعیین لحظه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان.


صولت مرتضوی با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، درباره تناسب و یکسان سازی حقوق مستمری بگیران توضیح داد.

گفت: باید ابلاغ شود. همسان سازی با ابلاغ قانون اجرا می شود، اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه گفته می شود اصلاحیه ای ارائه کرده اند، آن اصلاحیه اصلاح می شود، قطعا یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود. ساخته شده است. از تاریخ اجرای قانون.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارگری ما پایدار است و تعدیل نیروی کار کاهش یافته است و گواه این امر این است که مستمری بگیران بیمه بیکاری در حال کاهش و نرخ اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته است. . . ضمناً در ستاد وزارتخانه کمپ اسکان راه اندازی کردیم و مقرر شد بانک رفاه کارگران به عنوان متولی پذیرفته و منابع لازم برای مسکن کارگران را تامین کند.

صولت مرتضوی درباره رد افزایش حق مسکن کارگران در سال جاری گفت: حداقل دستمزد و حقوق کارگران را 35 درصد افزایش دادیم. نمایندگان کارگران و کارفرمایان به اتفاق آرا موافقت کردند که نکات اصلی باید افزایش یابد. شورای عالی کار پیشنهاد دیگری در این زمینه نداشت.

بازنشستگان بیمه بیکاری در حال کاهش هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از هفته کاری خبر خوبی برای کارگران وجود دارد، گفت: خبر خوب برای کارگران این است که بحمدالله جامعه کارگری ما پایدار است و تعدیل گواه این است که مستمری بگیران بیمه بیکاری در حال کاهش و نرخ اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته است. ضمناً در ستاد وزارتخانه کمپ اسکان راه اندازی کردیم و مقرر شد بانک رفاه کارگران به عنوان متولی پذیرفته و منابع لازم برای مسکن کارگران را تامین کند.

وی گفت: کمیسیون تلفیق ماده 29 برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی گروه بازنشستگان تامین اجتماعی شده است چرا که به نظر می رسد بند «دولت مکلف به تسویه بدهی» حذف شده است. . بدهی”؛ وی چه جایگزینی برای این پرونده دارد، تصریح کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در مواردی وارد کرده است; متأسفانه در مجلس چنین کاری انجام شد و ما بلافاصله آن را رد کردیم و به تیمی از نمایندگان مجلس مأموریت داده شد، زیرا قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرده است. همکاران ما به شدت به دنبال بازگرداندن همان هستند.

مرتضوی در مورد اینکه آیا لایحه دیگری ارائه می شود یا خیر، چون رئیس مجلس گفته است لایحه دیگری ارائه شود، گفت: خیر. توجه داشته باشید با رصد و اخباری که دارم، مقرر شد رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یکی از نمایندگان مجلس با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی و تصمیم گیری کنند. اصلاحات

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می شود مطالبات انباشته ای است که قطعا پیگیری خواهیم کرد. دولت مصمم به پرداخت مطالبات صندوق بازنشستگی است. واقعیت این است که در سال های اخیر دولت محترمانه به این موضوع پرداخته و نزدیک به 220 بار اقدام به پرداخت بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی کرده ایم و سایر صندوق ها نیز بخش قابل توجهی از محتوای خود را به همین ترتیب دریافت کرده اند. اما همیشه در خصوص اجرای احکام پیش بینی شده در بودجه سنواتی باز هم برای صندوق ها تکلیفی ایجاد می شود که به ناچار دولت باید مطالبات اعتبارات را به صورت سالانه پرداخت کند در غیر این صورت صندوق ها دچار مشکل می شوند.

مرتضوی با بیان اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده است، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان سازی با ابلاغ قانون اجرا می شود، اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه گفته می شود اصلاحیه ای ارائه کرده اند، آن اصلاحیه اصلاح می شود، قطعا یکسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می شود. ساخته شده است. از تاریخ اجرای قانون.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تاریخ اجرایی شدن برنامه هفتم از ابتدای سال 1403 یعنی از اول فرودین سال هزار و چهارصد و سه خواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا