به گزارش مانیبان، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در 5 سال گذشته 380 هزار واحد و 20 هزار واحد برای متقاضیان مسکن موثر که واجد شرایط شناخته شدند اجرا شده است. در سامانه مسکن همبستگی راه اندازی و به مردم تحویل داده شده است.

مسعود بیات منش با بیان اینکه 360 هزار واحد در حال ساخت بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از برنامه ریزی برای تحویل این واحدها در صورت تامین منابع مالی تا قبل از ساعت 14 خبر داد.

بیات منش تصریح کرد: در جلساتی که در چند روز گذشته با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، بانک مرکزی قول پرداخت 150 حمت منابع بانکی را داد و با تزریق این منابع به بانک ها، تعهدات ما در حوزه املاک و مستغلات خواهد شد. برای متقاضیان واقعی تسریع شود.

مدیر کل صندوق ملی مسکن در جلسه شورای مسکن شرکت بازآفرینی شهری از آمادگی این صندوق برای مشارکت با شرکت بازآفرینی شهری در اجرای طرح کلید در دست بازار املاک خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم بر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی و استفاده از توانمندی های مردم تاکید شده است، تصریح کرد: مهمترین محور ساخت و ساز مسکن توسط بخش خصوصی، شرکت عمران و شهرسازی ایران است صندوق مسکن مایل به همکاری در این طرح است.

بهره برداری از اولین نیروگاه زمین گرمایی خاورمیانه در ایران

اولین نیروگاه زمین گرمایی خاورمیانه اواخر امسال در شهر اردبیل مشگین شهر به بهره برداری می رسد. برای ساخت این نیروگاه حدود 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و ظرفیت تولید آن 250 مگاوات برق است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی جدید قیمت مسکن از مشاوران املاک تا پایان سال

گلابکش معاون و معاون توسعه طرح ماتریس تخصصی انرژی حرارتی پیشرفت کلی اجرای این پروژه را 93 درصد عنوان کرد و گفت: برای اکتشاف و استخراج منابع زمین گرمایی مذکور به چندین حلقه چاه نیاز است. در عمق حدود سه هزار متری و با ظرفیت تولید 30 مگاوات حفاری شده و در فاز اول پنج مگاوات از این ظرفیت به زودی وارد مدار می شود.

اختصاص 4700 میلیارد تومان اعتبار به آبرسانی روستایی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آبرسانی به 6 هزار و 300 روستای دارای تنش آبی و بهره مندی 3.5 میلیون نفر از آب شرب پایدار در این روستاها از آغاز اجرای طرح آبرسانی جهاد کشاورزی در سال 1400 تا کنون خبر داد امروز

هاشم امینی از بهبود پایداری آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در سه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد کل روستاهای دارای آب پایدار در کشور به 27 هزار روستا رسیده و جمعیت تحت پوشش خدمات آب افزایش یافته است. به بیش از 87 درصد از جمعیت روستایی کشور.

خرید و فروش 259 کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادلات

در پنجاه و سومین جلسه حراج شمش طلا، 259 کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج های عمده و خرده فروشی با میانگین قیمت هر شمش طلای استاندارد پنج میلیارد و 140 میلیون تومان معامله شد.

در جریان 53 حراج شمش طلای مرکز مبادلات ایران، 10 هزار و 289 کیلوگرم شمش طلا معامله شد که در نتیجه آن حدود 46 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات وارد اقتصاد کشور شد.

رکورد ارزش معامله در دو ماه تنظیم شده است

با بهبود وضعیت بورس تهران، ارزش معاملات خرد در بازار روند صعودی را در پیش گرفت و در معاملات روز چهارشنبه رکورد بیشترین ارزش معاملات در دو ماه اخیر با ثبت رقم 6181 شکسته شد. میلیارد. ما را ببر

افزایش نرخ دلار یکی یکی از موتورهای محرک بازار سرمایه است که در صورت همراه شدن با کاهش نرخ سود می تواند زمینه ساز تداوم رشد بورس شود. در همین راستا، شاخص کل بازار سرمایه طی هفته گذشته نزدیک به 100 واحد رشد داشته که به نظر می رسد نشانه ای از پایان روزهای رکود بازار سرمایه باشد.

همچنین شرایط شاخص هم وزن مشابه شاخص کل بازار سرمایه بوده و در دو هفته اخیر نزدیک به 70 هزار واحد (11 درصد) رشد داشته است.

بر اساس آمارهای رسمی صادرات زنجیره فولاد کشور 13 درصد معادل 600 هزار تن کاهش داشته و درآمد حاصل از این بخش نسبت به 5 ماهه سال قبل 419 میلیون دلار کاهش داشته است.

بر اساس این آمار صادرات تیرآهن در 5 ماهه امسال از نظر وزنی 8 درصد افزایش اما از نظر ارزشی 10 درصد کاهش داشته است. البته صادرات میلگرد از نظر وزنی 24 درصد و از نظر ارزشی 15 درصد رشد داشته است.

منبع: همشهری آنلاین


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :