اخبار روز

تعدادی از زندانیان زن به تحریک نرگس محمدی به سمت نگهبان هجوم بردند و قفل در را شکستند / تکذیب ضرب و شتم زندانیان / انتقال یک زندانی به مرکز درمانی خارج از زندان

سازمان زندان در مورد اغتشاشات بند نسوان زندان اوین تهران در روز ۱۶ مرداد (سه شنبه گذشته) اعلام شد.

بنا بر اعلام سازمان زندان، بر اثر این ناآرامی ها دو زندانی زن برای مداوا به بیمارستان زندان منتقل شدند. یکی دو نفر از آنها به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل و سپس به زندان بازگردانده شدند.

سازمان زندان گفته است که چند زندانی زن با حمله به نگهبان، قفل درب بیرون حیاط را شکسته و قصد خروج از زندان را داشتند که با دخالت نیروهای امنیتی این زندانیان به زندان بازگردانده شدند.

روابط عمومی قوه قضائیه (میزان) اعلام کرد: سازمان زندان از اغتشاشات روز شانزدهم در بند نسوان زندان اوین خبر داد. مرداد ماه توضیح داد.

روابط عمومی سازمان زندان پس از انتشار برخی ادعاها در فضای مجازی مبنی بر بدرفتاری با زندانیان بند زنان زندان اوین توسط یگان حفاظت و نگهبانی توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان زندان، ساعت 16:00 مرداد در این ماه چند تن از زندانیان زندان نسوان به سمت نگهبان هجوم آوردند، قفل درب بیرونی حیاط را شکستند و به تحریک نرگس محمدی قصد خروج از زندان را داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان، علیرغم ضرب و شتم کارکنان توسط زندانیان معترض، با وجود حضور به موقع کارکنان حراست زندان و رئیس زندان، هیچ یک از بیماران بدون ضرب و شتم به بند بازگردانده نشدند.

علاوه بر این، نگهبانان و یگان حفاظت زندان وارد زندان نشدند و با بیماران درگیر نشدند.

بر اساس این گزارش، دو تن از زندانیان به دلیل استرس ناشی از سروصدا و هیاهوی همبندان خود دچار تپش قلب و استرس شدند. یکی یکی از آنها به مرکز رجعت و یک زندانی دیگر به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شدند تا مطمئن شوند مشکل خاصی نداشته و به زندان برگشته و حال عمومی هر دو زندانی خوب است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا