اقدامات خوبی انجام شد که ترک تحصیل را مهار کرد اما متاسفانه بعد از کرونا میل به یادگیری کاهش یافت و پس از آن شکاف طبقاتی و فقر فزاینده نوعی مشکل در نظام آموزشی ایجاد کرد و این وزارتخانه با مشکل جدیدی تحت عنوان بازماندگان مورد بررسی قرار گرفت. .

فیاضی گفت: باید فقر را مهار کنیم زیرا تعداد افراد بی سواد نگران کننده است.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در خصوص افت حدود 110 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی گفت: افت تحصیلی آسیبی در حوزه آموزش و پرورش است که در سال های مختلف در حال توسعه است اما در در سالهای اخیر در 10 تا 15 سال تا حدودی پسرفت کرده و کمتر شده است.

وی گفت: اقدامات خوبی انجام شده است که باعث مهار ترک تحصیل شده است اما متاسفانه بعد از کرونا میل به یادگیری کاهش یافته و پس از آن شکاف طبقاتی و افزایش فقر نوعی مشکل در آموزش و پرورش ایجاد کرده و این وزارتخانه متضرر شده است. مشکل جدیدی تحت عنوان “خارج از مدرسه” به وجود آمده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس گفت: فقر اقتصادی و کمبودهایی که ممکن است در حوزه فرهنگی وجود داشته باشد باعث ناکامی آموزش و پرورش شده است که با کمبود نیروی انسانی مواجه شده است چرا که دیده ام آنها روستایی به عنوان روستای مرکزی هستند و به اهالی چندین روستا می گویند که برای تحصیل به آنجا بروند، اما چون مردم تمایلی به رفتن به آن روستا ندارند، دلیل آن یا بی پولی است یا دلیل دیگری است که فرزندانشان را از رفتن باز می دارد. بنابراین می توانیم بگوییم که فقر دلیل اصلی عدم تحصیل ما در حال حاضر است.

فیاضی تصریح کرد: باید فقر را مهار کنیم زیرا تعداد افراد بی سواد نگران کننده است.

وی گفت: ما یک نهضت سوادآموزی داریم که می خواهد با بزرگسالان کار کند اما اکنون دانش آموزی باقی نمانده است بنابراین داشتن این همه ترک تحصیل مایه نگرانی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما