اخبار روز سینما

تعداد شب اقامت مسافران در گیلان از 13 میلیون و 715 سفر گردشگری خارجی به استان گذشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برآورد اقامت ۲۴ روزه مسافران در استان گیلان اسفند در 22 فرودین 1403 به بیش از 13 میلیون نفر رسید.

پی ام آپلود، ولی جهانی، پنجشنبه 23 فروردین در سال 1403 با اشاره به گزارش مرکز هماهنگی خدمات سفر استان گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا 3 بهمن 1403 بیش از 2 میلیون خودرو وارد گیلان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ورود حدود 9 میلیون و 498 هزار گردشگر به این استان خبر داد و افزود: این تعداد گردشگر و مسافر از ابتدای طرح نوروزی از طریق مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شده اند.

جهانی با اعلام ثبت بیش از 13 میلیون شب اقامت در گیلان تصریح کرد: بر اساس داده های آماری 81.50 درصد از تخت های اقامتگاه های دائمی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان تکمیل شده است.

وی از ورود 715 گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت های آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصر، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی هستند که به یک تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 24.13 درصد افزایش داشته است.

به گفته جهانی، حدود یک میلیون و 149 هزار نفر از موزه ها، آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری گیلان بازدید کردند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا