اخبار روز

تعداد مستمری بگیران پایان سال عیدی ۱۴۰۲ اعلام شد


به گزارش پی ام آپ به نقل از شمانیوز: بخشنامه بودجه سال 1403 کل کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد تا لایحه بودجه سال 1403 تهیه شود.

1- هرگونه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی از جمله نیروهای شرکتی در دستگاههای اجرایی از جمله دستگاههای دارای قوانین خاص صرفاً با رعایت ماده (71) قانون احکام دائمی بند (ح) ماده (28) الحاقیه. قانون (2) و طی فرآیند بند (ط) تبصره (13) قانون بودجه مبتنی بر اخذ موافقت سازمان برای تامین بار مالی قبل از صدور پروانه کار می باشد.

۲- دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص:

الف- افزایش ضریب حقوق ریالی به طور متوسط ​​بیست درصد (20%) نسبت به آخرین حکم استخدامی سال 1402 در نظر گرفته شود که رقم نهایی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق مشمولان قانون کار با توجه به آخرین تصمیم کارگری به طور متوسط ​​بیست درصد (20%) تعیین می شود.

ب- سقف اعتباری مربوط به اضافه کار سرانه کارکنان در بودجه 1403 حداکثر معادل سرانه اضافه کار سال 1402 (براساس موافقتنامه 1402) پیش بینی شود.

ج- میزان پاداش پایان سال (تعطیلات) را طبق ماده (75) قانون مدیریت خدمات عمومی در بودجه خود پیش بینی کنید. مبلغ نهایی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

د ـ تأمین اعتبار مأموریت (داخلی و خارجی) کارکنان حداکثر معادل سرانه پیش بینی عملکرد سال 1402 (براساس موافقتنامه 1402).

ه- اعتبار سرانه کمک های اجتماعی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان حداکثر معادل سرانه اعتبار سال 1402 (براساس موافقتنامه 1402) و یک ماه پاداش معادل یک ماه حقوق و مزایای کارکنان در حدود می باشد. از اعتبارات

و – کلیه مؤسسات دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکهای دولتی و بیمه، از جمله مؤسساتی که نام آنها باید در قوانین و مقررات عمومی ذکر یا تصریح شود.

ز: مبنای محاسبه هزینه های پرسنلی لایحه بودجه 1403 صرفاً بر اساس آمار نیروی کار و اطلاعات پرداختی مندرج در سامانه یکپارچه نظام اداری ایران (سینا) سازمان اداری و استخدامی کشور است.

3- تامین اعتبار برای اجرای مصوبات مصوب، بخشنامه ها، دستورالعمل ها، تغییر سازمان ها، تغییر ضرایب، جداول قانونی و طبقه بندی مشاغل و افزایش مبنای قانونی هرگونه جذب و بهره برداری از نیروی انسانی و مصوبات هیئت مدیره. امنا فقط با رعایت مفاد ماده (71) قانون احکام دائمی بند (ج) ماده (28) قانون الحاقی (2) و بند (ط) تبصره (12) قانون بودجه. در صورت تایید کتبی سازمان مجاز است.

4- در دستگاه های اجرایی از جمله دارای قوانین خاص، پیش بینی اعتبار سرانه برای قرارداد با افراد برای انجام کارهای معین (مشخص) با شناسایی سازمان اداری و کارگری طبق قوانین و مقررات حداکثر تا سقف 1402. بر اساس معاوضه سال (1402) از نظر افزایش حقوق و مزایای کارکنان موضوع بند (الف) بند (2) فوق مجاز است.

5- اعتبار مربوط به انعقاد قرارداد با شرکتهای خدماتی طرف قرارداد با دستگاههای اجرایی حداکثر به میزان عملکرد پیش بینی شده برای سال 1402 (بر اساس توافق متقابل سال 1402) و با در نظر گرفتن مفاد قسمت (الف) بند (2) فوق در رابطه با نیروهای شرکتی، می توان پیش بینی کرد.

6- دستگاه های اجرایی موظفند آمار بازنشستگان سال، 1403 اعتبار مرخصی باقی مانده و پاداش پایان خدمت بازنشستگان واحدهای مرکزی و تابعه را در سقف اعتبارات اعلامی سازمان ارائه کنند.

تنظیم بودجه و اصلاح ساختار

7- اهداف، برنامه‌ها (کلان و عملیاتی)، فعالیت‌ها و اقدامات و در نهایت نتایج اصلی دستگاه‌های اجرایی باید مطابق با مأموریت و ساختار سازمانی قوانین مربوطه و پیش‌نویس قانون برنامه هفتم توسعه باشد و منجر به تحقق اهداف مأموریت ها و وظایف قانونی دولت.

8- پیشنهاد ایجاد دستگاه اجرایی جدید منوط به رعایت تبصره ماده (115) و ماده (123) قانون مدیریت خدمات عمومی است. دستگاه های اجرایی موظفند در اجرای بودجه مبتنی بر نتیجه و طرح کلی اصلاح ساختار و بودجه از پیشنهاد اعتبار برای ردیف هایی که فاقد قانون اساسی قانون اساسی مصوب قانون اساسی هستند، خودداری کنند. شورای اسلامی و حکم مقام معظم رهبری و به تبع آن پیشنهادات خود را به حذف و تحکیم رتبه ها و برنامه ها ارائه نمایند.

9- تامین اعتبار برای دستگاه های اجرایی بر اساس ماده (13) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب 1351 و صرفاً برای انجام فعالیت هایی که در چارچوب وظایف قانونی و مأموریت های مصوب می باشد انجام خواهد شد. و لایحه قانون برنامه هفتم توسعه مربوط به آن سازمان.

10- دستگاه‌های اجرایی به استثنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی موظفند اعتبارات لازم برای فعالیت‌های پژوهشی و فناوری خود را در برنامه «تحقیقات کاربردی» لحاظ کنند و درج اعتبار در سایر برنامه‌ها برای این فعالیت ها را انجام دهد.

11- در تامین اعتبارات، دستگاه های اجرایی موظفند سیاست های کلی نظام اداری و مفاد برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش واحدهای سازمانی برنامه و زمان کاهش پنج درصد را اجرا کنند. ). در پایان سال 1403 و صرفه جویی حاصل از آن را هنگام تنظیم بودجه در نظر بگیرید.

12- دستگاه های اجرایی موظفند برای تسهیل در توسعه دولت الکترونیک موارد زیر را رعایت کنند:

– محصولات (خدمات/محصول/طرح) مرتبط با دولت الکترونیک باید بر اساس مصوبات کارگروه طرح منابع و هزینه درج شود.

13- در اجرای مفاد ماده (13) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب 1351، دستگاه های اجرایی باید برنامه عملیاتی دوسالانه خود را در چارچوب دستورالعمل منضم بخشنامه بودجه سال 1403 تهیه و به سازمان ارسال کنند. به همراه بودجه پیشنهادی

به رشد اقتصادی دست یابد

14- برای دستیابی به رشد برنامه ریزی شده برای سال 1403 در هر اداره و هر استان، دستگاه های اجرایی باید علاوه بر رتبه ها و برنامه های منابع عمومی منضم به بودجه سنواتی در تأمین امکانات لازم و ضروری، سهم خود را به سازمان اعلام کنند. منابع موثر برای رشد اقتصادی استان

15- دستگاه‌های اجرایی موظفند توزیع اعتبارات استانی اعم از طرح‌ها و خطوط متمرکز را همراه با تقسیم‌بندی اهداف توسعه سال 1403 به تفکیک استان با در نظر گرفتن کاربری‌ها به سازمان اعلام کنند. همچنین شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها نیز موظف است سقف هزینه ها و تخصیص سرمایه لایحه را به تفکیک اداره، اداره و برنامه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کند.

16- دستگاه های اجرایی موظفند برای ارتقای بهره وری و دستیابی به اهداف و اجرای برنامه های مربوطه، اعتبارات لازم را برای ارتقای بهره وری در پیش بینی بودجه خود پیش بینی کنند.

17- کلیه دستگاههای اجرایی موظفند اطلاعات اموال غیرمنقول خود را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه و اسناد تک برگی املاک خود را در سامانه املاک کشور (سادا) دریافت و دارایی های مازاد غیر منقول آن را به انضمام فهرست کنند. منابع قابل حصول از فروش آن و همچنین طرح فروش دارایی های مازاد باید حداکثر تا 30 شهریور ماه سال جاری به وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور بخش های مرتبط ابلاغ شود. منابع حاصل از بند قبل با اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام همان دستگاه اجرایی به مصرف می رسد.

18- دستگاه های اجرایی موظفند در رابطه با تحقق منابع موجود، محاسبه منابع درآمدی جدید مرتبط با حوزه فعالیت خود و پیش بینی واقعی درآمدهای خود طی سال های 1403 و 1404 اقدام کنند.

19- کلیه دستگاههای اجرایی کشور موظفند برای تحقق اهداف دولت در زمینه رشد اقتصادی و جلب مشارکت بخش غیردولتی:

– میزان منابعی را که می توان با جلب مشارکت بخش غیردولتی برای تامین مالی پروژه های اقتصادی به دست آورد، به سازمان اطلاع رسانی کرد.

– میزان منابع حاصل از فروش اموال و دارایی ها و نیز تسهیلات مالی داخلی و خارجی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و سایر اشکال تامین مالی را تعیین و به سازمان اطلاع دهید.

20- در سال 1403 دستگاههای اجرایی و واحدهای استانی موظفند ضمن تلاش برای افزایش منابع عمومی مرتبط با حوزه فعالیت، سهم خود و واحدهای استانی و شهرداری را از منابع عمومی تأمین کنند.

21- برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم:

– دستگاه های اجرایی موظفند اقدامات اولویت دار دستگاه متبوع را برای تحقق اهداف برنامه لایحه بودجه 1403 کل کشور تعیین و منابع لازم برای اجرای آن را در چارچوب بودجه دستگاه تأمین کنند.

– رؤسای دستگاه های اجرایی موظفند برنامه های عملیاتی و اعتبارات لازم برای اجرای این گونه طرح ها را طبق جدول زمان بندی تنظیم لایحه به ادارات ذیربط سازمان اعلام کنند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا