هادی عباسی اصلˈ امروز در نشست مشترک معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استانها گفت: هزینه آماده سازی زمین بر اساس قرارداد اجاره. با مدت 99 سال باید توسط متقاضی پرداخت شود.

عباسی با بیان اینکه مهاجرت معکوس و ساخت مسکن معیشتی در روستاها در حال پیگیری است، افزود: واگذاری 500 هزار قطعه روستایی برای امسال مصوب شده است و استان ها می توانند پیش قدم شوند.

معاون مسکن و ساختمان و وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اشتغالزایی و ایجاد مشاغل خانوادگی در ساخت و ساز مسکن روستایی گفت: وام ساخت مسکن روستایی به 350 میلیون تومان با سود 5 درصد افزایش یافته است. و وام شهرداری 550 میلیون تومان 18 درصد بوده است. از آنجایی که متقاضیان مهاجرت از شهر به روستا را معکوس می کنند، می توانند بین وام ساخت و ساز شهری و روستایی یکی را انتخاب کنند. هر سال ساخت 200 هزار واحد روستایی در دستور کار قرار گرفت، امسال 350 هزار واحد مصوب دولت است که افزایش چشمگیری داشته است.

عباسی بسیاری از متقاضیان را سه شرط ذکر کرد و ادامه داد: برای متقاضیان سابقه اقامت 5 سال است. اگر این سابقه سکونت برداشته شود، گره باز می شود، زیرا با رفع نیازهای روستا، این روند تسریع می شود.

معاون مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تامین زیرساخت ها در روستاها را ساده تر و راحت تر دانست و افزود: تامین زیرساخت ها در روستاها باعث کاهش فشار در شهرها می شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه ها عموماً استانی است، افزود: در روستاها منعی برای واگذاری زمین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و طرح جوانان به مردم وجود ندارد و این امر به موضوع تأمین برای پیشرفت کمک می کند. مسکن در روستاها.»

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *