دانستنی ها

فلفلی که آدم ها را می کشد!/جزئیات

برخی از فلفل ها، مانند نفس اژدها، آنقدر تند هستند که تاول زدن آنها به تنهایی از آن گرما محافظت نمی کند. در عوض، کپسایسین به تاول‌ها نفوذ می‌کند و به فعال کردن گیرنده‌های انتهای عصبی زیرین ادامه می‌دهد که می‌تواند منجر به احساس سوزش دردناکی شود که حداقل 20 دقیقه طول می‌کشد.

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از پی ام آپ، فلفل هندی ممکن است باعث مرگ نشود، اما «نفس اژدها» تندترین فلفل جهان حتی می تواند باعث مرگ شود.

مایک اسمیت این فلفل را با همکاری محققان دانشگاه ناتینگهام پرورش داد. او مصرف این فلفل را توصیه نمی کند زیرا ممکن است آخرین چیزی باشد که فرد قبل از مرگ می خورد.

فلفلی که آدم ها را می کشد!/جزئیات

نفس اژدها چگونه کسانی را که سعی در مصرف آن دارند از بین می برد یا می کشد؟

اگر بخواهیم فلفل ها را از نظر تندی با هم مقایسه کنیم، می توان گفت که مقیاس اسکویل که روشی برای اندازه گیری تندی فلفل است و نفس اژدها بسیار تند هستند و به این ترتیب به 2.48 میلیون واحد در مقیاس اسکویل می رسد. این اندازه گیری بر اساس غلظت کپسایسین است، ماده شیمیایی که هنگام گاز گرفتن فلفل احساس گرمای شدید می کند.

بر اساس گزارش ها، نفس اژدها حتی از آخرین فلفل، کارولینا ریپر، که با میانگین 1.6 میلیون واحد اسکویل رکورد زد، و اسپری فلفل نظامی ایالات متحده که به حدود 2 میلیون در مقیاس اسکویل رسید، تندتر است.

فلفل هابانرو با حدود 350000 واحد حرارت مریم گلی و فلفل جالوپینو با حدود 8000 واحد درجه حرارت در مقایسه با نفس اژدها بسیار ملایم هستند. فلفل دلمه ای دارای ژن مغلوب است که تولید کپسایسین را متوقف می کند و تندی آنها صفر است، بنابراین جایی در این رقابت ندارند.

«نفس اژدها» آنقدر قدرتمند است که گفته می‌شود هنگام نمایش در نمایشگاه گل چلسی در لندن در یک ظرف در بسته نگهداری می‌شد. اسمیت گفت: «این را روی نوک زبانم امتحان کردم. فقط سوخت و من فقط ده ثانیه دوام آوردم.”

به گفته پل بوسلند، استاد باغبانی دانشگاه ایالتی نیومکزیکو و مدیر موسسه فلفل شیلی، وقتی فردی شجاع مانند اسمیت این فلفل تند خارق العاده را می خورد، اولین احساس معمولاً بی حسی در دهان است.

Bosland گفت: “آنچه اتفاق می افتد این است که گیرنده های دهان شما سیگنالی را به مغز شما ارسال می کنند که درد وجود دارد و درد به شکل گرما یا گرما است و بنابراین مغز شما برای جلوگیری از این درد کار می کند.” اندورفین ها

اما فلفل تند غیر معمول بیشتر از بی حس کردن دهان است. بوسلند گفت: «وقتی این نمونه‌های افراطی خورده می‌شوند، «تاول‌های پر از مایع» در نواحی از بدن که در معرض کپسایسین غلیظ هستند، از جمله دهان و گلو، تشکیل می‌شوند. این حباب ها می توانند به جذب گرمای کپسایسین کمک کنند.

بوسلند همچنین گفت: بدن احساس سوختگی می کند و لایه بالایی سلول ها را قربانی می کند، در واقع سلول ها می میرند تا از نفوذ گرما به بدن جلوگیری کنند.

برخی از فلفل ها، مانند نفس اژدها، آنقدر تند هستند که تاول زدن آنها به تنهایی از آن گرما محافظت نمی کند. در عوض، کپسایسین به تاول‌ها نفوذ می‌کند و به فعال کردن گیرنده‌های انتهای عصبی زیر آن ادامه می‌دهد، که می‌تواند منجر به احساس سوزش دردناکی شود که حداقل 20 دقیقه طول می‌کشد.

بر اساس گزارش موردی که در سال 2016 در مجله پزشکی اورژانس منتشر شد، در برخی موارد، مردم از خوردن فلفل قرمز امتناع کردند، مانند یک مرد 47 ساله در کالیفرنیا که یک همبرگر با پوره فلفل را خورد. این مرد به شدت استفراغ کرد که بنا به گزارش ها مری خود پاره شد و به مراقبت های پزشکی نیاز داشت.

اگر کپسایسین بیش از حد غلیظ باشد، ممکن است سیستم ایمنی بدن بیش از حد فعال شود زیرا گیرنده‌های TRPV1 که پروتئین‌های حساس به گرما روی انتهای عصبی هستند، توسط کپسایسین فعال شده و برای تفسیر سیگنال گرمای شدید با کپسایسین مخلوط می‌شوند. این اشتباه می تواند دفاع سوختگی بدن را تشدید کند. مثل این است که وقتی غذای تند می خورید، بینی خود را بیرون می دهید.

در برخی موارد، خوردن فلفل دلمه ای می تواند باعث شوک آنافیلاکتیک، سوختگی شدید و حتی بسته شدن راه های هوایی فرد شود که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. با این حال، اسمیت نمی خواست «نفس اژدها» بخشی از غذا باشد. در عوض او این گیاه را پرورش داد تا بتوان از آن به عنوان بی حس کننده موضعی در افرادی که به بیهوشی عمومی حساسیت دارند استفاده کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا