دانستنی ها

هالک در دنیای واقعی! | این نوزاد از بدو تولد با جثه‌ای شبیه به هالک بدنیا آمده! (عکس)

یک نوزاد با بیماری نادر لنفانژیوم که به ناهنجاری‌های لنفاوی نیز معروف است، با وضعیتی روبرو است که رشد تومورهای خوش خیم در عروق لنفاوی باعث شکل گیری ساختارهای لوله مانندی می‌شود که مایع را در اطراف بدن نگه می‌دارند.

به دلیل تورم ناشی از این بیماری، بازوها و بالاتنه نوزاد به طور نامتناسبی حجیم شده‌اند و او به «هالک کوچولو» معروف است.

مادر نوزاد، به نام چلسی، هنگام تولد دخترش این لقب محبت آمیز را به او داده است. آرمانی در سه ماه اول زندگی اش را در بیمارستان گذرانده و در آنجا تحت درمان تخصصی قرار گرفت تا مایع اضافی از بازوهایش تخلیه شود.

او در حال حاضر برای برداشتن عروق لنفاوی اضافی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد تا به کاهش حجم بازوها و سینه خود به اندازه طبیعی کمک کند. این در حالیست که او به جراحی بیشتری برای برداشتن پوست اضافی روی بدنش نیز نیاز دارد.

هالک در دنیای واقعی! | این نوزاد از بدو تولد با جثه‌ای شبیه به هالک بدنیا آمده! (عکس)

وضعیت نوزاد که ممکن است به دلیل مشکلات ژنتیکی یا هورمونی ایجاد شود، در هفته هفدهم بارداری تشخیص داده شد. وزن آرمانی هنگام تولد 5.4 کیلوگرم بود و در دوران بارداری شکم مادرش آنقدر بزرگ بود که غریبه ها تصور می کردند او سه قلو باردار است.

خانم میلبی گفت که پزشکان به آرمانی گفتند که شانس زنده ماندن او صفر درصد است، اما لحظه‌ای که نوزاد با سزارین در هفته 33 به دنیا آمد، گریه کرد و از آن زمان تاکنون با مشکل مواجه شده است.

(تصویر) نوزاد عجیبی که هالک به دنیا آورد

خانم میلبی که دو فرزند دیگر نیز دارد، گفت که پس از این خبر گریه کرد و گفت که نمی‌داند چرا نوزادش به این بیماری مبتلا شده است. لنفانژیوم زمانی تشخیص داده می شود که تورم های پر از مایع در زیر پوست به دلیل رشد بیش از حد عروق لنفاوی و توقف جریان مایع از بدن ایجاد شود. این وضعیت نادر است و از هر 4000 کودک 1 نفر را مبتلا می کند و معمولاً در بدو تولد یا در چند سال اول کودکی تشخیص داده می شود.

در این بیماری تورم در ناحیه سر و گردن بیشتر است زیرا این نواحی عروق لنفاوی بیشتری نسبت به سایر قسمت های بدن دارند. اما این عارضه می تواند در جاهای دیگر مانند سینه و بازوها نیز رخ دهد. پزشکان می گویند تنها 22 درصد از افرادی که در رحم به این بیماری مبتلا می شوند زنده می مانند.

(تصویر) نوزاد عجیبی که هالک به دنیا آورد

آرمانی، دختری است که مبتلا به بیماری لنفوم است. مادرش، خانم میلبی به شدت درگیر و ناامید از این وضعیت است. او گفته که قبل از شنیدن درباره لنفوم، تا این لحظه با آن آشنایی نداشته بود و پس از بررسی تصاویر مربوطه، دلش شکست. اما به تلاش برای داشتن زندگی بهتر برای دخترش ادامه می‌دهد.

خانم میلبی درباره آرمانی توضیح می‌دهد که دخترش پوست اضافی زیادی دارد که می‌بایست از طریق جراحی بهبود یابد. اما قابلیت تغییر شکل و شباهت با شیوه زندگی غالب خود را خواهد داشت. همچنین، اعلام می‌کند که دخترش خوش شانس است که تغییر شکل و پوست اضافی او مشابه با برخی موارد نیست.

آرمانی در انتهای سال زیر نظر پزشکان جراحی لازم برای برداشتن رگ‌های لنفاوی اضافی را خواهد داشت و در سال‌های آینده نیز به دلیل داشتن پوست اضافی، جراحی دیگری نیز راه پیش رو خواهد داشت. با این وجود، خانم میلبی و خانواده‌اش همچنان به نتیجه خوب و بهترین زندگی ممکن برای دخترش امیدوارند و سعی در این راه را ادامه خواهند داد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا