اخبار روز

اعلام رقم بیمه تکمیلی بازنشستگان!/جزئیات

دبیر کانون بازنشستگان کارگری تهران به این نکته اشاره کرد: سازمان باید حدود 70 درصد از هزینه بیمه تکمیلی را مبدا کند. همچنین، خدمات رسانی بیمه تکمیلی باید بدون اخلال انجام شود.

علی اکبر عیوضی، دبیر کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران در گفت وگو با ایلنا درباره موضوع درمان مستمری بگیران و چالشی به نام «بیمه تکمیلی» گفت: فسخ قرارداد قبلی بیمه تکمیلی. آبان ماه امسال بود؛ از آغاز آذر، قرارداد جدید آغاز شده است. قبل از آذرمرکز عالی بازنشستگان مراحل قانونی کار را از زمان مناقصه تا امضای قرارداد انجام داد. مشکل اینجاست که شرکت های بزرگ بیمه تکمیلی مانند بیمه ایران یا بیمه آسیا در مناقصه مرکز عالی امسال شرکت نکردند، شرکت هایی که در این مناقصه شرکت کردند در حد و اندازه ای نبودند که به بازنشستگان سراسر کشور خدمات ارائه کنند.

جزئیات قرارداد بیمه تکمیلی جدید

وی افزود: با توجه به اینکه 27 استان مجوز انعقاد متمرکز قرارداد با بیمه های تکمیلی را به مرکز عالی بازنشستگان داده بودند، قرارداد جدیدی با شرکت بیمه آتی حافظ منعقد شد و خدمت رسانی از اول آذرماه آغاز شد.

به گفته عیوضی، مبلغ بیمه تکمیلی در قرارداد جدید به ازای هر نفر 310 هزار تومان است که امیدواریم سازمان تامین اجتماعی در پرداخت بخشی قابل توجهی از این رقم -حدود 70 درصد- مشارکت داشته باشد تا بار مالی بازنشستگان کاهش می یابد. سبک تر باشد

دبیر کانون کارگران بازنشسته استان تهران افزود: در قرارداد جدید، سقف تعهدات اضافی بیمه شده در خدمات بالینی، پاراکلینیکی و بیمارستانی افزایش یافته و آتی سازان متعهد شده است که البته به نحو احسن به بیمه شدگان خدمات رسانی کند. ، با این شرط که سازمان تامین اجتماعی با اقدامات خود آسیبی به بازنشستگان وارد نکند. مشکلی ایجاد نکن

انتقاد از رفتار سازمان.

این فعال بازنشسته صنفی در ادامه توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون اجباری موظف است 0 تا 100 خدمات درمانی لازم را اعم از درمان مستقیم یا غیرمستقیم به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه دهد. متأسفانه سازمان نه تنها قانون مورد نیاز را رعایت نمی کند، بلکه در تعامل بیمه تکمیلی با بازنشستگان اختلال ایجاد می کند، به گونه ای که مبلغ را از حقوق بازنشستگان کسر می کند اما به حساب واریز نمی کند. از شرکت بیمه حساب؛ در اینجا ارائه خدمات به بازنشستگان مشکل ساز می شود و نارضایتی به وجود می آید.

به گفته عیوضی، این سازمان با رفتار خود به نارضایتی بازنشستگان دامن می زند. آنها باید این اصل را بپذیرند که قانون تامین اجتماعی موظف است سازمان موظف است کلیه خدمات درمانی را به بازنشستگان ارائه دهد. اگر این وظیفه به درستی انجام می شد، بازنشستگان هرگز برای بیمه تکمیلی اقدام نمی کردند.

تاکید می کند: بیمه تکمیلی بازنشستگان به دلیل ناتوانی سازمان تامین اجتماعی و قصور در انجام تعهدات قانونی خود اعمال شده است. خود مدیران سازمان تامین اجتماعی نیز از این عارضه تحمیلی آگاهی کامل دارند و به خوبی می دانند که بازنشستگان مجبور به بیمه تکمیلی شده اند و برای دریافت خدمات مجبور بوده اند بخشی از هزینه ها را از جیب خود بپردازند. در شرایط فعلی که هزینه‌های درمان بسیار بالاست، درمان مورد نیاز خود و خانواده‌تان را دریافت کنید.

بیمه تکمیلی فقط اجباری است

«هیچ بازنشسته ای برای خوشبختی و تجمل به بیمه تکمیلی مراجعه نمی کند و ماهیانه گزافی پرداخت نمی کند». دبیر کانون بازنشستگان استان تهران افزود: بیمه تکمیلی فقط یک ضرورت است; امروزه هزینه درمان بالاست و حقوق ماهیانه بازنشستگان کفاف این هزینه ها را نمی دهد. ما بازنشستگانی داریم که نمی توانند هزینه داروهای خود یا همسرشان را پرداخت کنند. در این شرایط بیمه تکمیلی برای آنها مصداق ضرب المثل “کاچی با من هیچی” است. می گویند به بیمه تکمیلی وابسته اند تا حداقل بخشی از هزینه ها رایگان باشد.

به گفته عیاوجی، وظیفه سازمان تامین اجتماعی کمک به بازنشستگان است و اگر بخواهیم از قانون صحبت کنیم، باید بگوییم که وظیفه سازمان پرداخت 100 درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان است، زیرا طبق طبق قانون، کلیه خدمات پزشکی موظف به ارائه رایگان بوده و کلیه لوازم جانبی این خدمات به عهده سازمان می باشد.

این سازمان 70 درصد هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت می کند.

اکنون بازنشستگان انتظار دارند که سازمان تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگی را بپردازد. عیوضی در این خصوص گفت: سازمان باید 70 درصد هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کند. همچنین نباید در روند ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان اختلال ایجاد کند. هزینه بیمه تکمیلی سه ماه است که از حساب بازنشستگان کسر شده اما به بیمه شده پرداخت نشده است. این تاخیرها باعث وقفه در خدمات می شود و بازنشستگان با مشکل مواجه می شوند.

این فعال صنفی بازنشستگان با تأکید بر اینکه «از تأمین اجتماعی توقع داریم»، تصریح کرد: این که مدیر کل سازمان روی تریبون برود و بگوید «اولویت ما رسیدگی به بازنشستگان است» کافی نیست؛ بلکه باید به این موضوع توجه کرد که باید به این موضوع توجه شود. نتایج عینی این اولویت بندی را باید در عمل دید. امیدواریم گفته های شما با اعمال شما مطابقت داشته باشد.

عیوضی افزود: امروز یک عمر برای بازنشستگان کشوری می گذرد و باید به آنها احترام گذاشت. بازنشستگان دوران جوانی خود را در سنگر کار و تولید گذرانده اند و دچار بیماری های مختلف شده اند، از بیماری های عصبی و روانی گرفته تا دردهای آرتروز و کمردرد. ما بازنشستگانی داریم که از بیماری های مختلف رنج می برند. تامین اجتماعی باید از این بازنشستگانی که جوانی و انرژی خود را پای سنگرهای تولیدی کشور گذاشته اند، به جای سنگ اندازی و قطع و اخلال در خدمات درمانی حمایت کند.

وی در پایان تاکید کرد: همه می دانیم که امروزه هزینه درمان در کشور ما بسیار بالاست، بیمارستان های دولتی گاهی اوقات فاقد امکانات هستند و پزشکان متخصص بیماران را به بیمارستان های خصوصی ارجاع می دهند، نرخ بیمارستان های خصوصی نجومی است، در این صورت در این شرایط یک فرد بازنشسته یا بیمه شده با حقوق ماهیانه 9 میلیون تومان به هیچ وجه نمی تواند هزینه های درمان را پرداخت کند. آنها را در نظر بگیرند و امسال حداقل 70 درصد بیمه تکمیلی بازنشستگان را بپردازند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا