نمی توان گفت که فعالان اقتصادی متاثر از تعطیلی روز پنجشنبه تنها بخش کوچکی را تشکیل می دهند. اگر فعالان اقتصادی بخش کوچکی هستند، دولت باید یک ماه به آنها مرخصی بدهد و از آنها مالیات نگیرد.

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: کشورهای اسلامی منطقه روز شنبه با تعطیلی موافقت کردند و ایران باید یک روز همین مسیر را طی کند. این مشکل باعث می شود ایران در زمینه های فناوری، علم، تجارت و … از دنیا عقب بماند.

صدرالدین نیاورانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بالاخره روزی کشور با تعطیلی شنبه که رسم منطقه شده است موافقت می کند، تصریح کرد: کشورهای مترقی و اسلامی منطقه نیز با تغییر تعطیلات موافقت کردند. حتی برخی از کشورها مانند ترکیه در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل و نماز جمعه تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: تعطیلی شنبه و یکشنبه فراتر از مسائل دینی است و بسیاری از کشورهای اسلامی آن را پذیرفته اند.

نیاورانی اضافه کرد: نمی توان گفت فعالان اقتصادی متاثر از تعطیلی روز پنج شنبه تنها بخشی کوچک هستند. اگر فعالان اقتصادی بخش کوچکی هستند، دولت باید یک ماه به آنها مرخصی بدهد و از آنها مالیات نگیرد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران، در صورت تعطیلی پنجشنبه و جمعه، چهار روز ارتباط ما با دنیا قطع خواهد شد و این امر باعث می شود ایران در عرصه جهانی از دنیا عقب بماند. زمینه های فناوری، علوم، بازرگانی و غیره. زیرا این روزها ارتباط ما با دانشگاه ها قطع شده است.

نیاورانی با بیان اینکه بر اساس فرهنگ روز جمعه تعطیل در ایران بهترین وضعیت جمعه و شنبه است، تصریح کرد: اما در 50 سال آینده ایران شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود زیرا چاره دیگری نخواهد داشت. جهان می تواند هماهنگ شود

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما