اخبار روز

تعجب دولت؛ ودیعه 2700000 تومانی مستمری بگیران

جزئیات پرداختی جدید برای بازنشستگان اعلام شد.

جزئیات ودیعه 2700000 تومانی مستمری بگیران

بر اساس اخبار، حقوق مشتریان در سال 1403 30 درصد افزایش می یابد.

بر اساس این خبر، حقوق مددجویان کمک اجتماعی و کمیته امداد در سال آینده 30 درصد افزایش می یابد. و افزایش حقوق برای مستمری بگیران 20 درصد و برای کارمندان 35 درصد است.

در سال 1403 افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان و کمیته امداد به تصویب رسید. سال گذشته مددجویان اجتماعی و کمیته امداد به ازای هر نفر 700 هزار تومان ودیعه داشتند. بنابراین با افزایش 30 درصدی در سال 1403، بهزیستی و کمیته امداد 900 هزار تومان و خانواده دو نفره تقریباً یک میلیون و 800 هزار تومان دریافت می کنند. یک خانواده سه نفره 2 میلیون و 700 هزار تومان می گیرند. این مبلغ نیز با توجه به تعداد اعضای خانواده افزایش می یابد و یک خانواده پنج نفره حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کند. سپرده های جدید از فروردین این در ماه 1403 اتفاق می افتد. حسین خدرویسی، مسئول حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد رقم نهایی پرداختی مستمری بگیران را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون مستمری مستمری بگیران در سال جاری باید 40 درصد افزایش می یافت، گفت: از ابتدای امسال 20 درصد مستمری بازنشستگان و از شهریورماه نیز 20 درصد افزایش داشته است. ٪ برای دستیابی به افزایش پرداخت های بازنشستگی تا 40٪.

حسین فتاحی معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در گفت و گوی خود در 17 بهمن وی در سال گذشته تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از بودجه و اعتبارات کمیته امداد از محل وام های مردمی کشور تامین می شود، تعامل خوب با نمایندگان مجلس ضروری است. از سوی دیگر دغدغه ها و مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را نیز به امداد می رسانند و ما نیز گزارش هایی را به هیئت مدیره و معاونان مختلف رئیس جمهور ارائه می کنیم تا این موانع برطرف شود.

وی افزود: نتیجه تعامل با نمایندگان، تصویب قوانینی برای ارائه خدمات بهتر و جامع تر به مشتریان بیمه شده خواهد بود. همچنین در سال های مختلف پس از انقلاب، قوانین حمایتی خوبی برای بیمه شدگان تصویب شده است. ما از معافیت از هزینه های قانونی، معافیت مالیاتی، معافیت از پرداخت ارزش افزوده و غیره صحبت می کنیم.

فتاحی گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای مجلس یازدهم از مجلس خواستند که به اقشار ضعیف جامعه توجه شود و طبق گزارش های موجود بخشی از نگرانی ها رفع شده و بخشی دیگر در تعاملات برطرف می شود. که در آینده خواهیم داشت به مجلس خواهیم داشت. از دیگر عوامل نزدیک شدن ما و نمایندگان مجلس در دوره یازدهم مجلس، حضور موثر نمایندگان در حوزه های انتخابیه بود که به شدت نگران مشکلات مردم بودند.

معاون حقوقی و نمایندگان مجلس کمیته امداد با اشاره به استثنائات مختلف در قوانین گفت: در بحث مالیاتی، قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف بازپرداخت بخشی از مالیات دریافتی به این افراد به منظور جبران هزینه های این افراد است. نیازمندان و افرادی که توسط یک سازمان امدادی و بهزیستی نگهداری می شوند. از آنجایی که آیین نامه اجرایی این موضوع همچنان در دولت در حال بررسی است، البته هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

فتاحی با بیان اینکه در حوزه حمایتی و معیشتی رشد خوبی در زمینه اشتغال داشته ایم، تصریح کرد: از ابتدای مجلس یازدهم تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی بالغ بر 4 میلیون و 900 هزار میلیارد تومان بوده و در سال 1402 این رقم 35 همت افزایش یافته است. ، که نشان دهنده رشد قابل توجهی است. تسهیلات مذکور نیز در بودجه سال 1403 گنجانده شده و به 35 حمت رسیده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: موضوع اسکان نیازمندان نیز در مجلس یازدهم مطرح شد و مبالغ خوبی برای کمیته امداد و بهزیستی پیش بینی شد. آمار مسکن برای اقشار محروم از منابع ارائه شده توسط مجلس بدست می آید.

وی با بیان اینکه میزان مستمری هر نفر در ابتدای سال 98 198 هزار تومان بوده است، گفت: در سال 1403 احتمال افزایش این رقم به یک میلیون تومان وجود دارد.

فتاحی همچنین به دو لایحه در دستور کار مجلس اشاره کرد و یادآور شد: کمیته مساعدت در حوزه اشتغال در حال فعالیت است. یکی در ماده 6 قانون برنامه هفتم به عنوان یکی از نهادهای کلیدی اشتغال زایی در کشور مقرر شده بود که دولت در رفع نیازها و امکانات لازم کمک کند. همچنین در ماده 31، همانند برنامه ششم توسعه کشور، بار دیگر دولت و مجلس به توافق رسیدند که علاوه بر یارانه نقدی مشمولان بیمه شده، حداقل مستمری خانوارهای تحت حمایت امداد افزایش یابد. هر ساله کمیته رفاه بر اساس میانگین 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای حکام است. کار تایید شده است.

مستمری بگیر

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد که بیان می کند کمیته امداد و بهزیستی در ماده 31 پیوست 2 با هدف تامین معاش افراد تحت پوشش و همچنین افراد کم درآمد جامعه در مشاغل خرد و خانوار است. تقویت اشتغال و ایجاد طرح‌های درآمد پایدار با رویکرد زنجیره‌های تولید و تعیین سهم در رشد تولید ملی به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای آنان، افزود: در این زمینه دولت نیز موظف به ایجاد قرض الحسنه است. تسهیلات و کمک های خیریه و موسسات عمومی در اختیار کمیته امداد قرار گیرد.

وی در خصوص سایر موارد مطرح شده در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم توسعه همانطور که در بودجه سالانه 1401 پیش بینی شده است، تعرفه مشترکین آب، برق و گاز تحت پوشش هیات امداد و بهزیستی قرار می گیرد که این موضوع تحت پوشش هیات امداد قرار می گیرد. محدودیت مصرف رایگان اعلام شده است. از سوی دیگر در بحث انشعابات آب، برق و گاز، متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی و انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب معاف شدند.

فتاحی گفت: در بودجه 1403 برای کمیته امداد 35 همات امداد و همچنین معافیت از پرداخت حق بیمه صندوق بیمه عمومی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شد. معافیت از پرداخت حق بیمه صندوق بیمه کل پرداخت حق بیمه پایه سالانه صندوق بیمه کل، وام کمک دانشجویی که در اولویت هستند متقاضیان کمیته امداد و اجتماعی پرداخت می شوند، افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال در قانون بودجه سنواتی برای متقاضیان کمیته امداد و اجتماعی مقرر شد در صورت قرار گرفتن در سه دهک پایین درآمدی، چهار میلیارد ریال وام مسکن به این افراد اختصاص یابد.

فتاحی همچنین به افزایش 30 درصدی مستمری متقاضیان اشاره کرد و گفت: این مصوبات در شورای اسلامی تصویب شد که به شورای نگهبان ارسال و پس از تصویب به قانون ابلاغ می شود.

وی درباره آمار عملکرد کمک های حقوقی به مددجویان در استان ها در 9 ماهه سال 1402 گفت: در این مدت یک هزار و 391 فقره دعاوی حقوقی، 710 فقره دعاوی مدنی، 960 فقره دعاوی مالی، 501 فقره ثبتی و 384 فقره دعاوی کیفری داشتیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا