اخبار روز

تعطیلات دولتی جذاب برای سهامداران

از ابتدای سال 2019 با بحث آزادسازی سهام، امکان داد و ستد، خرید و فروش فراهم شد و مردم می توانند در مورد مدیریت سهام خود تصمیم بگیرند. اکنون این الزام ایجاد شده است تا سهامدارانی که هنوز هیچ یک از سهام خود را نفروخته اند، بتوانند با اعتبارسنجی سهام خود در بانک، کارت اعتباری سهم دریافت کنند. در ادامه توضیحات مفصلی در مورد این حوزه ارائه می کنیم.

طرح کارت اعتباری برای دارندگان سهام پس از ماه ها فراز و نشیب با تصمیم شورای عالی بورس در دستور کار قرار گرفت و بانک مرکزی می توانند تا سقف 60 درصد ارزش سهام خود را دریافت کنند. از طریق این کارت به اشتراک می گذارد. هدف از ارائه این تسهیلات با توجه به شرایط بورس، ایجاد انگیزه برای برگزاری این هلدینگ ها و کاهش فشار فروش در بازار است.

برای اخذ این تخفیف که به صورت کارت اعتباری به متقاضی پرداخت می شود، باید هویت فرد از طریق سامانه سجام احراز هویت شود که می تواند به صورت حضوری یا حضوری انجام شود. را

مراحل دریافت کارت اعتباری سهام

پس از ورود به اپلیکیشن EVA (سیستم ویژه بانک ملی) و ثبت مشخصات خود، مراحل زیر را برای دریافت کارت اعتباری Equity طی خواهید کرد:

کد امنیتی را وارد کنید

برای دریافت کارت اعتباری با سهام، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

کاربر ابتدا باید امضای دیجیتال خود را (در منوی گواهی امضا) تعریف کند.

این سرویس برای کاربران دارای سهام سهام و دارای حساب نزد بانک ملی ایران در نظر گرفته شده است. در این صورت کاربر سهام خود را گرو می گذارد و می تواند از آن برای دریافت وام کارت اعتباری متناسب با ارزش فعلی سهام استفاده کند.

کارت اعتباری دریافتی قابل استفاده در فروشگاه های وین مارکت، افق کروش و رفاه می باشد.

برای استفاده از این سرویس، اطلاعات هویتی دارنده کارت (حساب) بانک مبدا باید با مالک سیم کارت مطابقت داشته باشد.

در منوی گزارش، کاربر می تواند تراکنش کارت اعتباری مختص این وام را مشاهده کند.

پس از انجام مراحل ثبت اطلاعات در این سامانه، طی دو تا سه روز کارت اعتباری دیجیتال صادر می شود. دارندگان کارت می توانند با اسکن بارکد فروشگاه و تعیین مبلغ با استفاده از کارت اعتباری، خرید خود را در فروشگاه های مذکور انجام دهند.

مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات سهام عدالت نیز سه سال است. در صورت بازپرداخت اقساط دریافتی تسهیلات توسط متقاضیان ظرف یک ماه، سودی تعلق نمی گیرد. در صورت عدم بازپرداخت وجه پس از یک ماه، تسهیلات سه ساله برای بازپرداخت در نظر گرفته می شود و کارمزد متفاوت است.

تبصره: سهامدارانی که وام 10 میلیون تومانی دریافت می کنند باید 362 هزار تومان و کسانی که وام 5 میلیون تومانی دریافت می کنند باید 181 هزار تومان بابت قسط پرداخت کنند.

افرادی که دارای حساب جاری یا سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک سینا هستند می توانند برای طرح تسهیلات «نرگس» اقدام کنند. این وام با حداقل سود ارائه می شود.

متقاضیان وام طرح نرگس برای دریافت این تسهیلات 300 میلیونی نه تنها باید حساب مورد نظر خود را داشته باشند، بلکه باید حداقل دو ماهه یا حداکثر 12 ماهه حساب کاربری خود را ایجاد کنند. سقف بالای این وام 300 میلیون تومان است و سود آن بسته به مدت وام، بازپرداخت و ضریب برابری متغیر است، اما عموما نه کمتر از 10 درصد و نه بیشتر از 20 درصد است.

افرادی که مایل به استفاده از این تسهیلات هستند باید ضامن رسمی و اعتبار مورد نیاز این مجموعه را در اختیار بانک قرار دهند. امکان پرداخت اقساط این تسهیلات در مدت 60 ماه وجود دارد.

با توجه به شرایط اعلام شده و با در نظر گرفتن حداقل نرخ سود این تسهیلات، مبلغ هر قسط 4 میلیون و 249 هزار و 409 تومان است. سود کل تسهیلات 54 میلیون و 964 هزار و 537 تومان و جمع وام و سود آن نیز 255 میلیون و 64 هزار و 537 تومان است.

لازم به ذکر است این فرصت برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا است و نمی توانند از این وام استفاده کنند. در هر مرحله از فرآیند وام، افراد حقیقی این امکان را دارند که مبلغ وام را به بستگان درجه یک خود انتقال دهند، مانند: ب- پدر، مادر، همسر، فرزندان و خواهر و برادرشان در صورت تمایل.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا