اخبار روز

مراکز اسقاط خودرو به مدت 5 ماه تعطیل شدند!

به گفته پی ام آپ، محمود مشهدی شریف با اشاره به اینکه تاکنون ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل زیر مجموعه سازمان راهداری بود، اظهار کرد: بر این اساس سامانه اسقاط خودرو نیز زیر نظر این سازمان فعال بود. پس از اینکه وزارت حراست مسئولیت سامانه اسقاط خودرو را از سازمان راهداری به وزارت حراست واگذار کرد و تصمیم به طراحی سامانه جدید گرفت، در بهمن ماه سال گذشته سایت قبلی موجود نبود، اما سایت جدید راه اندازی نشد.

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده کشور، اظهار کرد: از اواخر فروردین ماه سال جاری سایت سامانه جدید اسقاط خودروها با اولویت خودروها شروع به کار کرد که در طرح قرعه کشی شرکت و برنده شدند. ; اما متاسفانه از ابتدای اردیبهشت ماه تا امروز که بیش از 50 روز می گذرد، سایت جدید همچنان در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه از پنج ماه گذشته سایت مرکز جدید اسقاط خودرو غیرفعال و تعطیل بوده است، گفت: در این مدت سایتی برای تولید و ارائه گواهی اسقاط برای طرح تعویض خودرو وجود نداشت و گواهینامه وجود نداشت. برای تمام خودروهایی که در این طرح اسقاط شدند تولید نشد.

مشهدی شریف خاطرنشان کرد: اگر نیاز به تولید 500 هزار گواهی سقط باشد، با تعطیلی چند ماهه مراکز سقط به این هدف نمی توان رسید. نبود گواهی سقط جنین به دلیل نبود سیستم بود.

وی ضمن اشاره به اینکه سیستم قبلی با مشکلات عدیده ای از جمله وقفه در گزارش گیری، ثبت نام، انتقال گواهینامه، عدم تخصیص صفحه برای تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و همچنین عدم وجود سایت برای موتورسیکلت ها و… مواجه بود، گفت: این سامانه با مشکلات زیادی مواجه بوده است. وی تاکید کرد: در سیستم جدید تلاش شده تا این ایرادات اصلاح شود. پیش بینی می شود با تلاش مسئولین هر چه سریعتر مشکلات سیستم مرتفع شود و مراکز سقط جنین و سایر مراکز مشابه تجهیز شوند تا بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا