اخبار روز

تصویری عجیب از نیمه پنهان ماه که توسط ناسا به ثبت رسیده است!

دوربین‌های قدرتمند مدارگرد قمری ناسا به تازگی تصاویری شگفت‌انگیز از نیمه پنهان ماه به دست آورده‌اند که جزئیات بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهند.

این تصاویر به نقل از ناسا، نشانگر قدرت دو دوربین مدارگرد ماه ناسا هستند که با همکاری هم، این تصاویر را ارائه داده‌اند.

این تصاویر توسط دوربین مدارگرد شناسایی ماه (LROC) و دوربین ShadowCam یکی از ابزارهای ناسا در فضاپیمای Danuri موسسه تحقیقات هوافضای کره جنوبی گرفته شده است.

مدارگرد شناسایی ماه می تواند تصاویر دقیقی از سطح ماه بگیرد، اما توانایی محدودی برای عکاسی از قسمت های سایه دار ماه دارد که هرگز نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کنند. اما ShadowCam 200 برابر بیشتر از مدارگرد شناسایی قمری حساس به نور است و می تواند حتی در این شرایط بسیار کم نور نیز با موفقیت کار کند و ویژگی هایی را که برای LROC قابل مشاهده نیستند آشکار می کند.

با این حال، به دلیل حساسیت ShadowCam به نور، نمی توان از قسمت هایی از ماه که مستقیماً با نور خورشید روشن می شوند، عکس گرفت.

با بهینه سازی هر یک از این دو دوربین برای شرایط نوری خاص در نزدیکی قطب های ماه، تحلیلگران می توانند تصاویر هر دو ابزار را ترکیب کنند تا جزئیات بی سابقه ای از منطقه قطب جنوب تنها ماهواره طبیعی زمین را آشکار کنند.

باید توجه داشت که این تصویر نمای هوایی از سطح ماه است که با رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری ثبت شده است.

در این تصویر، دهانه شکلتون به خوبی قابل مشاهده است و مناطق سایه‌دار دائمی، مانند کف و دیواره‌های دهانه، با جزئیات بیشتری به دلیل قدرت دوربین ShadowCam قابل مشاهده هستند.

از طرفی، مناطقی که نور خورشید روی آنها تابیده، مانند لبه و کناره‌های دهانه، با دقت بیشتری توسط دوربین LROC ثبت شده‌اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا